Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Magyar Természettudományi Múzeum Mátra Múzeuma - Gyöngyös
© Mátra Múzeum<br>A múzeumnak otthont adó egykori Orczy-kastély
Cím: 3200, Gyöngyös Kossuth Lajos utca 40.
Telefonszám: (37) 505-530
Nyitva tartás: K-V 9-17
Állandó kínálat
Fazekas Anna: „Öreg néne őzikéje" c. verses meséjét felhasználva, meséléssel illetve hagyományos diavetítéssel egybekötött foglalkozás. tovább
A foglalkozás tanóra keretein belül, rövid számítógépes prezentáció segítségével zajlik. Az óra elsősorban a Mátra jellemző kőzeteivel ismerteti meg a gyerekeket. tovább
Az óra nagyobb részében sztereo mikroszkóppal vizsgálunk meg rovarokat, azok részeit. Növényi részeket, ásványokat, stb. tovább
Ezen a foglalkozások a gyerekek belekóstolhatnak a paleontológusok munkájába. tovább
A természettudományi pavilon 3 szintjén zajló átfogó foglalkozás, melynek során 7 próbatétel vár a gyerekekre találós kérdésekkel, mondókákkal, mozgásos játékokkal. tovább
Meleg nyári napokon a légi forgalom nagyon élénk. Ismerkedés a nappali és éjszakai lepkékkel, testfelépítésükkel, táplálkozásukkal, fejlődésükkel. tovább
A gyerekek tanóra keretein belül ismerkednek meg az ősmaradványok kialakulásával, típusaival. Megismerhetik a paleontológusok munkáját, valamint hogy milyen szerepet töltenek be az ősmaradványok a geológiai kutatásokban. tovább
A természetben, így nem a közvetlen környezetünkben élő állatok sokszor nem láthatóak számunkra. De mindig hagynak olyan jeleket, nyomokat, melyek alapján kitalálható, „kik" is élik az adott területen a mindennapjaikat. tovább
A foglalkozás során a tanulók megismerkedhetnek azokkal a kétéltűekkel és hüllőkkel, amelyek a környezetünkben élnek, és amelyeket saját kertjeinkbe, parkjainkba csalhatunk, hogy részei legyenek a mindennapi életünknek. tovább
Gerinctelen „lakótársaink"-ról beszélünk, akik a ház, lakás minden helységében, minden pontján jelen lehetnek valamilyen formában. tovább
Az óra helyszíne az Orczy-kert. A gyerekek végigmennek a kertben található Madárbarát tanösvényen. Megismerkednek a mindennapi madárvédelem fontosságával, lehetőségeivel, a madárvédelmi eszközök fajtáival, helyes használatával. tovább
A bennünket mindennapjainkban körülvevő fajok megismerése. Milyen állatokat láthatunk köztereken, utcákon, kertjeinkben, stb. Hogyan védhetjük, óvhatjuk ezeket, mit fontos tudnunk róluk. tovább
Ismerkedés az erdővel, interaktív játék segítségével. „Ki ne ismerné Mohát és Páfrányt, a fatönkházikó két apró lakóját, az áfonyára mindig éhes két kis kópét?" De most nem róluk szól a mese, hanem igazi növényekről és gombákról. tovább
Az állatvilág rendkívül gazdag és változatos forma és színvilágának bemutatása, röviden kitérve a kialakulás okaira. tovább
Képzeletbeli erdei barangolásunkon figyeljük meg az erdő legkedvesebb élőlényeit, a madarakat. Tulajdonságaikról, szokásaikról, „érdekes madarakról" beszélgetés, Miért állandó vagy költöző egy madár? tovább
Évszakonként komplett foglalkozás a természet, a növények, állatok és környezetük változásairól. tovább
Az erdő szintjei, gyökértől a lombkoronáig. Melyik állat hol lakik? Hogy érzik magukat az állatok télen és nyáron az erdőben? És hol lehetnek a többiek? Mi is az a téli álom? Megismerkedünk olyan állatokkal ás szokásaikkal, amelyek átaludják a telet. Óriás kirakón egy különleges fa jelenik meg. tovább
Hazánkra jellemző erdei életközösség bemutatása. Az óra második felében a kiállítás alsó szintjén körbejárjuk egy kocsánytalan tölgyet. tovább
Vizeink, vízpartjaink jellemző állatfajainak, azok életmódjának, táplálkozásának bemutatása. Érdekes példákon keresztül megvizsgáljuk, hogyan is állnak egymással és környezetükkel kapcsolatban. tovább
Népmesék feldolgozásán keresztül az állatok megismerése a való életben. Mese és valóság összehasonlítása. Bábok, hangkeltő eszközök, énekek-mondókák segítségével. tovább
Múzeumpedagógiai kapcsolattartó
Szőke Szilvia
(37) 505-530
Az intézmény felszereltsége
Szakemberek:
muzeológus
Helyiségek:
előadóterem, foglalkoztató
Eszközök:
  • technikai felszerelés: projektor, pc, videó
  • demonstrációs eszközök: biológiai metszetek, csiszolatok, ásvány, ősmaradványok
  • egyéb segedeszközök: festék, ceruza
Kényelmi felszereltség:
akadálymentes mosdó, Braille feliratok, büfé, csomagmegőrző, múzeumi bolt, orvosi rendelő a közelben, pihenő, ruhatár, tapintható tárlat, vendéglő, étterem a közelben
Közlekedés:
akadálymentes épület, parkoló