Eseménynaptár
2025. május
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2025.05.08. - 2025.05.08.
Dunaújváros
2025.05.06. - 2025.06.06.
Szeged
2025.05.06. - 2025.09.28.
Budapest
2025.05.05. - 2025.05.09.
Fehérvárcsurgó
2025.05.03. - 2025.05.03.
Budapest
2025.05.01. - 2025.05.01.
Szentendre
2025.05.01. - 2025.05.01.
Nyíregyháza - Sóstó
2025.05.01. - 2025.06.30.
Herend
2025.05.01. - 2025.08.31.
Szentendre
2025.04.30. - 2025.04.30.
Budapest
2025.04.30. - 2025.05.31.
Eger
2025.04.26. - 2025.04.26.
Fehérvárcsurgó
2025.04.26. - 2025.09.21.
Pécs
2025.04.24. - 2025.06.01.
Szombathely
2025.04.23. - 2025.04.23.
Kaposvár
2025.04.21. - 2025.04.21.
Fülek
2025.04.20. - 2025.04.21.
Szentendre
2025.04.18. - 2025.05.24.
Kiskunhalas
2025.04.17. - 2026.01.04.
Szentendre
2025.04.17. - 2025.05.17.
Budapest
Wosinsky Mór Múzeum - Szekszárd
A múzeum épülete
Cím: 7100, Szekszárd Szent István tér 26.
Telefonszám: (74) 316-222
Nyitva tartás: K-V 10-17
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2023.05.06. - 2023.06.04.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
2000 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(min. 25 fő)
1500 HUF
/ fő
Egyéni belépő diákoknak
1000 HUF
/ fő
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
1000 HUF
/ fő
Egyéni kombinált belépő felnőtteknek
(a szekszárdi kiállításokra)
4000 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
8000 HUF
Fotó
1000 HUF
Videó
1000 HUF
Szekszárdon születtem, Désén voltam gyerek, Pápán diák. Ott kezdtem rajzolni, már általános iskolás koromban, kitömött, madarat, meg amit kell. Akkor aztán egyszerre abbahagytam a rajzolást, csak a sport érdekelt, kosárlabdázó voltam, vidéki ifjúsági viszonylatban nem is sikertelen. 
Hencze Tamás alkotása
Élményem volt Budapest és Párizs. Tizenegy éve jöttem fel Pestre, rajzoltam, festettem, tanultam. Szeretnék megemlékezni egy festőről, Bakky Sándorról − néhány éve halt meg, fiatalon −, sokat köszönhetek neki. A műtermét is átengedte, ott kezdtem igazán dolgozni, csendéleteket, hagyományos posztimpresszionista képeket festettem. Együtt voltunk Párizsban, egy rövid társasutazáson − érdeklődésünk merőben különbözött −, amit lehetett, megnéztem. Akkoriban − 1963-ban − a tasizmus uralkodott.

Utazásom után egy esztendeig nem festettem. Megzavarodtam, bár volt bennem már egy homályos sejtés.  A tasizmussal indultam. Rossz akció-festés volt ez. Folyton költözködtem, egyik albérletből a másikba, akkori képeim nagy része elveszett, hála Istennek. Az elvesztés tulajdonképpen tudatos pusztítás volt; maradt néhány olyan darabom azonban, amiket ma sem szégyellek.

Időközben megismerkedtem hasonló törekvésű fiatalokkal, Attalaival, Bakkal, Csikyvel, Deimmel, Molnárral, Nádlerral és Tóttal. □ Mindennapos grafikai munkát végzek. A nagy felületeket közönséges gumihengerrel festem be egy színre, olyannal, amit a mázolók használnak, vagy a nyomdászok. Egyszer, amikor a hengert húztam, megéreztem valamit. Még csak szép formai játék
volt ez − ebben vesznek el a festők! −, még csak öntudatlan. Ahogy belemerültem, egyre jobban tudatosodott bennem, hogy a henger forgó
mozgása ismétlődik, önmagát ismétli, a formát és a motívumot is. Ez megragadott. Rájöttem a jelentőségére. Egyszerűen csak úgy, ahogy az
ősember rájött, hogy nappal után éjszaka következik, mint ahogyan a ház úgy épül, hogy a kubusok és a szerkezeti elemek ismétlődnek. Ezek a triviális „rájövések” éveimbe kerültek. Sokat dolgozom, és vigyázok, nehogy a technicizmus bűnébe essem. De hát a gumihenger nálam csak eszköz; olyan eszköz, mint az ecset.

A legtöbb festőnek van takaros ars poeticája, az enyémet nem tudnám megfogalmazni. Ez a kifejezés sem megbízható, hogy
ars poetica.

Frank János: Hencze Tamásnál (részlet) Élet és Irodalom 1969. április. 16.