Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Magyar Állami Operaház Múzeuma - Budapest
Cím: 1061, Budapest Andrássy út 22.
Telefonszám: (1) 814-7100
Nyitva tartás: Előadások előtt és a szünetekben, valamint a vezetések alatt
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2007.09.27. - 2007.10.17.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Békés András címzetes főrendező 80. születésnapja tiszteletére készült kiállítás anyagát maga az ünnepelt válogatta az 1962-1989 között az Operaházban színre került több mint 50 rendezése képanyagából.

Békés András 1949-ben végzett a Színművészeti Akadémia rendező szakán, s a pályakezdés különböző színházakban (Nemzeti Színház, Honvéd Színház, Ifjúsági Színház, József Attila Színház, Kecskemét, Szeged) eltöltött évei után 1960-ban került az Operaházhoz. Első rendezése Millöcker A koldusdiák c. művének színpadra állítása volt 1962-ben, s 1990-es nyugdíjba vonulásáig több mint 50 mű bemutatója, felújítása, új betanítása fűződik nevéhez. Az opera mellett számos más műfajban is dolgozott, és rendezett a Rádióban és a TV-ben is. 1969-ben megalapította a Szentendrei Teátrumot, aminek éveken keresztül volt művészeti vezetője. Békés András Kossuth-díjas, érdemes és kiváló művész, az Operaház örökös tagja és mesterművésze, a Színház-és Filmművészeti Egyetem, valamint a Zeneakadémia professzora.

A kiállítás a művész operaházi pályájának szinte valamennyi szakaszából kínál néznivalót: a korai rendezéseket képviselő előadások mellett (Márta, Az aranykakas) a 1970-es évek terméséből a Pomádé király új ruhája, a Három narancs szerelmese, a Jenufa és különösképpen Richard Strauss Elektrája érdemel figyelmet, s szinte teljes képet kapunk az utolsó nagy rendezésekről (A sevillai borbély, Mario és a varázsló, Dido és Aeneas, Boleyn Anna, A kékszakállú herceg vára).

A tárlat arra is fel kívánja hívni a figyelmet, hogy a félmúlt dokumentálása milyen fontos feladat, hiszen anyaga részben Békés András személyes archívumából került ki, fényképanyagát pedig csak némi nehézség árán, Keleti Éva fotóművész segítségével sikerült csak összeállítani.