Eseménynaptár
2018. december
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
2018.12.12. - 2019.02.17.
Budapest
2018.12.11. - 2018.12.11.
Kecskemét
2018.12.09. - 2018.12.09.
Kápolnásnyék
2018.12.08. - 2018.12.09.
Budapest
2018.12.08. - 2018.12.09.
Gödöllő
2018.12.07. - 2018.12.07.
Budapest
2018.12.07. - 2019.01.20.
Budapest
2018.12.05. - 2018.12.05.
Budapest
2018.12.04. - 2018.12.04.
Budapest
2018.12.02. - 2018.12.02.
Kápolnásnyék
2018.11.30. - 2019.05.30.
Szentes
2018.11.30. - 2019.01.20.
Budapest
2018.11.29. - 2019.01.20.
Budapest
2018.11.21. - 2018.11.23.
Budapest
2018.11.19. - 2018.11.19.
Kecskemét
2018.11.18. - 2019.01.06.
Budapest
2018.11.15. - 2018.12.30.
Pécs
2018.10.31. - 2019.01.06.
Budapest
2018.10.30. - 2018.11.22.
Budapest
2018.10.30. - 2019.04.29.
Budapest
Hegyvidék Galéria - Budapest
The Inner Ward of the Museum
Cím: 1122, Budapest Városmajor u. 16.
Telefonszám: (1) 457-0501, (1) 225-7160
Nyitva tartás: H-P 10-18
2018.10.30. - 2018.11.22.
időszaki kiállítás, képzőművészet, szobrászat
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Németh Marcell a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász szakán diplomázott 2007-ben. Elnyerte a Finta-, a Kogart- és a Derkovits-ösztöndíjakat, valamint MAOE Diplomadíjjal is kitüntették.
(R)idegen való
Művészetének meghatározó anyaga a fém (acél) lemez, amelynek felületét véséssel vagy metszéssel munkálja meg, valamint kézzel vagy lézervágó segítségével vágja ki és hegeszti, rögzíti a motívumokat. A különböző felületmegmunkáló eljárásoknak, valamint a meredek látószögekből ábrázolt motívumoknak köszönhetően olyan térhatású konstrukciókat hoz létre, amelyek egyszerre hordozzák a festmények síkbeliségét, a grafikák rajzosságát, valamint a plaszticitásra való törekvést.

Témáit tekintve elsősorban a városi táj, az aluljárók, mozgólépcsők, felüljárók, autópályák kietlen világa érdekli, formailag lecsupaszítva, mindenfajta emberi jelenléttől megfosztva. Olyan terek, amelyek a mindennapjaink részei, mégis – éppen átjáró/átmeneti zóna jellegük miatt – személytelenek, idegennek hatnak. Konkrét, létező, ismert terek, amelyek lényegét, sajátos esztétikáját kutatja, elemzi, és ragadja meg a művész.

A bonyolult perspektívából megjelenített, szinte már megszemélyesített, monumentális villanypóznák, az esztétikai látványon túl, a behelyettesíthetőség, vagy mint az üres terek esetében, a behelyezhetőség gondolatát is hordozzák.

Az elidegenedett, urbánus terek mellett legutóbbi munkáin megjelenik a természet, bár ablakkeretbe foglalva, kizárva a vele való közvetlen találkozás lehetőségét. Mégis itt egy újabb, személyesebb nézőpontját ismerhetjük meg a művésznek, aki a remény, a szabadság és az újrakezdés gondolatát veti fel.