Eseménynaptár
2018. május
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2018.05.26. - 2018.05.26.
Ráckeve
2018.05.26. - 2018.05.26.
Tatabánya
2018.05.26. - 2018.05.26.
Pécs
2018.05.26. - 2018.05.26.
Dunaújváros
2018.05.26. - 2018.05.26.
Szentes
2018.05.26. - 2018.05.26.
Százhalombatta
2018.05.26. - 2018.05.26.
Budapest
2018.05.26. - 2018.05.26.
Tata
2018.05.26. - 2018.05.26.
Zalaegerszeg
2018.05.26. - 2018.05.26.
Békéscsaba
2018.05.26. - 2018.06.30.
Nemesvámos - Baláca
2018.05.26. - 2018.06.09.
Kisvárda
2018.05.26. - 2018.07.31.
Ráckeve
2018.05.25. - 2018.07.01.
Szeged
2018.05.24. - 2018.06.30.
Budapest
2018.05.24. - 2018.06.30.
Balassagyarmat
2018.05.24. - 2018.07.01.
Tatabánya
2018.05.11. - 2019.01.06.
Budapest
2018.05.11. - 2018.05.22.
Fehérvárcsurgó
2018.05.04. - 2018.10.31.
Budapest
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2017.06.14. - 2017.07.23.
időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Másodlat című csoportos kiállítás kortárs magyar művészek közül olyan alkotókat kíván bemutatni, akiknek munkájában hangsúlyos szerepet kap a saját maguk utánzása, a már létező, korábbi alkotásaik másolása. Ahogy a 2015-ben rendezett Munka-művek és a 2016-ban rendezett Akkumulátor című kiállítások, ez a válogatás is egy jelen korban (is) felfedezhető művészi attitűdöt vesz nagyító alá.
Káldi Katalin: Nő kézisúlyzókkal
Hasonlóan Robert Rauschenberg Factum I és Factum II című alkotásaihoz (1957), Bernard Piffaretti kettéosztott vásznaihoz (mindkét fél ugyanazt a kompozíciót ábrázolja) vagy Alec Baldwin nemrégiben híressé vált esetéhez Ross Bleckner festményével – pontosabban annak a festő által készített másolatával – , a Budapest Galéria tárlatán olyan kortárs képzőművészek alkotásai láthatók, akik különböző okokból saját, már létező alkotásaiknak másod vagy harmad példányát is elkészítik.

A művészettörténetben természetesen nem új jelenség a saját alkotásait másoló művész példája, és az sem újdonság, hogy a több példányban létező alkotások esetében az időben elsőként készített műtárgy művészettörténeti, és piaci értéke is gyakran magasabbra tevődik, annak ellenére hogy egyazon kéz alkotta valamennyit. Ez a megkülönböztetés azonban megkérdőjelezhető, különösen ha a másolatként való értelmezés nem a művésztől ered. Mi a kópia/másolat, reprodukció, utánzat? A Másodlat című kiállítás ezzel a kérdéskörrel is foglalkozik.