Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.23. - 2024.03.23.
Kaposvár
2024.03.23. - 2024.03.23.
Budapest
2024.03.23. - 2024.03.23.
Eger
2024.03.22. - 2024.03.22.
Budapest
2024.03.22. - 2024.03.22.
Szombathely
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
Aeropark - Budapest
Részlet a kiállításból
Cím: 1185, Budapest Budapest - Ferihegy 2.
Telefonszám: (20) 617-4141
Nyitva tartás: III.15-X.15.: 9-18, (belépés 17 óráig lehetséges)
X.16-XI.30.: 9-16, (belépés 15 óráig lehetséges)
állandó kiállítás, gazdaság, közlekedés, repülés, szolgáltatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1500 HUF
Belépő diákoknak
800 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
800 HUF
Belépő családoknak
((2 felnőtt és max. 2 gyermek részére))
2800 HUF
/ Kiegészítő gyermekjegy családi jegyhez: 300 Ft
A repülőgép 1960. április 1-én érkezett Ferihegyre, az akkori Malév arculatának megfelelő festéssel, majd a műszaki átvétel után 1960. május 25-én repülte első útját Moszkvába. A gép AI-20A szériájú hajtóművével kezdetben gondok voltak, ugyanis idő előtt kiégett az égőtér, így a meghatározott üzemidő felét sem tudták lerepülni. Ezért 1964-ben "K" szériájú hajtóművekre cserélték a régieket.
IL-18
Még ebben az évben átalakították a pilótafülkét és az addigi öt helyett már csak négyen teljesítettek szolgálatot a fülkében. Ugyanekkor az utastér is átépítésre került és az addigi 89-ről 105 férőhelyessé alakították át és "V" típusjellel látták el a gépet.

A hetvenes évek közepétől fokozatosan háttérbe került a típus, így 1977-ben átalakították teherszállító változattá. Kiszerelték az üléseket a konyhát és a mosdókat, ezáltal egy összefüggő teherkabint alakítottak ki a pilótafülke és a személyzeti pihenőrész mögött. Ettől fogva tíz éven keresztül szállított főleg élő állatokat a Közel-kelet és Észak-Afrika országaiba.

1987-ben lejárt a gép üzemideje, meghosszabbítani nem volt értelme a csökkenő szállítási feladatok miatt. Búcsúrepülésére 1987. február 19-én került sor. Pályafutása alatt 37197 órát töltött a levegőben és 17285 leszállást teljesített.

Kivonása után a Közlekedési Múzeum tulajdonába került és visszafestették eredeti színeire. Sokáig álldogált a műszaki előtéren, majd 1991. októberében átvontatták az Emlékpark területére, ahol ma is megtekinthető. 1992-ben egy filmforgatás kedvéért ideiglenesen visszavontatták a műszaki előtérre, ahol a bal oldalát kínai felségjelekkel látták el a Pillangó tánca című amerikai film forgatásához. Az Il-18-asok gyártása 1969 tavaszán fejeződött be. Addig a prototípuson kívül összesen 564 db repülőgép készült el.