Eseménynaptár
2021. július
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2021.07.26. - 2021.07.30.
Kecskemét
2021.07.26. - 2021.07.30.
Eger
2021.07.24. - 2021.07.24.
Gyula
2021.07.23. - 2021.07.23.
Hódmezővásárhely
2021.07.22. - 2021.07.22.
Gyula
2021.07.22. - 2021.07.22.
Szentendre
2021.07.22. - 2021.07.25.
Balassagyarmat
2021.07.19. - 2021.07.23.
Eger
2021.07.19. - 2021.07.23.
Budapest
2021.07.19. - 2021.07.23.
Vác
2021.07.03. - 2021.08.03.
Tata
2021.07.03. - 2021.08.03.
Makó
2021.06.26. - 2021.12.15.
Veszprém
2021.06.26. - 2021.09.26.
Budapest
2021.06.26. - 2021.07.26.
Budapest
2021.06.25. - 2021.09.15.
Kiskunhalas
2021.06.22. - 2021.12.31.
Debrecen
2021.06.18. - 2021.07.25.
Székesfehérvár
2021.06.18. - 2021.08.29.
Szombathely
2021.06.15. - 2021.09.12.
Budapest
Műcsarnok - Budapest
A Műcsarnok épülete
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
Az 1896-ban ideiglenes kiállítási csarnokként épült muzeális épületben Magyarország legnagyobb kortárs képzőművészeti kiállítóhelye, a Műcsarnok működik. Az intézmény nem rendelkezik gyűjteménnyel, hanem folyamatosan változó, egymásra épülő és egymáshoz kapcsolódó kiállításaival és rendezvényeivel tudósít a hazai és nemzetközi művészeti fejleményekről. A Műcsarnok működésének célja a kortárs képzőművészet bemutatása és közvetítése, amelyet a jelen kultúra egészének horizontjában értelmez. tovább
Programok
A Műcsarnok a most kiállító Derkovits-ösztöndíjasok közül négy alkotót hívott meg, hogy a tárlaton szereplő figyelemre méltó műveik mellett pályájukról, céljaikról és a generációjuk helyzetéről is beszélhessenek. tovább
A Műcsarnok a most kiállító Derkovits-ösztöndíjasok közül négy alkotót hívott meg, hogy a tárlaton szereplő figyelemre méltó műveik mellett pályájukról, céljaikról beszélhessenek. tovább
Fazakas Réka, a kiállítás kurátora most online vezetésével virtuálisan kalauzolja az érdeklődőket, a kiállításon szereplő valamennyi munkát megmutatva, hogy megismerhessük azok szakmai hátterét is. tovább
A MűcsarnoK felkérte Juhász Anna irodalmár, kulturális menedzsert, hogy a meghirdetett helyszíni tárlatvezetés helyett otthonából kalauzolja a vendégeket Paolo Ventura: Velencei történet / Automaton c. kiállításában, amely a képzőművészet és a fotográfia, a képzelet és a valóság határán épült különleges képi világával varázsolja el a látogatókat. tovább
Időszaki kiállítások
2021.03.19. - 2021.09.26. Székely Aladár: Szinyei Merse Pál, 1910 \r\n
A Kik vagyunk kiállítás fő vonulatát néhány fontos fényképész portfóliója képezi a kezdetektől, azaz Székely Aladártól a jelenig. Emellett bemutatunk pár önarcképet, műterembelsőt, melyek arról tanúskodnak, hogyan látják a képzőművészek önmagukat, munkakörnyezetüket, így a festmények, grafikák és a fényképészek portréi mintegy párbeszédbe kerülnek. tovább
2021.03.27. - 2021.08.22. Cím nélkül, 1965-78 körül
A világhírű galéria archívumából készült személyes válogatásában a 20. századi fotográfia legjelentősebb alkotóinak kitűnő képeit láthatja a budapesti közönség, ismerős és ritkán látható felvételeket egyaránt. Az ikonikus nevek között, mint Berenice Abbott, Araki, John Heartfield, William Eggleston, Walker Evans, Allen Ginsberg, Helmut Newton vagy Man Ray, számunkra kitüntetett helyet foglalnak el a világhírű magyar származású fotográfusok, köztük André Kertész, Robert Capa és Martin Munkácsi. tovább
2021.04.24. - 2021.09.26. Paradicsomban. 2020. digitális fotó, archív pigment nyomat, dibond lemezre kasírozva. 90 x 60 cm\r\n
a nemzeti szalon célja egyfajta állapotfelmérés, mely egyaránt szolgálja a művészetet és a művelődést. Lényege a sokszínűség, az egymás megismerése és elfogadása legalább egy találkozásra, a szakmai problémák megbeszélésére. Ez adja igazi értékét, miközben a széles közönség számára élményt kínál. tovább
2021.05.07. - 2021.09.26. Kikötő Isztambulban, 2018
Filmesek fotói? Miért lehet bemutatásra érdemes egy filmes fotója? A mozgókép voltaképpen állóképek sorozata, így a film(kép) esztétikája hasonlít a fotó esztétikájához. Csakhogy éppen a sejtelmes „hasonlít” rejti magában az eltérést, miszerint a film nem fotó, hiszen lényege a mozgás, aminek következményeként az állókép formai adottságai folyamatosan megváltozhatnak... tovább
Állandó kiállítások
A bomlás virágai - Fejezetek a Hórusz Archívumból
A hatvanas évek közepén az akkor Filmművészeti főiskolás Kardos Sándor – ma nemzetközi hírű, Kossuth-díjas operatőr – elhatározta, hogy fényképész mester édesapjától örökölt, több ezer fotóból álló gyűjteményét kiegészíti újabbakkal. Elkezdte gyűjteni a fotókat ismerősöktől és ismeretlenektől. tovább
Szabadjáték - II. Képzőművészeti Nemzeti Szalon
A Sza­bad­já­ték / II. Kép­ző­mű­vé­sze­ti Nem­ze­ti Sza­lon ki­ál­lí­tá­son mint­egy 200 al­ko­tó friss, az utób­bi öt évben ké­szült mun­ká­it – fest­mé­nye­ket, szob­ro­kat, gra­fi­ká­kat, vi­deó­mű­ve­ket és ins­tal­lá­ci­ós al­ko­tá­so­kat – lát­ha­tunk a Mű­csar­nok ter­me­i­ben. tovább
Illés-koncert
Kőbányai János (1951) nemcsak roppant termékeny alkotó, de életműve felettébb szerteágazó is. Legnagyobb feltűnést keltő esszéi az ifjúsági ellenkultúra mibenlétéről, a magyarországi beat, csöves és punk jelenség értelmezéséről szóltak. Riporterként fényképezőgéppel járta a koncertek helyszíneit, és több mint tízezer fotót készített a zenekarokról és közönségükről. tovább
Hét év – 150 kiállítás - 125 éves a Műcsarnok
A közel hét év 25 szezonját egy bevezetőben lehetetlen számba venni, de a „leg”- ek feltoluló emlékfoltjai mégis alkalmasak az önreflexióra. A Műcsarnok háromféle szellemi mozgásvektor metszéspontja. Ezek közül a közönség és a művész randevúja az első, a legfontosabb. tovább