2025.06.25.
Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltára

Nagy sikert aratott a levéltár új kiállítása

2025.06.23.
Szabadtéri Néprajzi Múzeum

Dr. Cseri Miklós újabb öt évre a Skanzen élén

2025.06.09.
Néprajzi Múzeum

Tarolnak a Néprajzi Múzeum könyvei

2025.06.01.
Katona József Múzeum

A világ legnagyobb avar településrendszere

2025.06.01.
Móra Ferenc Múzeum

Veszélyes vizeken hajóznak át a mamutok

2025.05.29.
Katona József Múzeum "Cifrapalota" Kiállítóhelye

A világ legnagyobb avar települése

2025.05.29.
Tornyai János Múzeum és Közművelődési Központ

A vásárhelyi leventék háborús kálváriája

2024.04.05.
Bécs Város Külképviseleti Irodája
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Speciális pirulakollekciót fejlesztett ki az osztrák főváros turisztikai ügynöksége, a Wien Tourismus, hogy legújabb kampányában ezzel csábítsa Bécsbe a turistákat. A tabletták fő hatóanyaga például a Spanyol Lovasiskola egyik csődörének verejtéke, fémszemcsék az Óriáskerékből vagy a Bécsi Szimfonikusok egyik koncertjének hanghullámai. Vigyázat, függőséget okozhat!
Lipicaiak izzadságából készült pirulával hirdeti Bécset a Wien Tourismus
A mikroadagolás – pszichedelikus szerek és farmakológiai hatóanyagok minimális adagban történő alkalmazása a kreativitás, a koncentrációképesség és a boldogságérzés fokozására – évek óta tartó trend az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. Mivel többek között éppen ezek az államok a Wien Tourismus egyik fő célcsoportja, a mikroadagolás divatára alapozza legújabb kampányát az osztrák főváros turisztikai ügynöksége.

A Saint Charles Gyógyszertárral közösen hat különböző tablettába zártak hat jellegzetes bécsi pillanatot: a Spanyol Lovasiskola egyik lipicaijának a verejtékét, a Bécsi Szimfonikusok koncertjének hanghullámait, Gustav Klimt „Emilie Flöge” című festményéről származó porszemcséket, a Mayer borászat klasszikus bécsi fehérborából, a gemischter Satzból kikristályosodott borkövet, az Óriáskerékről származó fémrészecskéket és Sigmund Freud nemrég felfedezett széfjéből kiáramló szellemiséget. A pirulákat nem lehet ugyan megvásárolni, de tíz csomaggal kisorsolnak belőlük egy nyereményjáték keretében, a többit pedig influenszerekhez juttatják el.

A „Microdose Vienna” kampány lényege, hogy felhívja a figyelmet Bécs oppulens kulturális gazdagságára és az osztrák főváros meglátogatására ösztönözze az amerikaiakat és briteket, hiszen egy ilyen út – akárcsak a pirulák - kitágítja az emberek látókörét. Ráadásul az utazás függőséget is okozhat: a Wien Tourismus adatai szerint ugyanis a Bécsbe látogató turisták fele törzsvendég vagy nem először jár az osztrák fővárosban.
Bauer Krisztina