Eseménynaptár
2021. január
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2021.01.13. - 2021.01.13.
Budapest
2021.01.09. - 2021.01.09.
Budapest
2021.01.08. - 2021.01.08.
Budapest
2021.01.06. - 2021.01.06.
Budapest
2020.12.29. - 2020.12.29.
Budapest
2020.12.19. - 2020.12.19.
Budapest
2020.12.17. - 2020.12.17.
Zalaegerszeg
2020.12.15. - 2020.12.15.
Budapest
2020.12.13. - 2020.12.13.
Budapest
2020.12.11. - 2021.06.27.
Budapest
2020.11.27. - 2021.08.31.
Szombathely
2020.11.25. - 2021.01.03.
Budapest
2020.11.22. - 2020.12.31.
Hódmezővásárhely
2020.11.22. - 2021.03.28.
Hódmezővásárhely
2020.11.18. - 2021.01.02.
Budapest
2020.11.11. - 2021.01.02.
Budapest
2020.11.10. - 2020.12.18.
Kecskemét
2020.11.10. - 2020.12.10.
Budapest
Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Massa Múzeuma - Miskolc - Hámor
A múzeum épülete
Cím: 3517, Miskolc - Hámor Ómassai út
Telefonszám: (46) 370-864
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
állandó kiállítás, bányászat, gazdaság, ipar, kohászat, nehézipar
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
500 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
250 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
250 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
250 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(2 felnőtt + több gyermek)
1100 HUF
/ család
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(1-5 fő)
400 HUF
/ fő
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(6-20 fő)
3200 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(20 fő)
5500 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés idegen nyelven
8500 HUF
/ csoport
Fotó
500 HUF
Videó
1200 HUF
A Massa Múzeum mellett található Magyarország első ipari műemléke, az újmassai faszéntüzelésű nagyolvasztó, közismert nevén az ún. "őskohó". Története a 18. századra nyúlik vissza.

Fazola Henrik lakatos mester - akinek világhírű rokokó stílusú alkotásai Egerben találhatók 1770-ben Miskolc-Ómassa területén, Mária Terézia engedélyével az általa felfedezett bányákra, illetve a térségben található hatalmas erdőségekre alapozva vasművet épített. Fia Frigyes, aki kiemelkedő eredményeket ért el a hazai acélgyártás megteremtésében, előbb a Garadna-patak mentén 1810-1812 között megépített egy duzzasztógátat, mellyel létrejött a Hámori tó, majd 1813-ban Újmassán egy korszerűbb kohót, vasművet telepített.

A kohó, mely 1831-ben átépítésre került, az 1870-ben Miskolc és Diósgyőr között telepített vasgyár üzembe helyezése után, 1872-ben fejezte be működését. A következő évtizedek során romba dőlt nagyolvasztót a diósgyőri kohászati üzemek hathatós támogatásával a XX. század közepén rekonstruálták, részben eredeti formájában helyreállították. Az építmény Magyarország legrégibb ipari műemlékeként vált közismertté hazánkban és határainkon túl.

Az elmúlt években a Kincstári Vagyoni Igazgatóság jelentős összegeket fordított a nagyolvasztó állagmegóvási munkálataira, így jelenleg nagyobb élményt nyújt látogatóink számára, mint bármikor korábban.