Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Gödöllői Városi Múzeum - Gödöllő
Cím: 2100, Gödöllő Szabadság tér 5.
Telefonszám: (28) 422-002, (28) 422-003
Nyitva tartás: Sze-V 10-16
gyermek- és ifjúsági program, múzeumpedagógiai foglalkozás, rendezvény
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
(26-62 év)
600 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(15 fő felett)
450 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
300 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(15 fő felett)
250 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
300 HUF
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(15 fő felett)
250 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
1000 HUF
/ család
Fotó
250 HUF
Múzeumpedagógiai kapcsolattartó
Ivókné Szajkó Ottília
+36(28)419068
Az intézmény felszereltsége
Szakemberek:
muzeológus
Helyiségek:
előadóterem, foglalkoztató
Eszközök:
  • technikai felszerelés: projektor, PC, videó, TV
  • demonstrációs eszközök: makettek, műtárgymásolatok
  • egyéb segedeszközök: festék, ceruza
Kényelmi felszereltség:
múzeumi bolt, orvosi rendelő a közelben, pihenő, ruhatár, ülőpárnák, vendéglő, étterem a közelben
Közlekedés:
múzeumtérkép

Szeretettel várjuk a diákokat múzeumpedagógiai foglalkozásinkra, igény szerinti témakörökhöz kapcsolódva.

 

 

Alsó tagozatos kisiskolásoknak:

 

Mutasd be! – leíró fogalmazás tanítása a múzeumi térben pl. a szatócsbolt bemutatása, a megfigyelés játékos formában történik

 

A népművészet – a népművészet jelképrendszere alapfokon, stilizált állatok növények felismerése, szimbolikus jelentésük

 

Kócos és Copfos, a két kis tündér kalandozása a Gödöllői Művésztelepen - játék a Tündérkert című múzeumi foglalkoztató könyv alapján (szecessziós műtárgyak motívumainak felismerése a könyv illusztrációin, a művésztelep alkotóinak életmódja)

 

A család régen és ma – Hogyan éltek a különböző társadalmi rétegekhez tartozó családok a Grassalkovichok korában, a 20. század elején és hogyan élnek ma?

 

Frizura divat - kiindulópont a fodrászműhely, megvizsgáljuk a barokk kor, a 19. század vége és a 20. század eleje hajviseletét, és ehhez kapcsolódóan a különböző társadalmi rétegek életmódját

 

 

Felső tagozatosoknak és gimnáziumi csoportoknak:

 

 

Történelem órákhoz:

 

Birodalmam alatt – Gödöllő mezőváros élete a 18. században

 

Az Urbárium kiadásának körülményei és hatásai egy konkrét uradalomban, a Grassalkovich uradalomban

Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában és középiskola 10. osztályában

 

Egy uradalom működése – a Grassalkovichok birtoképítő munkája

 

A XVIII. századi nagybirtok szerkezete, működése, lakóinak élete, életkörülményei

 

Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában és középiskola 10. osztályában

 

A kereskedelem régen és ma – kiindulási alap a szatócsbolt az állandó kiállításban

A foglalkozás két témakörhöz kapcsolható (egyeztetve a tanár kollégával) a nagy földrajzi felfedezések és a világkereskedelem kialakulásának korához valamint a dualista monarchia gazdasági életéhez

 

Ajánlott: általános iskolák 6. vagy 7. osztályában és középiskola 10. vagy 11. osztályában

 

'48 kultusza Gödöllőn

 

A foglalkozás Bach korszak neoabszolutikus törekvéseihez illetve az ezzel szemben kibontakozó ellenállás témájához kapcsolható

 

Ajánlott: általános iskolák 7. osztályában és középiskola 11. osztályában

 

A két világháború közti Gödöllő kisiparosai

 

A foglalkozás a két világháború közti Magyarország témakör gazdaság és társadalomtörténeti részéhez kapcsolható

 

Ajánlott: általános iskolák 8. osztályában és középiskola 12. osztályában

 

Királyi utazások: foglalkozás a gödöllői Királyi Váróban

 

A Monarchia vasúthálózatának kiépülése, az utazási szokások, kedvelt úti célok, a királyi pár utazásai

 

Ajánlott: általános iskolák 8. osztályában és középiskola 12. osztályában

 

Gödöllő, hajdan volt fürdőváros

 

A foglalkozás a boldog békeévek társadalomtörténetéhez vagy a Budapest világvárossá válása témához kapcsolható

 

Ajánlott: általános iskolák 7. osztályában és középiskola 11. osztályában

 

 

Magyar irodalom órákhoz:

 

Petőfi és Mednyánszky Berta – A szerelem gyöngyei versciklus, Gödöllőn írt versek

 

A szerelem érzése és szerelmi líra Petőfi pályájának korai szakaszában

Petőfi második gödöllői tartózkodásának, Mednyánszky Bertához fűződő érzéseinek és az ehhez köthető verseknek a megidézése interaktív, drámajátékos formában

 

Ajánlott: a középiskola 10. évfolyama, illetve általános iskola 7. évfolyama számára

 

Balladák üvegképeken – Kádár Kata, Júlia, szép leány, Budai Ilona.

 

A foglalkozás a gödöllői művésztelep szecessziós kiállításának üvegablak tervei és az alkotásokat ihlető balladák közti kapcsolatot járja körül. Rajzos és dramatikus feladatokkal próbálja a gyerekeket a fenti balladák világával valamint a ballada műfaji sajátosságaival megismertetni.

 

Ajánlott: az általános iskola 6-7. évfolyama számára

 

Ambrus Zoltán: A fületlen ember – pénz és művészet viszonya

 

Abrus Zoltán: A fületlen ember című novellájának feldolgozása interaktív, drámajátékos eszközökkel a múzeumban őrzött Ambrus-hagyatékhoz kapcsolódóan

Ajánlott az általános iskola 8. évfolyama számára valamint a középiskola 11-12. évfolyama számára (lehetséges felkészülés a szóbeli érettségi regionális kultúra témaköréhez)

 

Ady és Léda – a Léda villa, Léda szalongarnitúra a múzeum kiállításában

 

A múzeumban őrzött Léda-hagyaték kapcsán megidézzük interaktív, drámajátékos formában a XX. század elején Ady és Brüll Adél között szövődött híres, hírhedt viszonyt és a kapcsolathoz köthető versek közül néhányat

 

Ajánlott: a középiskola 11-12. évfolyama, illetve általános iskola 8. évfolyama számára

 

 

Művészettörténet órákhoz:

 

A barokk gödöllői emlékei

 

Séta a múzeum barokk terméből kiindulva, és a város köztéri barokk szobrainak, épületeinek megtekintése

 

Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában, és középiskolák 10. osztályában

 

A szecesszió gödöllői emlékei

 

A gödöllői művésztelepen élő alkotók munkásságának, életmódjának, a szecesszió stílusjegyeinek bemutatása

Hasonló programok
Az iskolai csoportokat várjuk múzeumi tanórára, foglalkozásra előzetes időpont egyeztetés alapján. tovább