Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Kassák Múzeum - Budapest
A múzeum épülete
Cím: 1033, Budapest Fő tér 1., Zichy kastély
Telefonszám: (1) 368-7021
Nyitva tartás: Sze 10-17, Cs 12-19, P-V 10-17
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2016.06.18. - 2016.09.11.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
800 HUF
Belépő diákoknak
400 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
400 HUF
Belépő családoknak
(2 felnőtt és 2 kiskorú gyermek)
400 HUF
/ fő
Tilo Schulz (1972) Berlinben élő művész, kurátor érdeklődésének középpontjában a különböző művészeti ágak lehetséges interakciói, illetve a befogadói nézőpontok sokfélesége áll. Ehhez kapcsolódó kérdéseit az utóbbi években a mozgás fogalmának szó szerinti és átvitt értelmű jelentésrétegein keresztül dolgozza fel.

Absztrakt formanyelvével a mai ember általános bizonytalanságélményére is reflektál. A biztos pontok hiánya ugyanis valóban elmozdulást eredményez: nem pusztán olyan fizikai értelemben vett hely- és helyzetváltoztatást, mint például a menekülés vagy a migráció jelensége, hanem az elképzelések, gondolatok és nézőpontok folytonos áramlását is. A művész ezen a ponton fedez fel kapcsolatot saját vizsgálódásai és Kassák tevékenysége között, amelynek egyik legmeghatározóbb elemeként Tilo Schulz szintén a mozgást tartja számon. Ez megnyilvánulhat egyrészt a fiatal Kassák európai kóborlásaiban, az így szerzett és hazahozott tapasztalatok terjesztésében, illetve Kassák művészeti sokoldalúságban is, ami a maga korában különböző művészeti ágak és határterületeik átvitt értelmű „átmozgatását” eredményezte.

Ki lehet-e mozdítani egy festményt is fizikailag és formailag rögzített státuszából? Tetten érhető-e ennek következtében változás a befogadói attitűdben? Tilo Schulz mostani, Sodródás – Drift című kiállítása egy 2015-ben Berlinben már bemutatott, A rush and a push and the land we stand on is ours című festményének dekonstrukcióján, újraértelmezésén alapul. A felszabdalt és egymástól elkülönítve, az eredetihez képest eltérő helyzetben kiállított képrészeket, illetve két, korábban szintén bemutatott kisfilmjét (Tied up and down, how to consider force a privilege, 2013, Konsole, 2015) a művész olyan kiállításelemekkel egészíti ki, amelyek a befogadás lehetőségének sokféleségét a művészeti világon kívül is érvényesítik. A művész szavaival élve jelen kiállítás egyben felhívás a többféle nézőpont egyidejű alkalmazására, emellett pedig egyetlen kétségbevonhatatlan igazság keresése helyett változatos nézetek figyelembevételéért kiált – az „egyszerű” helyett a „komplexért”.


/Szöveg: Kőrösi Boglárka/

Tilo Schulz az 1990-es évek eleje óta folytat aktív művészeti tevékenységet alkotóként és kurátorként. Kiállított többek között Münchenben a Haus der Kunstban, a hannoveri Kunstvereinban valamint a 2015-ös Velencei Biennálén is. Magyarországon először 2009-ben a Dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézetben, majd 2015-ben a budapesti acb galériában nyílt egyéni tárlata.