Eseménynaptár
2019. január
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2019.01.18. - 2019.01.18.
Mosonmagyaróvár
2019.01.18. - 2019.01.18.
Hódmezővásárhely
2019.01.18. - 2019.01.18.
Kecskemét
2019.01.18. - 2019.03.29.
Dunaújváros
2019.01.18. - 2019.03.31.
Hódmezővásárhely
2019.01.18. - 2019.05.05.
Kaposvár
2019.01.17. - 2019.01.17.
Budapest
2019.01.14. - 2019.01.14.
Balassagyarmat
2019.01.12. - 2019.01.12.
Budapest
2019.01.12. - 2019.01.12.
Budapest
2019.01.12. - 2019.03.05.
Budapest
2019.01.12. - 2019.02.10.
Budapest
2019.01.12. - 2019.04.07.
Szolnok
2019.01.10. - 2019.01.10.
Budapest
2019.01.10. - 2019.01.10.
Mosonmagyaróvár
2019.01.10. - 2019.01.30.
Kecskemét
2019.01.08. - 2019.02.10.
Budapest
2019.01.07. - 2019.03.03.
Debrecen
2019.01.06. - 2019.01.06.
Budapest
2018.12.19. - 2019.04.09.
Budapest
Aeropark - Budapest
Részlet a kiállításból
Cím: 1185, Budapest Budapest - Ferihegy 2.
Telefonszám: (20) 617-4141
Nyitva tartás: III.15-X.15.: 9-18, (belépés 17 óráig lehetséges)
X.16-XI.30.: 9-16, (belépés 15 óráig lehetséges)
állandó kiállítás, gazdaság, közlekedés, repülés, szolgáltatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1500 HUF
Belépő diákoknak
800 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
800 HUF
Belépő családoknak
((2 felnőtt és max. 2 gyermek részére))
2800 HUF
/ Kiegészítő gyermekjegy családi jegyhez: 300 Ft
A repülőgép 1960. április 1-én érkezett Ferihegyre, az akkori Malév arculatának megfelelő festéssel, majd a műszaki átvétel után 1960. május 25-én repülte első útját Moszkvába. A gép AI-20A szériájú hajtóművével kezdetben gondok voltak, ugyanis idő előtt kiégett az égőtér, így a meghatározott üzemidő felét sem tudták lerepülni. Ezért 1964-ben "K" szériájú hajtóművekre cserélték a régieket.

Még ebben az évben átalakították a pilótafülkét és az addigi öt helyett már csak négyen teljesítettek szolgálatot a fülkében. Ugyanekkor az utastér is átépítésre került és az addigi 89-ről 105 férőhelyessé alakították át és "V" típusjellel látták el a gépet.

A hetvenes évek közepétől fokozatosan háttérbe került a típus, így 1977-ben átalakították teherszállító változattá. Kiszerelték az üléseket a konyhát és a mosdókat, ezáltal egy összefüggő teherkabint alakítottak ki a pilótafülke és a személyzeti pihenőrész mögött. Ettől fogva tíz éven keresztül szállított főleg élő állatokat a Közel-kelet és Észak-Afrika országaiba.

1987-ben lejárt a gép üzemideje, meghosszabbítani nem volt értelme a csökkenő szállítási feladatok miatt. Búcsúrepülésére 1987. február 19-én került sor. Pályafutása alatt 37197 órát töltött a levegőben és 17285 leszállást teljesített.

Kivonása után a Közlekedési Múzeum tulajdonába került és visszafestették eredeti színeire. Sokáig álldogált a műszaki előtéren, majd 1991. októberében átvontatták az Emlékpark területére, ahol ma is megtekinthető. 1992-ben egy filmforgatás kedvéért ideiglenesen visszavontatták a műszaki előtérre, ahol a bal oldalát kínai felségjelekkel látták el a Pillangó tánca című amerikai film forgatásához. Az Il-18-asok gyártása 1969 tavaszán fejeződött be. Addig a prototípuson kívül összesen 564 db repülőgép készült el.