A program már nem tekinthető meg.
TEMATIKA: A lámpás én vagyok - Tanárok éjszakája
Az idei évben a sokszor elcsépeltnek tűnő, sokszor hallott témákat vesszük elő és igyekszünk új módszerek és megközelítések segítségével ismét aktuálissá tenni őket. A magyar történelem és művészettörténet legfontosabb szereplői és időszakai, Munkácsy Mihály, Ferenczy Károly, Rippl-Rónai József és a történelmi festészet alakjai, valamint az egyiptomi és az egyetemes művészet klasszikusai kerülnek a középpontba. A tantervhez illeszkedő foglalkozásokat ajánlunk és egy kötetlen beszélgetés során választ adunk kérdéseikre is!
Az idei évben a gyakran elcsépeltnek tűnő, sokszor hallott témákat vesszük elő, és igyekszünk új módszerek és megközelítések segítségével ismét aktuálissá tenni őket. A magyar történelem és művészettörténet legfontosabb szereplői és időszakai, Munkácsy Mihály, Ferenczy Károly, Rippl-Rónai József és a történelmi festészet alakjai, valamint az egyiptomi és az egyetemes művészet klasszikusai kerülnek a középpontba. A tantervhez illeszkedő foglalkozásokat ajánlunk és egy kötetlen beszélgetés során választ adunk kérdéseikre is!
Rendhagyó tárlatvezetések:
16.30-17.10 A zivataros 20. századKorosztály: 11-12. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek. Az I. világháború és következményei. (Sepsey Zsófia)
16.30-17.10 Horror és vérengzés - Kivégzések, szerelemféltésből elkövetett bűntények, gyilkosságok, összeesküvések puccsok.Korosztály: 7-8. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Erkölcstan. Ki vagyok én, és mi vezérli a tetteimet? Ösztönzők és mozgatóerők. Érték és mérték. (Földváry Piroska)
16.30-17.10 Klasszikusok régi és új köntösbenKorosztály: 5-6. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Történelem, mitológia, művészettörténet. A klasszikus antikvitás kultúrája és annak továbbélése későbbi korszakokban. (Birkás Éva)
17.15-17.55 Pilvaker; a Nemzeti daltól a slam poetry-ig - A magyar irodalom és nyelv fejlődése, változása.Korosztály: 9-12. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Magyar nyelv és irodalom, Magyar irodalom a 19. század első felében, Nyelvtörténet, Az irodalom határterületei (Gimesy Péter)
17.15-17.55 Szárnyasoltárok, kegytárgyak, ereklyék, szentek, vértanúk. - Mire használjuk a liturgikus eszközöket, miért tulajdonítunk csodatevő erőt egy-egy ereklyének, mi az a zarándoklat? Hogyan kommunikált az olvasni nem tudóval a középkori egyház?
Korosztály: 5-8. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek. A középkor. Egyházi és világi kultúra a középkorban. Korok, korstílusok. (Mertus Ágnes)
18.00-18.40 Gólya, gólya, gilice - A török évszázad Magyarországon, küzdelmek és pozitív hatások.Korosztály: óvoda, 1-4. évfolyam
Tantervi kapcsolódás: Magyar nyelv és irodalom. Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése. Mondák, legendák a magyar nép történetéből; rövid elbeszélések a magyar történelem nagy alakjairól. (Koós Nikolett)
18.00-18.40 - Choose a languageMódszertani lehetőségek az idegen nyelv oktatásában a képzőművészeti alkotások között. (Rébay Fatima)
Műhelybemutató foglalkozások,19.00 - 19.50Műhelyfoglalkozások a város felett. Nézzen be múzeumpedagógiai műhelyünkbe! Miért marad ki a foglalkozásból a kreatív rész? A műhelyfoglalkozás fontossága a tudás elmélyítésében. (Pogány Krisztina)
Kötetlen beszélgetés, 20.00-21.30Az osztályommal múzeumba megyünk! Teendők és lehetőségek.Témák: Múzeumi programok, na de mit is jelent ez pontosan? Mit jelent és mi a különbség a különböző programajánlatok között? Kiknek szólnak a meghirdetett programok? Mi a különbség a múzeumi óra és a kreatív műhely között? Mit várjak el a múzeumlátogatástól? Szakképzések bevonása a múzeumba. Idegen nyelv oktatása művészeti alkotások között.
Regisztráció, kapcsolat:
20/439-7408
muzeumpedagogiamng@szepmuveszeti.hu