Eseménynaptár
2020. február
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
2020.02.21. - 2020.03.26.
Makó
2020.02.18. - 2020.04.30.
Budapest
2020.02.15. - 2020.06.28.
Veszprém
2020.02.13. - 2020.03.13.
Tata
2020.02.11. - 2020.05.03.
Debrecen
2020.02.08. - 2020.03.08.
Fehérvárcsurgó
2020.02.08. - 2020.03.08.
Győr
2020.02.07. - 2020.03.28.
Tatabánya
2020.02.06. - 2020.05.03.
Kaposvár
2020.02.04. - 2020.05.17.
Budapest
2020.02.01. - 2020.05.31.
Győr
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.07.04. - 2011.07.08.
Budapest
Közlekedési Múzeum - Budapest
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum<br>A múzeum épülete
Cím: 1146, Budapest Városligeti körút 11.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: A múzeum jelenleg zárva tart.
A múzeum alapítása az 1896. évi millenniumi kiállításhoz kapcsolódik. Ekkor épült fel - Pfaff Ferenc építész tervei alapján - a "Közlekedési Csarnok". Ebből a csarnokból jött létre a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum 1899-ben.

A millenniumi kiállítás keretében mutatták be a legfontosabb közlekedési eszközöket, eredeti járműveket és modelleket. Térképek, fotók, grafikonok segítségével foglalták össze a közúti, vasúti közlekedés, valamint a posta és a távírda fejlesztésének eredményeit. Jelentős volt a vízügyekkel, folyamszabályozással, tengerhajózással kapcsolatos anyag is, ezeken keresztül a látogató részletesen megismerhette a vaskapu szabályozásának, illetve a fiumei kikötő építésének körülményeit.

A millenniumi kiállítás sikere bátorította a közlekedés-, vízügy- és a hírközlés szakembereit arra, hogy állandó kiállítást, azaz múzeumot hozzanak létre. Erőfeszítéseik gyümölcseként 1899. május 1-jén nyílt meg az országos gyűjtőkörű Közlekedési Múzeum. A hely adott volt, a millenniumi kiállítási csarnok. A gyűjtemény a már korábban kiállított anyagra épült. A kiállítás legértékesebb része az M=1:5 méretarányú mozdonymodell gyűjtemény volt, amely Európában ma is páratlan.

A második világháború során - 1944-ben - a múzeum és annak gyűjteménye jelentős kárt szenvedett. A gyűjtemény mintegy 30%-a maradt meg. Az újjáépítés hosszú időt vett igénybe. Az új Közlekedési Múzeum a széleskörű támogatottságnak, a vasúti szakemberek ügybuzgalmának eredményeként 1966. április 2-án nyitotta meg kapuit.

A múzeum állandó kiállításain a közúti-, vasúti-, városi közlekedés, a hajózás, az út- és hídépítés tárgyi és írásos emlékei láthatók. Az 1985-ben átadott Repüléstörténeti és Űrhajózási Állandó Kiállítás a hazai repüléstörténet hagyományaival és a magyar repülőgépgyártás relikviáival ismerteti meg az érdeklődőket.
Állandó kiállítások
A Közlekedési Múzeum legrégibb és legnagyobb gyűjteményét, a magyar vasút történetét bemutató állandó kiállítást a hosszcsarnok földszintjén tekinthetik meg a látogatók. A kiállítás első része a kezdetektől 1945-ig, a második része pedig 1945-től napjainkig ismerteti meg a vasutakat. tovább
Az űrkabin mellett Farkas Bertalan áll.
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg. tovább
Az utak és a hidak építésének fejlődését mutatjuk be a kezdetektől 1918-ig. tovább