Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Műcsarnok - Budapest
A Műcsarnok épülete
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2016.05.27. - 2016.09.16.
biológia, időszaki kiállítás, képzőművészet, ökológia, természetvédelem, környezetvédelem
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1200 HUF
Belépő felnőtteknek
(a Műcsarnok + az Ernst Múzeum megtekintésére)
1400 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 főtől)
800 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(6-26 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő diákoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 6-26 év)
700 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
400 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 62-70 év)
700 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(62-70 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 felnőtt + 2 gyermek)
1800 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
2400 HUF
/ család
Kortárs művek a természet tükrében a világ minden tájáról. A művek inspirációja és kerete a természet, a földön – és földben – létező élet, a folytonosan egymásra ható kapcsolatot ember és környezete között. Ez az összefüggés a kiállítás elgondolkodtató üzenete.

A művészettörténet határai időnként, szükségszerűen, elmosódnak. Bármennyire is ősi jelenség a természetművészet (lásd például: Stonehenge), a kultúra vélt önállósulásával saját nevet kap, mint az általános képzőművészet egyik nagy ága, és mint ilyen, összefügg az alkotást önmagában hordozó test- és környezetművészettel, miközben nyitott más gondolatok felé is. Leghétköznapibb jeleink, mint például a spirál vagy a hatszög, a tág értelemben vett természettől kölcsönzött alakzatok.

Vajon tudományos fogalmaink okozzák azt az évszázados bezártságot, amely csak a természetbe történt kivonulások révén nyílt meg a művészetekben, legutóbb a 20. század közepén? És vajon művészet-e az, amely nem zárja önmagába – kontextusaival együtt – az egész világot?

A természet a természetművészet révén csak ideig-óráig gazdagodik (a „túlnépesedéstől” ezért nem kell tartani), a művek elenyésznek benne, igaz, közben születnek újabbak és újabbak a régiek helyébe. Meghozza-e a természettel való foglalkozás azt az élet-bizalmat, mely elfogadja a múlandóságot és az ebben rejlő végtelenséget? A természetet egyetemességében tekintve képesek vagyunk-e egy-egy „fohász” vagy patakpartdíszítés megismétlésére? Az elfeledett rítusok, a természet archeológiáját gyakorló vagy természetvizsgáló tudományok és a humaniórák széles köre szerint igen, hiszen a természet is ezt teszi.

A kiállításon Angliából, Brazíliából, Chiléből, Mexikóból, az USÁ-ból, Németországból, Belgiumból, Finnországból, Japánból, Iránból, Izlandról, Lengyelországból, Svájcból, Csehországból, Ausztriából, Horvátországból, Spanyolországból, Új-Zélandról és Indonéziából érkezett művészek állítanak ki együtt, sokan közülük itt Budapesten hozzák létre művüket. A magyar vagy a környező és távoli tájakról érkezett művek legfeljebb a geológiai, regionális eltérések miatt különböznek ‒ a természet alakulását megértő és azt kiegészítő alkotások a kultúrák szövetébe illeszkedve szövik össze az emberit a természetivel. A kiállítás több egységre tagolódik. A „Kis gesztusok” című termekben a nemzetközi és a magyar kortárs természetművészet fontos alkotásait mutatjuk be, a „Természetszövetség” a hazai előzményekre tekint vissza; míg Ökoavantgárd a címe annak az izgalmas iráni blokknak, amely a művészet és az élő környezet mai kapcsolatával foglalkozik. Vendégeink közül nem egy világszerte ismert, a belga Bob Verschueren vagy a német Nils-Udo mára klasszikussá vált természetművészetét a magyar közönség is ismeri korábbi kiállításokról.

A Műcsarnok falain kívül ugyan, de a kiállítás szerves részét képezi a Gödöllői Iparművészeti Műhely kertjében látható több természetmű is, valamint a nádasdladányi Nádasdy-kastély parkjában található Növekvő hajó című munka Alois Lindenbauertől.