Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.03.08.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.04. - 2024.03.10.
Budapest
2024.03.02. - 2024.03.03.
Szentendre
2024.03.02. - 2024.03.02.
Eger
2024.03.01. - 2024.03.01.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.02.29. - 2024.02.29.
Szombathely
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.28. - 2024.02.28.
Hódmezővásárhely
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
2024.02.15. - 2024.03.15.
Hódmezővásárhely
2024.02.10. - 2024.05.12.
Debrecen
Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár - Budapest
A múzeum épülete
Cím: 1037, Budapest Kiscelli utca 108.
Telefonszám: (1) 388-7817, (1) 250-0304
Nyitva tartás: IV.1-X.31.: K-V 10-18
XI.1-III.31.: K-V 10-16
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2022.12.08. - 2023.04.02.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
900 HUF
Belépő diákoknak
450 HUF
Csoportos belépő diákoknak
350 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
450 HUF
Belépő családoknak
1300 HUF
/ család
Fotó
500 HUF
Videó
1500 HUF
A száz éve született Mácsai István alkotásokban és műfajokban gazdag életművéből nyílik kiállítás. Mácsai István (1922. április 5. – 2005. szeptember 16.) magyar festő, Mácsai János zenetörténész és Mácsai Pál színművész édesapja, gazdag életműve tizenhét éve, 2005-ben lezárult. A kiállítás címe: „Elmozdul a fal – Mácsai István Kiscellben” részben a takarásból kimozdítani szánt életműre, részben a Templomtérben helyet kapó installáció részeként valóságosan is elinduló falakra utal.

Az ütemjelre átmozduló installáció Devich Botond munkája, melyben a műveket és dokumentumokat a találkozás, közelítés és távolodás változó ritmusában polifón alakzatokban rímelteti egymásra. Az egybeálló, majd szétváló konfigurációkban az egykori kritika szembetalálkozik az azóta más fényben mutatkozó művekkel, az aktsorozatok és a modellek személyes kontúrjai festményeken, fotókon és filmeken vetülnek egymásra. A falmozgások dramatizálják az egymásra utaló szálakat és lehetőséget nyújtanak arra, hogy többféle megközelítésben mutassa be a festői önkép hullámzását, amely nemcsak a naplók, hanem rejtett önportrék sorozataiban is végigkísérik az életművet.

Mácsai a Magyar Képzőművészeti Főiskolán 1945-49 között Bernáth Aurél növendéke volt. Posztnagybányai és szocreál stílusban kezdett festeni, a ’60-as évek elejétől dolgozta ki sajátos, a hiperrealizmussal és fotórealizmussal rokon, szimbolikus és szürrealisztikus elemekkel telített stílusát. Alkotásaiban sokszor foglalkozik Budapest városával, életművében karakteres portréi kaptak hangsúlyos szerepet. Számos egyéni kiállítása volt Magyarországon és külföldön egyaránt, így például Cannes (1957), Engkien (1964), Firenze (1972), a Műcsarnokban (1978), Münchenben (1982) és Amszterdamban (1984) mutatta be munkáit önálló tárlaton. Művei hazai közgyűjteményekben, többek között a Magyar Nemzeti Múzeumban és a Budapest Galériában, valamint magángyűjteményekben is megtalálhatók.