Eseménynaptár
2019. február
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
2019.02.21. - 2019.02.21.
Baja - Szentistván
2019.02.21. - 2019.02.22.
Budapest
2019.02.21. - 2019.03.14.
Székesfehérvár
2019.02.20. - 2019.02.20.
Debrecen
2019.02.20. - 2019.04.06.
Budapest
2019.02.20. - 2019.05.26.
Békéscsaba
2019.02.17. - 2019.02.17.
Debrecen
2019.02.17. - 2019.02.17.
Debrecen
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Kaposvár
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.03.17.
Budapest
2019.02.15. - 2019.03.31.
Hódmezővásárhely
2019.02.06. - 2019.04.14.
Budapest
2019.02.06. - 2019.02.24.
Pécs
2019.02.05. - 2019.03.31.
Budapest
2019.02.02. - 2019.03.31.
Győr
2019.02.02. - 2019.03.31.
Győr
Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár - Budapest
A múzeum épülete
Cím: 1037, Budapest Kiscelli utca 108.
Telefonszám: (1) 388-7817, (1) 250-0304
Nyitva tartás: IV.1-X.31.: K-V 10-18
XI.1-III.31.: K-V 10-16
Kondor Attila: Ontogenezis. Részesülni a létben című kiállítása 2015. július 15. és augusztus 17. között technikai okok miatt zárva tart.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2007.07.12. - 2007.09.02.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
900 HUF
Belépő diákoknak
450 HUF
Csoportos belépő diákoknak
350 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
450 HUF
Belépő családoknak
1300 HUF
/ család
Fotó
500 HUF
Videó
1500 HUF
A Fővárosi Képtár / Kiscelli Múzeum 2007-ben megrendezi Vígh Tamás életmű kiállítását a Kiscelli Múzem Templomterében és Oratóriumában.

A kiállítás elsősorban a monumentális művek bemutatására koncentrál, a jelenleg Karcagon, az öntőműhelyben lévő és Tiszadobon felállításra kerülő, monumentális (260 cm) Vásárhelyi Pál szobor kísérőivel, a nagyméretű kubikusokkal lesz a kiállítás fókuszpontja.

1967 legelején az akkori Országos Vízügyi Főigazgatóság felkérte Vígh Tamást, hogy Tiszadobra tervezze meg Vásárhelyi Pál és a Tisza-szabályozás emlékművét. A közel egy éven át folytatott, zsűrizésnek mondott fontoskodás és gáncsoskodás után a megbízó elállt attól, hogy megvalósítsa Vígh Tamás és Bálint Jenő építész alkotását, és Tiszadobon felállított egy másik művet.

A terv alakjai negyven éve kisplasztikában élik életüket. Az öt figura együttesen a Nemzeti Galériában, Vásárhelyi alakja pedig különálló formában is ("Magyar mérnök a 19. századból” címmel) még néhány példányban kiállításokon és gyűjtőknél megmutatták, hogy mi az, amit a korabeli hivatali hivatalos szemlélet sehogy sem tudott elfogadni. A mű azonban így is csak részlegesen volt látható, mert a teljes kompozíció csak terv maradt: az átlósan átvágott domb, a tetején a négy nagy méretű, kőből faragott kubikos alakkal és lent, középen a vízépítő mérnök bronzfigurájával, veszni látszott és a közösség veszteségeként könyvelhettük el évtizedeken keresztül, a Vásárhelyi küzdelméhez, művéhez méltó monumentumot.

Vígh Tamás a közelmúltban különös helyzetbe került: el kellett döntenie, vállalja-e negyven évvel ezelőtti önmagát, akkori elképzeléseit, és közel nyolcvan évesen végig tudja-e vinni ezt a nagyszabású munkát. A pályája derekán tervezett mű nagyon fontos volt a szobrász számára, így válasza saját kérdéseire igen volt. Harmonikusan és szervesen fejlődő szobrászat az övé, ezért lehetséges az, hogy téri-plasztikai gondolatai ma is érvényesek. Ha emlékműbe fog, az monumentális lesz, a hamis pátoszt messze elkerülve, mégis megemelve témáját, gondolatát, szellemi töltését.

Most Budapest látható a kiöntött és kifaragott öt szoboralak, a közel kétszeres életnagyságú bronz Vásárhelyi és a négy kőkubikos, majd innen hamarosan végleges helyükre, Tiszalökre, a Tisza-völgy Vízgazdálkodási Bemutató Központjába kerülnek, az átvágott dombra és a féldombok alkotta középponti térbe.