Eseménynaptár
2019. május
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2019.05.23. - 2019.05.23.
Budapest
2019.05.23. - 2019.05.23.
Budapest
2019.05.23. - 2019.05.23.
Budapest
2019.05.23. - 2019.05.23.
Budapest
2019.05.23. - 2019.05.23.
Kecskemét
2019.05.23. - 2019.05.23.
Székesfehérvár
2019.05.23. - 2019.05.23.
Zalaegerszeg
2019.05.23. - 2019.05.23.
Szombathely
2019.05.23. - 2019.05.23.
Zalaegerszeg
2019.05.23. - 2020.05.31.
Budapest
2019.05.23. - 2019.11.30.
Pécs
2019.05.23. - 2019.06.13.
Budapest
2019.05.23. - 2019.09.08.
Székesfehérvár
2019.05.22. - 2019.05.22.
Budapest
2019.05.22. - 2019.06.30.
Budapest
2019.05.22. - 2019.07.04.
Debrecen
2019.05.18. - 2019.06.30.
Hódmezővásárhely
2019.05.18. - 2019.06.30.
Fülek
2019.05.18. - 2019.06.30.
Fülek
2019.05.17. - 2019.08.31.
Pécs
Hegyvidék Galéria - Budapest
The Inner Ward of the Museum
Cím: 1126, Budapest Királyhágó tér 10.
Telefonszám: (1) 225-7160
Nyitva tartás: A kiállítások nyitva tartási ideje alatt: K-P 10-18, Szo 10-14
2018.10.30. - 2018.11.22.
időszaki kiállítás, képzőművészet, szobrászat
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Németh Marcell a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász szakán diplomázott 2007-ben. Elnyerte a Finta-, a Kogart- és a Derkovits-ösztöndíjakat, valamint MAOE Diplomadíjjal is kitüntették.
(R)idegen való
Művészetének meghatározó anyaga a fém (acél) lemez, amelynek felületét véséssel vagy metszéssel munkálja meg, valamint kézzel vagy lézervágó segítségével vágja ki és hegeszti, rögzíti a motívumokat. A különböző felületmegmunkáló eljárásoknak, valamint a meredek látószögekből ábrázolt motívumoknak köszönhetően olyan térhatású konstrukciókat hoz létre, amelyek egyszerre hordozzák a festmények síkbeliségét, a grafikák rajzosságát, valamint a plaszticitásra való törekvést.

Témáit tekintve elsősorban a városi táj, az aluljárók, mozgólépcsők, felüljárók, autópályák kietlen világa érdekli, formailag lecsupaszítva, mindenfajta emberi jelenléttől megfosztva. Olyan terek, amelyek a mindennapjaink részei, mégis – éppen átjáró/átmeneti zóna jellegük miatt – személytelenek, idegennek hatnak. Konkrét, létező, ismert terek, amelyek lényegét, sajátos esztétikáját kutatja, elemzi, és ragadja meg a művész.

A bonyolult perspektívából megjelenített, szinte már megszemélyesített, monumentális villanypóznák, az esztétikai látványon túl, a behelyettesíthetőség, vagy mint az üres terek esetében, a behelyezhetőség gondolatát is hordozzák.

Az elidegenedett, urbánus terek mellett legutóbbi munkáin megjelenik a természet, bár ablakkeretbe foglalva, kizárva a vele való közvetlen találkozás lehetőségét. Mégis itt egy újabb, személyesebb nézőpontját ismerhetjük meg a művésznek, aki a remény, a szabadság és az újrakezdés gondolatát veti fel.