Eseménynaptár
2019. február
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
2019.02.21. - 2019.02.21.
Baja - Szentistván
2019.02.21. - 2019.02.22.
Budapest
2019.02.21. - 2019.03.14.
Székesfehérvár
2019.02.20. - 2019.02.20.
Debrecen
2019.02.20. - 2019.04.06.
Budapest
2019.02.20. - 2019.05.26.
Békéscsaba
2019.02.17. - 2019.02.17.
Debrecen
2019.02.17. - 2019.02.17.
Debrecen
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Kaposvár
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.02.16.
Budapest
2019.02.16. - 2019.03.17.
Budapest
2019.02.15. - 2019.03.31.
Hódmezővásárhely
2019.02.06. - 2019.04.14.
Budapest
2019.02.06. - 2019.02.24.
Pécs
2019.02.05. - 2019.03.31.
Budapest
2019.02.02. - 2019.03.31.
Győr
2019.02.02. - 2019.03.31.
Győr
Móra Ferenc Múzeum - Szeged
A múzeum épülete
Cím: 6720, Szeged Roosevelt tér 1-3.
Telefonszám: (62) 549-040
Nyitva tartás: H-Sze 10-18, Cs 10-20, P-V 10-18

ÜNNEPI ZÁRVA TARTÁS, TÉLI SZÜNET
2017. december 23. – 2018. január 21.: ZÁRVA
Nyitás 2018. január 22-én 10.00-kor
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2004.03.04. - 2004.05.23.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
1290 HUF
Egyéni belépő diákoknak
690 HUF
Belépő pedagógusoknak
690 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
(65 éven alul)
690 HUF
Belépő családoknak
(max. 2 felnőtt + 3 gyermek)
2990 HUF
/ család
Sétajegy felnőtteknek
(minden szegedi kiállítóhelyre)
2490 HUF
Sétajegy diákoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre)
1490 HUF
Sétajegy nyugdíjasoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre)
1490 HUF
Sétajegy családoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre)
5490 HUF
Egyéni programjegy
(Múzeumpedagógiai foglalkozás 15 fő alatt, egyben belépő is)
800 HUF
/ fő
Egyéni programjegy
(Múzeumpedagógiai foglalkozás 15 fő felett, egyben belépő is)
500 HUF
/ fő
Csoportos programjegy
(Múzeumpedagógiai foglalkozás)
12000 HUF
/ csoport
Bérlet felnőtteknek
(éves)
3990 HUF
/ fő
Bérlet diákoknak
(éves)
1990 HUF
/ fő
Bérlet nyugdíjasoknak
(éves)
1990 HUF
/ fő
Tárlatvezetés magyar nyelven
5000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
6000 HUF
A Cegléd-Szeged vasútvonal már gróf Széchenyi István reformországgyűlési előterjesztésében is előkelő helyen szerepelt, ám az építési munkálatok csak az 1848-1849-es szabadságharc után, 1851-ben kezdődhettek meg. Az osztrák kormány megvásárolta a Magyar Középponti Vasút vonalait és Délkeleti Államvasútként kiépítette a Cegléd - Kecskemét - Félegyháza -Szeged vasútvonalat. A Cegléd - Félegyháza közötti szakaszt 1853. szeptembert 3-án, a Félegyháza - Szeged közötti vasutat pedig 1854. március 4-én adták át ünnepélyes keretek között a forgalomnak. 1855-ben a Délkeleti Államvasutat eladta az osztrák állam egy magántársaságnak, amely Osztrák Államvasúttársaság névvel 1857-ben kiépítette a Szeged - Temesvár vasútvonalat.

A szegedi vasúti Tisza-hidat 1858. december 2-án helyezték ünnepélyesen forgalomba. Szeged második vasútjával, az Alföld Fiume Vasút Rókus pályaudvarával 1870-ben jött létre a vasúti kapcsolat.

Az Osztrák - Magyar Államvasúttársaságot Baross Gábor 1891-ben államosította. Az államosított Cegléd - Szeged - Temesvár vasút alapvető szerepet játszott a MÁV hálózatában. A vonal fontosabb állomásaihoz csatlakozva egymás után épültek ki a mellék és összekötő vasutak. A szegedi vasút gyorsvonatait a MÁV legkorszerűbb mozdonyai húzták.

A magyar vasút fénykorának az első világ-háborút lezáró békediktátumok vetettek véget. A trianoni békediktátum jelentős változásokat hozott a szegedi vasút életében. Az új országhatár kettévágta a Szegedtől délre vezető vasútvonalakat. A vasúti forgalom visszaesését a két világháború között az olcsó utazási formák bevezetésével próbálták ellensúlyozni.

A második világháborúban a szegedi vasúti Tisza-híd súlyosan megrongálódott. A háborút követően a szegedi vasutat helyreállították a Tisza-híd kivételével.

Az 1960-as évektől a pályakorszerűsítés, majd az 1980-as évektől a villamosítás jelentős fejlesztést jelentett a Cegléd-Szeged vasútvonalon.