Eseménynaptár
2022. november
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
2022.11.26. - 2022.11.26.
Debrecen
2022.11.26. - 2023.03.26.
Tatabánya
2022.11.23. - 2022.11.23.
Budapest
2022.11.21. - 2022.11.25.
Paks
2022.11.18. - 2023.03.05.
Kecskemét
2022.11.16. - 2023.05.26.
Budapest
2022.11.15. - 2022.12.15.
Budapest
2022.11.13. - 2022.11.13.
Budapest
2022.11.13. - 2022.11.13.
Gödöllő
2022.11.13. - 2022.11.13.
Budapest
2022.11.13. - 2022.11.13.
Budapest
2022.11.13. - 2022.11.13.
Budapest
2022.11.13. - 2022.11.13.
Gödöllő
2022.11.12. - 2022.11.12.
Szarvas
2022.11.12. - 2022.12.12.
Debrecen
2022.11.11. - 2023.01.31.
Pécs
2022.11.10. - 2022.12.10.
Budapest
2022.10.29. - 2022.12.17.
Dunaújváros
2022.10.29. - 2023.01.08.
Budapest
2022.10.22. - 2022.12.23.
Budapest
Közlekedési Múzeum - Budapest
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum<br>A múzeum épülete
Cím: 1146, Budapest Városligeti körút 11.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: A múzeum jelenleg zárva tart.
A múzeum alapítása az 1896. évi millenniumi kiállításhoz kapcsolódik. Ekkor épült fel - Pfaff Ferenc építész tervei alapján - a "Közlekedési Csarnok". Ebből a csarnokból jött létre a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum 1899-ben.

A millenniumi kiállítás keretében mutatták be a legfontosabb közlekedési eszközöket, eredeti járműveket és modelleket. Térképek, fotók, grafikonok segítségével foglalták össze a közúti, vasúti közlekedés, valamint a posta és a távírda fejlesztésének eredményeit. Jelentős volt a vízügyekkel, folyamszabályozással, tengerhajózással kapcsolatos anyag is, ezeken keresztül a látogató részletesen megismerhette a vaskapu szabályozásának, illetve a fiumei kikötő építésének körülményeit.

A millenniumi kiállítás sikere bátorította a közlekedés-, vízügy- és a hírközlés szakembereit arra, hogy állandó kiállítást, azaz múzeumot hozzanak létre. Erőfeszítéseik gyümölcseként 1899. május 1-jén nyílt meg az országos gyűjtőkörű Közlekedési Múzeum. A hely adott volt, a millenniumi kiállítási csarnok. A gyűjtemény a már korábban kiállított anyagra épült. A kiállítás legértékesebb része az M=1:5 méretarányú mozdonymodell gyűjtemény volt, amely Európában ma is páratlan.

A második világháború során - 1944-ben - a múzeum és annak gyűjteménye jelentős kárt szenvedett. A gyűjtemény mintegy 30%-a maradt meg. Az újjáépítés hosszú időt vett igénybe. Az új Közlekedési Múzeum a széleskörű támogatottságnak, a vasúti szakemberek ügybuzgalmának eredményeként 1966. április 2-án nyitotta meg kapuit.

A múzeum állandó kiállításain a közúti-, vasúti-, városi közlekedés, a hajózás, az út- és hídépítés tárgyi és írásos emlékei láthatók. Az 1985-ben átadott Repüléstörténeti és Űrhajózási Állandó Kiállítás a hazai repüléstörténet hagyományaival és a magyar repülőgépgyártás relikviáival ismerteti meg az érdeklődőket.
Állandó kiállítások
A Magyar Általános Gépgyár Magomobil és Magotax gépkocsijai taxiként közlekedtek Budapesten az 1920-as, 1930-as években. A második világháború után a hazai személyautó gyártás újraindítását tervezték, ezt képviseli Pentelényi János Pente kisautója. tovább
50 éves a \"piros metró\"
Virtuális kiállításunk célja, hogy bemutassa az 50 éves 2-es vagy más néven „piros” metró történetét az építkezés megkezdésétől az átadásig. tovább
Az utak és a hidak építésének fejlődését mutatjuk be a kezdetektől 1918-ig. tovább
Az űrkabin mellett Farkas Bertalan áll.
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg. tovább