Eseménynaptár
2020. december
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2020.12.05. - 2020.12.05.
Budapest
2020.12.03. - 2020.12.03.
Budapest
2020.12.03. - 2020.12.03.
Budapest
2020.12.03. - 2020.12.03.
Budapest
2020.12.02. - 2020.12.02.
Budapest
2020.12.02. - 2020.12.02.
Budapest
2020.12.01. - 2020.12.01.
Budapest
2020.11.27. - 2020.11.27.
Budapest
2020.11.27. - 2021.08.31.
Szombathely
2020.11.26. - 2020.11.26.
Budapest
2020.11.25. - 2020.11.25.
Budapest
2020.11.22. - 2020.12.31.
Hódmezővásárhely
2020.11.22. - 2021.03.28.
Hódmezővásárhely
2020.11.18. - 2021.01.02.
Budapest
2020.11.11. - 2021.01.02.
Budapest
2020.11.10. - 2020.12.10.
Budapest
2020.11.10. - 2020.12.18.
Kecskemét
2020.11.09. - 2021.03.28.
Pécs
2020.11.06. - 2020.12.19.
Dunaújváros
Janus Pannonius Múzeum - Modern Magyar Képtár II. - Pécs
Cím: 7621, Pécs Papnövelde u. 5.
Telefonszám: (72) 514-040
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
állandó kiállítás, képzőművészet, szobrászat
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
460 HUF
Belépő diákoknak
230 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
230 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
3000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
5000 HUF
A múzeum múzeuma cím részben arra utal, hogy a Modern Magyar Képtárnak a magyar képzőművészet történetét a Nagybányai művészteleptől napjainkig bemutató állandó kiállításának részeként látható újra Amerigo Tot szobrászművész kis kamaratárlata. A cím másik értelmezése lehet, hogy ez a most megnyíló kiállítás szükségképpen reflexió is a művész munkásságát bemutató 1978-ban Pécsett nyílt állandó kiállításra, s így a '70-es évek Magyarországának kultúrpolitikai szituációját muzealizálja. Mert Amerigo Tot esetében a kétségtelenül magas szintű technológián túl nem a formaújító kvalitás, hanem maga a legendás, pikareszk életrajzi adalékokkal színezett személyiség, illetve a személyiségre felépített egykori szerep hangsúlyos, s az életmű művészi karaktere is ebből aktualizálható.
Amerigo Tot és a pécsi szobrászat
A Ludwig Múzeum 2009-ben nyílt időszaki kiállítása az Amerigo Tot, párhuzamos konstrukciók, a tárlathoz megjelent kiváló kiadvánnyal ennek a (re)konstrukciónak volt jelentős eseménye. Victor Vasarely mellett Amerigo Tot emblematikus figurája képviselte az egykori szocialista politika Nyugat felé való kulturális nyitását, s ebben a „fellazításban” a pécsi múzeum kiemelkedően fontos szerepet játszott. A két művész állandó kiállítása itt nyílt meg a '70-es években, s több külföldi (Enzo Cacciola, Marcello Morandini, Günther Uecker, Georg Karl Pfahler), illetve külföldön élő magyar származású művész (Stein Anna, Frank Magda, Beöthy István, Szenes Árpád) mutatkozhatott be Pécsett egy-egy időszaki tárlattal.

Amerigo Tot műveinek jelenléte a Modern Magyar Képtárban – együtt egykori pécsi kapcsolataival, például Rétfalvi Sándorral és Kígyós Sándorral – a múzeum és a pécsi szobrászat hagyománya és folytonossága. Amerigo Tot művészete összekapcsolja a modernitás két pólusát, az absztrakciót és a figuratív ábrázolást, ahogy ezzel párhuzamosan – a különböző ideológiai irányú megrendeléseknek az alkotói szabadság kereteiben eleget tevő szobrász – személyében egy baloldali politikai elkötelezettség meghitten együtt lehetett a katolikus egyházzal és VI. Pál pápa barátságával.

A Janus Pannonius Múzeum honlapjára nemsokára folyamatosan feltöltésre kerülnek majd Amerigo Tot pécsi kapcsolatainak dokumentumai, melyek a művész közelmúltban megjelent recepcióiból – remélhetőleg szándéktalanul – kimaradtak.