Eseménynaptár
2025. december
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2025.12.06. - 2025.12.06.
Veszprém
2025.12.05. - 2025.12.05.
Budapest
2025.12.05. - 2026.08.23.
Budapest
2025.12.04. - 2026.01.04.
Budapest
2025.11.30. - 2025.11.30.
Ópusztaszer
2025.11.29. - 2025.11.29.
Veszprém
2025.11.29. - 2025.11.29.
Kecskemét
2025.11.29. - 2025.11.29.
Kecskemét
2025.11.27. - 2025.11.27.
Kecskemét
2025.11.27. - 2026.05.30.
Pécs
2025.11.26. - 2025.11.26.
Budapest
2025.11.18. - 2025.11.18.
Budapest
2025.11.16. - 2026.02.22.
Veszprém
2025.11.15. - 2026.03.29.
Budapest
2025.11.14. - 2026.02.28.
Dunaújváros
2025.11.14. - 2026.02.28.
Dunaújváros
2025.07.30. - 2025.10.05.
Szeged
2025.07.23. - 2025.09.30.
Sepsiszentgyörgy
Evangélikus Országos Múzeum - Budapest
Cím: 1052, Budapest Deák Ferenc tér 4.
Telefonszám: (20) 824-3864
Nyitva tartás: K-V 10-18, XII.19-I.2: zárva
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2019.04.12. - 2019.09.15.
időszaki kiállítás, irodalom, képzőművészet, kortárs
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
1200 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 fő)
1000 HUF
/ fő
Egyéni belépő diákoknak
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
(10 fő)
500 HUF
/ fő
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(10 fő)
500 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(2 felnőtt + gyerekek)
2400 HUF
/ család
"Az alapítólevél olykor hamis, az alapítás mégis valódi" – a történelmi elbeszélés sokarcúságára utaló mondattal kezdődik Nádas Péter könyve, amelyet a Litera.hu felkérésére 2014 tavaszán kezdett írni a 2flekken rovat számára. A könyv szerkezete követi a látszólag laza ritmust – hónapról hónapra kerül közelebb az olvasó azokhoz a rétegekhez, azokhoz a látszólag jelentéktelen dolgokhoz, azokhoz a mozzanatokhoz, amelyeket az író felgöngyölít, megmutat, sőt megkutat, hogy a sok apróságból a végére igazán jelentékeny valami kerekedjék ki.
Forgách András rajza Nádas Péter regényéhez
A sópárlásról híres német kisváros 16. századi mindennapjaiba pillanthat be az olvasó – a harangszótól a piaci lármáig és a kocsmai verekedésig –, hogy végül eljusson ahhoz a történethez, amelyet a szerző az első pillanattól – a tőle megszokott pontossággal – lát: a reformációig.

Nádas életművében nem ez az első eset, hogy Forgách András ceruzarajzai kísérik a szöveget. Ezek részben iniciálék, részben a szöveget illusztráló – például a sófeldolgozás fázisait és eszközeit bemutató, „oktató” táblaként érthető – képek, részben pedig a városkép és a városi élet hangulatába vezetnek be. Igaz, meg is tréfálják az olvasót, hiszen gyakran váratlanul felbukkanva vagy épp többször ismétlődve kelnek önálló életre.

A remek, érzékeny, olykor tónusos, kompozíciójukban a turistaprospektusok fotóit, máskor inkább a 16. századi nyomtatványok vonalas fametszeteit szellemesen megidéző rajzok segítenek visszanézni és visszalátni a meg nem nevezett városka eltűnő vagy előtűnő idejében. A munkában lévő fogaskerekek, az alvó szentek és a prédikátor portréja, a templomlépcsők és a favázas házak geometriája azokon a felső rétegeken kalauzolják a nézőt, amelyek alatt kibomlik a történet.