Milyen bábtípusok vannak? Mi az a gapit? Láttak már stucnit? Virtuális kiállításunkat a pécsi Kifordítva. Mesés bábtechnikák című időszaki tárlatunk és az Egy bőröndnyi báb. Papírbábszínházi foglalkoztató című kiadványunk alapján állítottuk össze.
A jelenlegi időszak bezártsága a rengeteg nehézség mellett teret és lehetőséget ad arra is, hogy a megszokott élethelyzeteket újratervezzük, valamint a folyamatosan körülöttünk lévő embereket újra megismerjük. Ennek egyik legszebb terepe a családban lévő erő megtapasztalása. A folyamatos napi rutin leegyszerűsíti a családtagok közötti kapcsolatot. Apró pillanatok, gyorsan elhangzó mondatok mellett megyünk el, amelyekre már nem is figyelünk oda. A koronavírus okozta zárás azonban akaratlanul is egymás felé fordítja az embereket, családtagokat. A pillanatok megmaradnak, a mondatok szöveggé formálódnak.
A hatvanas évek közepén az akkor Filmművészeti főiskolás Kardos Sándor – ma nemzetközi hírű, Kossuth-díjas operatőr – elhatározta, hogy fényképész mester édesapjától örökölt, több ezer fotóból álló gyűjteményét kiegészíti újabbakkal. Elkezdte gyűjteni a fotókat ismerősöktől és ismeretlenektől.
A kiállítás egy olyan, Magyarországon eddig soha nem látott, különleges anyagot tár a közönség elé, amelyre nemrégiben bukkantak a kutatók: a korábban elveszettnek hitt Tiedge János fényképek a londoni Victoria & Albert Múzeum gyűjteményéből kölcsönzéssel érkeznek Budapestre, ehhez kapcsolódik egy, a Néprajzi Múzeumban őrzött másolati sorozat.
A Városliget Széchenyi-szigetén, a Vajdahunyadvárban található Európa legnagyobb mezőgazdasági múzeuma. Maga az épület is egyedülálló, hiszen tervezője, Alpár Ignác különböző építészeti stílusokat ötvözött egységbe, oly módon, hogy felhasználta a történelmi Magyarország területén akkor fellelhető jelentősebb épületek egy-egy részletét, ismertebb elemeit.