Eseménynaptár
2025. december
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2025.12.20. - 2025.12.20.
Budapest
2025.12.14. - 2026.03.15.
Székesfehérvár
2025.12.13. - 2025.12.13.
Veszprém
2025.12.13. - 2025.12.13.
Dunaújváros
2025.12.13. - 2025.12.13.
Dunaújváros
2025.12.13. - 2025.12.13.
Hódmezővásárhely
2025.12.12. - 2026.02.08.
Székesfehérvár
2025.12.12. - 2026.03.15.
Budapest
2025.12.10. - 2025.12.10.
Tatabánya
2025.12.07. - 2026.01.06.
Debrecen
2025.12.07. - 2025.12.20.
Budapest
2025.12.06. - 2025.12.06.
Veszprém
2025.12.05. - 2025.12.05.
Budapest
2025.12.05. - 2026.08.23.
Budapest
2025.12.05. - 2026.01.05.
Veszprém
2025.12.04. - 2026.01.04.
Budapest
2025.12.03. - 2026.02.01.
Budakeszi
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2019.09.11. - 2019.10.13.
festészet, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A festészet gyakorlatához kapcsolódóan továbbra is egyetlen alapvető kérdés maradt, mégpedig az, hogy “mit tehet a festő a kamera feltalálását követően”? Egy ideje kialakulóban van egy új paradigma, amely magát a formát vizsgálja, és ez az új nézet a forma konkrét aktualitásaira igyekszik ráirányítani a figyelmet.
Gál András: Triptych három részből, 2012, olaj, vászon, egyenként 197×191 cm
Mi lehet a kapcsolat és a folytonosság a táblakép formátumú portré és a monokróm festészet között? Ez nem más, mint maga a portré célja, amely nem csupán az alany megjelenésének valósághű ábrázolására tett kísérlet, hanem egyben az ábrázolt egyén személyiségének és belső karakterének megragadása is.

A festmény egyszínű képként történő bemutatásának célja, pedig ugyanígy, nem csupán egy színes tárgy készítése, hanem az ábrázolt egyedi szín belső természetének a feltárása is. Vagyis a festmény funkciójával kapcsolatos összes kérdés a színek chartája és személyisége alá van rendezve. A kép a néző színhez kapcsolódó érzései által mutatkozik meg, mégpedig úgy hogy a szín képi identitását a szín tényleges festett minősége határozza meg. Gál András fontos szereplője ezen új paradigma alakulásának.

Joseph Marioni festő
2019. május 28. New York