Eseménynaptár
2021. december
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2021.12.07. - 2021.12.07.
Szécsény
2021.12.07. - 2021.12.07.
Budapest
2021.12.05. - 2021.12.05.
Budapest
2021.12.05. - 2021.12.05.
Budapest
2021.12.05. - 2021.12.05.
Budapest
2021.12.05. - 2021.12.05.
Tatabánya
2021.12.05. - 2021.12.05.
Eger
2021.12.04. - 2021.12.04.
Veszprém
2021.12.04. - 2021.12.04.
Gyula
2021.12.04. - 2021.12.04.
Budapest
2021.12.03. - 2022.05.01.
Budapest
2021.12.02. - 2022.12.31.
Budapest
2021.12.01. - 2022.01.16.
Budapest
2021.11.26. - 2021.12.26.
Salgótarján
2021.11.25. - 2022.01.22.
Budapest
2021.11.25. - 2021.12.25.
Salgótarján
2021.11.25. - 2022.01.29.
Budapest
2021.11.24. - 2023.01.27.
Hódmezővásárhely
2021.11.22. - 2021.12.22.
Budapest
2021.11.21. - 2022.04.03.
Budapest
Evangélikus Országos Múzeum - Budapest
Cím: 1052, Budapest Deák Ferenc tér 4.
Telefonszám: (20) 824-3864
Nyitva tartás: K-V 10-18
A program már nem tekinthető meg.
2021.10.28. 18:00
előadás, református, rendezvény, római katolikus, színháztörténet, történet, vallások
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
1200 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 fő)
1000 HUF
/ fő
Egyéni belépő diákoknak
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
(10 fő)
500 HUF
/ fő
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(10 fő)
500 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(2 felnőtt + gyerekek)
2400 HUF
/ család
2021. október 28-án Csepregi Zoltán egyháztörténész (EHE)tart előadást az Evangélikus Országos Múzeumban - A nyugalom napja a wittenbergi reformátoroknál címmel.

A szombatosság hátterében nem zsidóskodás, hanem a katolikus polemizáló teológia jól ismert érve áll: a reformátori szentírási alapelv a vasárnap ünneplésével összeegyeztethetetlen. Az Ágostai Hitvallás 28. cikke erről a következőképpen szól:

„Megemlítik a szombatnapot, amelyet nyilvánvaló módon a Tízparancsolat ellenére cseréltek fel a vasárnappal. Egyetlen példát sem hánytorgattak annyit, mint a szombatnap megváltoztatását. Bizony, nagy az egyház hatalma – állítják –, hogy még a Tízparancsolat egyike alól is feloldott! Melanchthon augsburgi ellenfelei arra hivatkoznak, hogy minden apostol, Mária és a korai keresztények Krisztus feltámadása után még sokáig a szombatot tartották meg. A protestánsoknak azt vetették a szemükre, hogy nincs joguk az egyházi hagyományt a Szentírásra hivatkozva elvetni, amíg nem a szombatot tartják, mint az apostolok. A katolikus teológusok a szombattal érveltek a szentírási elv kizárólagos alkalmazása ellen, a morva szombatosok viszont a szombattal tüntettek az Írás megkérdőjelezhetetlen tekintélye érdekében.”