Eseménynaptár
2023. március
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2023.03.22. - 2023.03.22.
Budapest
2023.03.21. - 2023.03.21.
Budapest
2023.03.15. - 2023.03.15.
Nyíregyháza - Sóstó
2023.03.13. - 2023.03.31.
Hajdúszoboszló
2023.03.11. - 2023.03.11.
Budapest
2023.03.10. - 2023.03.10.
Budapest
2023.03.10. - 2023.03.10.
Budapest
2023.03.10. - 2023.03.10.
Budapest
2023.03.09. - 2023.03.09.
Budapest
2023.03.08. - 2023.05.31.
Pécs
2023.03.06. - 2023.03.10.
Paks
2023.03.05. - 2023.03.05.
Budapest
2023.02.24. - 2023.03.26.
Sepsiszentgyörgy
2023.02.23. - 2023.05.21.
Budapest
2023.02.21. - 2023.03.01.
Kápolnásnyék
2023.02.21. - 2023.03.12.
Fehérvárcsurgó
2023.02.21. - 2023.03.12.
Fehérvárcsurgó
2023.02.16. - 2023.10.30.
Budapest
2023.02.10. - 2023.03.26.
Budapest
2023.02.09. - 2023.03.26.
Budapest
Műcsarnok - Budapest
A Műcsarnok épülete
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
2022.02.02. 18:00 - 20:00
beszélgetés, filmművészet, rendezvény
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1200 HUF
Belépő felnőtteknek
(a Műcsarnok + az Ernst Múzeum megtekintésére)
1400 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 főtől)
800 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(6-26 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő diákoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 6-26 év)
700 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
400 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 62-70 év)
700 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(62-70 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 felnőtt + 2 gyermek)
1800 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
2400 HUF
/ család
Lenullázódni annyi, mint megsemmisülni. Szófordulatként mindenki hallotta már, hogy valaki valamivel – rossz cselekedettel, hibával, bűnnel − mintegy „lenullázta egész addigi életét”. Kezdhet mindent elölről, új kiindulópontból, új elképzelések szerint, új célokat tűzve maga elé. De ez csak lehetőség, amely nem mindig váltható valóra. Roberto Rossellini 1947-ben, a romvárossá vált Berlinben forgatott, 1948-ban bemutatott, mára a filmtörténet klasszikus alkotásaként ismert filmjének címében − Germania anno zero, magyarul: Németország, nulladik év − a „nulladik év” a történeti idő, a német társadalom egész addigi élete „lenullázódásának” metaforája, apokaliptikus képzeteket ébreszt a nézőben, teljes összhangban a hívő katolikus rendező alkotói szándékával.
Roberto Rossellini: Németország, nulladik év (Germania anno zero, 1948)
A lenullázódás, vagyis Németország 1945-ös semmivé válása valóban apokaliptikus jellegű volt. A színhely – ahol egykor Berlin, a „harmadiknak” és „birodalomnak” hazudott náci rendszer fővárosa állt – 1945-ben a bukás, a teljes pusztulás, a romba és romlásba dőlés színhelye. Berlin ízzé-porrá válásában − a „szervezett bűn birodalmának” apokaliptikus szétfoszlásában – jelent meg a történelmi látszat, az időbeli hazugság világát megsemmisítő időtlen Igazság. Ebben a Berlinben játszódik Rossellini korabeli háborús trilógiájának záródarabja, a Németország, nulladik év.

Kiskamasz főhősének munkát, élelmet, megélhetést kereső hiábavaló keringése az élőhalott romvárosban labirintussá – útvesztővé – változtatja a helyszínt. Ennek a labirintusnak a képét a fiú minden lépését, mozdulatát szinte tolakodóan követő kamera hozza létre a filmen. E korán felnőttségre ítélt, családja minden tagjáért egymagában felelősséget vállaló (történelmileg tökéletesen ártatlan) gyermeknek a kiúttalan sorsában − bűnössé és áldozattá válásában − jelenik meg a bűnét és felelősségét még fel sem fogó korabeli Németország 1945-ben kulmináló történelmi végzetdrámája.

Előadó: Szilágyi Ákos

A programon Műcsarnok éves belépővel, vagy aznapi kiállítási belépőjeggyel lehet részt venni.
Hasonló programok
2022.09.02. 17:00
Interaktív kerekasztal-beszélgetés a II. Ipar- és Tervezőművészeti Nemzeti Szalonban
Fellelhető-e még az egykori művészeti szalonok szivarfüstös levegőjében, szenvedélyes viták közepette érlelődő, közös alkotásra való törekvés igénye korunk kreatív műhelyeiben, létezik-e még az ebben a szellemiségben munkálkodó építészet és autonóm társművészetek összessége ̶ egyféle modern „gesamtkunstwerk" kortárs épületeinkben és belső tereinkben? tovább
2022.06.22. 18:00
Egy nő azonosítása
Claude Sautet: Az élet dolgai című filmet tekinthetik meg a látogatók, majd ezt követően beszélgetnek a filmről valamint előadást hallgathatnak a filmről. tovább
2022.06.15. 18:00
Egy nő azonosítása
Eiichi Yamamoto: Belladonna-bánat című filmjét beszélik át az érdeklődők. tovább
Orvos-Tóth Noémi gondolatai Paolo Ventura Velencei történet című kiállításáról
A Műcsarnok, Juhász Anna sikeres virtuális tárlatvezetése után felkérte Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológust is, hogy a meghirdetett helyszíni tárlatvezetés helyett otthonából kalauzolja a vendégeket Paolo Ventura: Velencei történet / Automaton c. kiállításában, amely a képzőművészet és a fotográfia, a képzelet és a valóság határán épült különleges képi világával varázsolja el a látogatókat. tovább