Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Wosinsky Mór Megyei Múzeum - Szekszárd
A múzeum épülete
Cím: 7100, Szekszárd Szent István tér 26.
Telefonszám: (74) 316-222
Nyitva tartás: K-V 10-17
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2023.05.06. - 2023.06.04.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
600 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
300 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
300 HUF
/ fő
Tárlatvezetés magyar nyelven
4000 HUF
Fotó
1000 HUF
Videó
3000 HUF
Szekszárdon születtem, Désén voltam gyerek, Pápán diák. Ott kezdtem rajzolni, már általános iskolás koromban, kitömött, madarat, meg amit kell. Akkor aztán egyszerre abbahagytam a rajzolást, csak a sport érdekelt, kosárlabdázó voltam, vidéki ifjúsági viszonylatban nem is sikertelen. 
Hencze Tamás alkotása
Élményem volt Budapest és Párizs. Tizenegy éve jöttem fel Pestre, rajzoltam, festettem, tanultam. Szeretnék megemlékezni egy festőről, Bakky Sándorról − néhány éve halt meg, fiatalon −, sokat köszönhetek neki. A műtermét is átengedte, ott kezdtem igazán dolgozni, csendéleteket, hagyományos posztimpresszionista képeket festettem. Együtt voltunk Párizsban, egy rövid társasutazáson − érdeklődésünk merőben különbözött −, amit lehetett, megnéztem. Akkoriban − 1963-ban − a tasizmus uralkodott.

Utazásom után egy esztendeig nem festettem. Megzavarodtam, bár volt bennem már egy homályos sejtés.  A tasizmussal indultam. Rossz akció-festés volt ez. Folyton költözködtem, egyik albérletből a másikba, akkori képeim nagy része elveszett, hála Istennek. Az elvesztés tulajdonképpen tudatos pusztítás volt; maradt néhány olyan darabom azonban, amiket ma sem szégyellek.

Időközben megismerkedtem hasonló törekvésű fiatalokkal, Attalaival, Bakkal, Csikyvel, Deimmel, Molnárral, Nádlerral és Tóttal. □ Mindennapos grafikai munkát végzek. A nagy felületeket közönséges gumihengerrel festem be egy színre, olyannal, amit a mázolók használnak, vagy a nyomdászok. Egyszer, amikor a hengert húztam, megéreztem valamit. Még csak szép formai játék
volt ez − ebben vesznek el a festők! −, még csak öntudatlan. Ahogy belemerültem, egyre jobban tudatosodott bennem, hogy a henger forgó
mozgása ismétlődik, önmagát ismétli, a formát és a motívumot is. Ez megragadott. Rájöttem a jelentőségére. Egyszerűen csak úgy, ahogy az
ősember rájött, hogy nappal után éjszaka következik, mint ahogyan a ház úgy épül, hogy a kubusok és a szerkezeti elemek ismétlődnek. Ezek a triviális „rájövések” éveimbe kerültek. Sokat dolgozom, és vigyázok, nehogy a technicizmus bűnébe essem. De hát a gumihenger nálam csak eszköz; olyan eszköz, mint az ecset.

A legtöbb festőnek van takaros ars poeticája, az enyémet nem tudnám megfogalmazni. Ez a kifejezés sem megbízható, hogy
ars poetica.

Frank János: Hencze Tamásnál (részlet) Élet és Irodalom 1969. április. 16.