A program már nem tekinthető meg.
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU, korábban BKF) 2015-ben indult progresszív műhelye, a Metropolitan LAB a digitális technológia változásaira reagálva és annak trendjeit követve a különböző igényekre ad megoldásokat interdiszciplináris projektek megvalósításával. Fő célkitűzése a technológiai eredmények kreatív használata, innovatív művészeti lehetőségek kutatása, támogatása. Olyan közösségi tér, ahol fejleszteni és közösen tesztelni lehet az új ötleteket, és ami lehetővé teszi a folyamatos kísérletezést, valamint a hibrid műfajok megteremtését. Kooperációi mentén inspirációival segíti innovációs és technológiai folyamatainak végiggondolását iparági és GLAM partnereinek.
A Metropolitan Lab vezetője dr. Seres Szilvia újmédia-művész, tudományos tanácsadó.
A virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) a játékokban való megjelenés küszöbén áll, de hamarosan betör a hétköznapjainkba is. Vajon mennyi idő múlva jelennek meg és terjednek el végfelhasználói oldalon a valóság érzékelésünket befolyásoló eszközök? A különleges élményért ma egyre többen fejlesztenek és tökéletesítenek rendszereket (Oculus, Samsung, Sony, Appel, Intel, Crytek, Google, Microsoft). Jelenleg a funkciók kitalálása zajlik, melyeket a technológia majd tökéletesít az innovatív fejlesztésekkel. Hol tartunk jelenleg? A Metropolitan Lab soron következő eseményén erre keressük a választ.
Helyszín: Design Terminál, Záboji B. Péter terem, 1051 Budapest, Erzsébet tér 11.
Előadók:Mészáros Kornél (POSSIBLE Games, vezető fejlesztő)
AR vagy VR? Melyiket válasszuk?
Mi a különbség a kiterjesztett valóság és virtuális valóság között? Milyen alkalmazások, illetve játékok működnek AR és VR környezetben és milyen eszközök állnak rendelkezésünkre jelenleg, ha fejleszteni szeretnénk?
Velvárt András (Microsoft MVP (Emerging Experiences: HoloLens, Ink, Cortana, Kinect, Windows development, etc.), Head of Research and Development, 360world: HoloLens)
Minden, amit a HoloLensről tudni kell. Mixed Reality vs Augmented Reality, az eszköz szenzorai, képességei és programozása.
Az előadáson való részvétel ingyenes, de a férőhelyek korlátozott száma miatt regisztrációhoz kötött!
Event Brite regisztráció: https://www.eventbrite.com/e/virtualis-valosag-vr-es-kiterjesztett-valosag-ar-tickets-25501110508A Budapesti Metropolitan EgyetemrőlA Budapesti Metropolitan Egyetem Magyarország legnagyobb művészeti képzési portfolióval rendelkező felsőoktatási intézménye. A Metropolitanen 2 karon, 4 fő képzési területen (kommunikáció, üzlet, turizmus, művészet) folyik az oktatás. A folyamatosan bővülő magyar és angol nyelvű képzési kínálatban jelenleg 31 alapszak, 15 mesterszak, 32 szakirányú továbbképzés, és 13 felsőoktatási szakképzés közül válogathatnak az egyetem iránt érdeklődők. A Metropolitannek jelenleg több mint 7000 hallgatója van, akik 2011-től már nemcsak a fővárosban, hanem Hódmezővásárhelyen, a főiskola Regionális Tudásközpontjában is folytathatják tanulmányaikat. Az intézmény 2001 óta meghatározó és folyamatosan növekvő szereplője a hazai felsőoktatásnak. Képességfejlesztő tréningrendszere egyedülálló itthon. A Metropolitan jelenleg több mint 120 külföldi intézménnyel tart fent partneri kapcsolatot közel 40 országban. A 2009-ben indult művészeti képzéseken jelenleg 12 alap- és 8 mesterszak közül választhatnak a leendő hallgatók. A Művészeti képzések partnere többek között az Umbrella, az Europa Design Hungary Zrt., Nanushka, az Origo Film Studio, a Lengyel Intézet, az Iparművészeti Múzeum, az MTVA.