Eseménynaptár
2017. december
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2017.12.16. - 2017.12.16.
Debrecen
2017.12.15. - 2017.12.15.
Budapest
2017.12.14. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.14. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.14. - 2017.12.14.
Kecskemét
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.13. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.08. - 2018.02.25.
Győr
2017.12.08. - 2018.04.01.
Budapest
2017.12.08. - 2018.03.31.
Tatabánya
2017.12.07. - 2018.01.13.
Budapest
2017.12.07. - 2018.02.17.
Szombathely
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.05. - 2018.01.05.
Tokaj
2017.12.05. - 2017.12.22.
Kecskemét
2017.11.01. - 2018.03.31.
Mosonmagyaróvár
Koszta József Múzeum - Szentes
A szentesi Koszta József Múzeum főbejárata
Cím: 6600, Szentes Kossuth tér 1.
Telefonszám: (30) 605-4680
Nyitva tartás: K-P 9-15, Szo 10-16
Kutatóknak: K 8-12
2017.09.28. - 2017.12.31.
divat, időszaki kiállítás, művelődés, szabadidő, történet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
600 HUF
Belépő diákoknak
300 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
200 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
300 HUF
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 3 gyermek)
1200 HUF
/ család
Programjegy diákoknak
(Múzeumpedagógiai foglalkozásra)
250 HUF
Programjegy diákoknak
(Múzeumpedagógiai foglalkozásra, bérlettel nem rendelkezőknek)
350 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
3500 HUF
Fotó
1500 HUF
Videó
1500 HUF
A 20. század minden téren a forradalmi változások időszaka. Ugrásszerű a fejlődés az iparban, technikában, közlekedésben, informatikában. Átalakulnak a társadalmi szokások, hihetetlenül felgyorsul az élet, elterjednek a modern táncok és zenék, általánossá válik a sportolás.
árjegyzék HAFA 1938
A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan nő. A hagyományos hirdetések mellett egyre újabb és változatosabb eszközök segítik az eladást, az új termékek népszerűsítését. A cégek mind többet költenek reklámnyomtatványokra. Plakátokkal, számolócédulákkal, reklámkártyákkal, szórólapokkal, árlapokkal, árjegyzékekkel, kirakati táblákkal divatértesítőkkel, ajándékokkal igyekeznek megnyerni a vásárlók kegyeit. Legtöbbször neves festőművészek, grafikusok tervezik ezeket a kiadványokat, amelyek gyakran ábrázolnak szép, elegáns nőket. Így a divatlapok, filmek, fotók mellett a reklámhordozók is értékes forrásai az öltözködés történetének.

A társadalmi és életmódbeli változások hatnak a kor szépségideáljára is. Szakítanak az előző század női eszményképeivel. A naiv, ártatlan lányka és a szelíden bájos asszony helyébe sokkal többféle nőmodell lép. A végzet asszonyától és a kacér, csábos mondén nőalaktól − melyet megalkotójáról, Jules Chéret-rôl „chérette”-nek neveztek − a modern, sportos nőig nagyon széles a „választék”. A század első felében rendkívül gyorsan, egy évtizeden belül is változik a divat és a hajviselet.

A tárlat a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban őrzött reklámhordozókra épül. Plakátokon, aprónyomtatványokon, árucsomagolásokon keresztül mutatja be a divat 20. század eleji változásait, de egy-egy jellemző ruhadarab, viselet és korabeli kirakati baba is megtekinthető a kiállításon.