Eseménynaptár
2020. október
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2020.10.29. - 2020.10.29.
Budapest
2020.10.29. - 2020.10.29.
Budapest
2020.10.29. - 2020.10.29.
Budapest
2020.10.29. - 2020.10.29.
Debrecen
2020.10.29. - 2020.10.29.
Budapest
2020.10.28. - 2020.10.28.
Budapest
2020.10.28. - 2020.10.28.
Budapest
2020.10.28. - 2020.10.28.
Budapest
2020.10.28. - 2020.10.28.
Szekszárd
2020.10.28. - 2020.10.28.
Pécs
2020.10.25. - 2021.12.31.
Debrecen
2020.10.22. - 2020.11.28.
Miskolc
2020.10.21. - 2021.06.06.
Veszprém
2020.10.18. - 2020.12.27.
Kápolnásnyék
2020.10.17. - 2020.11.29.
Balatonfüred
2020.10.16. - 2020.11.16.
Zirc
2020.10.16. - 2020.11.16.
Kecskemét
2020.10.16. - 2020.12.31.
Zirc
2020.10.15. - 2021.02.07.
Miskolc
2020.10.14. - 2021.01.31.
Budapest
Hatvany Lajos Múzeum - Hatvan
Cím: 3000, Hatvan Kossuth tér 12.
Telefonszám: (37) 540-124
Nyitva tartás: K-V 10-18
2020.07.10. - 2020.10.11.
hírességek, időszaki kiállítás, Munkácsy Mihály
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1200 HUF
Belépő diákoknak
500 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
500 HUF
A Munkácsy Mihály festményeit bemutató időszakos tárlat Pákh Imre az Amerikai Egyesült Államokban élő műgyűjtő magángyűjteményét képezi, és Mosonmagyaróvárról érkezett városunkba.
Ordító suhanc
A Munkácsy Hatvanban című tárlat a monumentális műveiről híres mester szinte minden alkotói korszakából tartalmaz képeket, vázlatokat, kompozíció-tanulmányokat. Egyik leghíresebb képe, Az ásító inas, a kiállítás kiemelt helyén állva idézi fel Munkácsy gyermek- és fiatalkorának nehézségeit, asztalosinasként eltöltött éveit.

Munkácsy művei alapvetően kronológiai sorrendben és tematikus csoportokban tárulnak fel az érdeklődők előtt. Az 1860-as évek közepén elkészítette anyai ági rokonai, a Reök-család, portréit, majd az 1870-es évek elején a franciaországi tájak is inspirálták a művészetét. Az ekkor készített alkotásai közül Cigányok az erdő szélén című festménye a legjelentősebb. Munkácsy neve hallatán sokan a szalonképekre is asszociálnak, utóbbiak közül, többek közt, a nagyméretű Készülődés a papa születésnapjára és a Két család a szalonban is megtekinthető Hatvanban. Az 1870-es évek végétől Munkácsy tudatosan fordult egy olyan téma felé, mely elképzelése szerint az egész európai társadalom számára egységesen befogadható volt. A keresztény hit ihlette Krisztus Pilátus előtt című kép, valamint a Golgotához készült vázlatok mellett Krisztus a sziklasírban című alkotása is a tárlat jelentős darabja. A kiállításon több Munkácsy-tanítvány portréja látható szeretett Mesterükről. A három Munkácsy-ábrázolást készítő festők – Hans Temple, Halmi Artúr és Rippl-Rónai József – más-más megközelítésben, de nagy művészi kvalitással, mély tisztelettel mutatják be a világhírnévre szert tett párfogó alakját.

A Pákh-gyűjtemény bemutatása kiegészült a Hatvany Lajos Múzeum munkatársai által készített Munkácsy másként című kísérőkiállítással. A Munkácsy másként című kamarakiállítás célja, hogy a festőművész rendkívül gazdag életművével tágabb értelemben összefüggő „mozaikszemeket” bemutassa.

Munkácsy Mihály alkotásainak széles körben ismertté válását segítette, hogy már az 1870-es évektől – a sokszorosítás különböző technikáival – olajnyomatok, képeslapok, metszetek készültek munkáiról.

Munkácsy az 1860-as évek második felében maga is vállalta egy kiadvány részére grafikai munkák készítését. Az ifjú művész 1868 tavaszán befejezte müncheni tanulmányait, a nyarat Magyarországon töltötte. Alkotásokat készített az 1848-49-es forradalom és szabadságharc húsz éves évfordulója tiszteletére kiadott Honvéd album számára. A Munkácsy másként kiállításon látható az eredeti Honvéd album, valamit a Pákh-gyűjtemény részeként az ebbe az albumba szánt, Isaszegi csatatér című festmény. A Munkácsy másként kiállításon betekintés kaphatunk az elmúlt százhúsz év Munkácsy-kultuszába. A nagy festőművész műveinek különböző újságokban és könyvekben megjelent reprodukciói biztosítják, hogy a látogató rálátást kapjon azokra a Munkácsy-festményekre, amelyek az „életmű gerincét” képezik, de nem a Pákh-gyűjteménybe tartoznak.