Eseménynaptár
2024. július
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2024.07.10. - 2024.07.24.
Budapest
2024.07.07. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.06. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.01. - 2024.08.10.
Gödöllő
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.28. - 2024.06.28.
Szeged
2024.06.28. - 2024.06.28.
Budapest
2024.06.28. - 2024.06.29.
Kápolnásnyék
2024.06.27. - 2024.08.16.
Sepsiszentgyörgy
2024.06.26. - 2024.06.26.
Szekszárd
2024.06.22. - 2024.06.22.
Zirc
2024.06.22. - 2024.06.22.
Székesfehérvár
2024.06.22. - 2024.06.22.
Szigetvár
2024.06.22. - 2024.11.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.21. - 2024.10.06.
Budapest
2024.06.19. - 2024.09.22.
Budapest
2024.06.15. - 2024.09.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.07. - 2025.02.02.
Budapest
2024.06.02. - 2024.07.02.
Debrecen
Közlekedési Múzeum - Budapest
Közlekedési Múzeum
Cím: 1101, Budapest Kőbányai út 24-28.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: A múzeum egész évben zárva tart.
A múzeum alapítása az 1896. évi millenniumi kiállításhoz kapcsolódik. Ekkor épült fel - Pfaff Ferenc építész tervei alapján - a "Közlekedési Csarnok". Ebből a csarnokból jött létre a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum 1899-ben.

A millenniumi kiállítás keretében mutatták be a legfontosabb közlekedési eszközöket, eredeti járműveket és modelleket. Térképek, fotók, grafikonok segítségével foglalták össze a közúti, vasúti közlekedés, valamint a posta és a távírda fejlesztésének eredményeit. Jelentős volt a vízügyekkel, folyamszabályozással, tengerhajózással kapcsolatos anyag is, ezeken keresztül a látogató részletesen megismerhette a vaskapu szabályozásának, illetve a fiumei kikötő építésének körülményeit.

A millenniumi kiállítás sikere bátorította a közlekedés-, vízügy- és a hírközlés szakembereit arra, hogy állandó kiállítást, azaz múzeumot hozzanak létre. Erőfeszítéseik gyümölcseként 1899. május 1-jén nyílt meg az országos gyűjtőkörű Közlekedési Múzeum. A hely adott volt, a millenniumi kiállítási csarnok. A gyűjtemény a már korábban kiállított anyagra épült. A kiállítás legértékesebb része az M=1:5 méretarányú mozdonymodell gyűjtemény volt, amely Európában ma is páratlan.

A második világháború során - 1944-ben - a múzeum és annak gyűjteménye jelentős kárt szenvedett. A gyűjtemény mintegy 30%-a maradt meg. Az újjáépítés hosszú időt vett igénybe. Az új Közlekedési Múzeum a széleskörű támogatottságnak, a vasúti szakemberek ügybuzgalmának eredményeként 1966. április 2-án nyitotta meg kapuit.

A múzeum állandó kiállításain a közúti-, vasúti-, városi közlekedés, a hajózás, az út- és hídépítés tárgyi és írásos emlékei láthatók. Az 1985-ben átadott Repüléstörténeti és Űrhajózási Állandó Kiállítás a hazai repüléstörténet hagyományaival és a magyar repülőgépgyártás relikviáival ismerteti meg az érdeklődőket.
Állandó kiállítások
A Közlekedési Múzeum legrégibb és legnagyobb gyűjteményét, a magyar vasút történetét bemutató állandó kiállítást a hosszcsarnok földszintjén tekinthetik meg a látogatók. A kiállítás első része a kezdetektől 1945-ig, a második része pedig 1945-től napjainkig ismerteti meg a vasutakat. tovább
A városi közlekedés kezdeteit bemutató kiállításunkban a látogatót a XIX. század utolsó harmadának mozgalmas utcaképe fogadja. Ott áll az egykori patkolóműhely - istálló - ez volt a korabeli "üzemanyag-ellátó bázis" - a máig megőrzött, egyetlen, eredeti pesti omnibusz. tovább
A Magyar Általános Gépgyár Magomobil és Magotax gépkocsijai taxiként közlekedtek Budapesten az 1920-as, 1930-as években. A második világháború után a hazai személyautó gyártás újraindítását tervezték, ezt képviseli Pentelényi János Pente kisautója. tovább
50 éves a \"piros metró\"
Virtuális kiállításunk célja, hogy bemutassa az 50 éves 2-es vagy más néven „piros” metró történetét az építkezés megkezdésétől az átadásig. tovább