2020.08.06.
Jósa András Múzeum

Klímaváltozások - már a kései újkőkorban is

2020.08.06.
Déri Múzeum

Ékesség az aranykorból

2020.07.30.
Déri Múzeum

Heti egy fürdés

2020.07.30.
Hatvany Lajos Múzeum

Hatvannak köze nincs az 59-hez

2020.07.30.
Jósa András Múzeum

Töltény a cigarettatárcában

2020.07.30.
Röszkei Paprika Park - Paprika Üzem és Múzeum

Ha paprikaültetőt elnyomja az álom, a palánta feje is lebillen

2020.07.30.
Tolnay Klári Emlékház

Tolnay Klári emlékestet rendeznek Mohorán

Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Massa Múzeuma - Miskolc - Hámor
A múzeum épülete
Cím: 3517, Miskolc - Hámor Ómassai út
Telefonszám: (46) 370-864
Nyitva tartás: IV.15-X.15.: K-P 9-17
A múzeum 2011.X.16. és 2012.IV.15. között zárva tart.
állandó kiállítás, bányászat, gazdaság, ipar, kohászat, nehézipar
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
500 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
250 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
250 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
250 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(2 felnőtt + több gyermek)
1100 HUF
/ család
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(1-5 fő)
400 HUF
/ fő
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(6-20 fő)
3200 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(20 fő)
5500 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés idegen nyelven
8500 HUF
/ csoport
Fotó
500 HUF
Videó
1200 HUF
A Massa Múzeum mellett található Magyarország első ipari műemléke, az újmassai faszéntüzelésű nagyolvasztó, közismert nevén az ún. "őskohó". Története a 18. századra nyúlik vissza.

Fazola Henrik lakatos mester - akinek világhírű rokokó stílusú alkotásai Egerben találhatók 1770-ben Miskolc-Ómassa területén, Mária Terézia engedélyével az általa felfedezett bányákra, illetve a térségben található hatalmas erdőségekre alapozva vasművet épített. Fia Frigyes, aki kiemelkedő eredményeket ért el a hazai acélgyártás megteremtésében, előbb a Garadna-patak mentén 1810-1812 között megépített egy duzzasztógátat, mellyel létrejött a Hámori tó, majd 1813-ban Újmassán egy korszerűbb kohót, vasművet telepített.

A kohó, mely 1831-ben átépítésre került, az 1870-ben Miskolc és Diósgyőr között telepített vasgyár üzembe helyezése után, 1872-ben fejezte be működését. A következő évtizedek során romba dőlt nagyolvasztót a diósgyőri kohászati üzemek hathatós támogatásával a XX. század közepén rekonstruálták, részben eredeti formájában helyreállították. Az építmény Magyarország legrégibb ipari műemlékeként vált közismertté hazánkban és határainkon túl.

Az elmúlt években a Kincstári Vagyoni Igazgatóság jelentős összegeket fordított a nagyolvasztó állagmegóvási munkálataira, így jelenleg nagyobb élményt nyújt látogatóink számára, mint bármikor korábban.