Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Kassák Múzeum - Budapest
A múzeum épülete
Cím: 1033, Budapest Fő tér 1., Zichy kastély
Telefonszám: (1) 368-7021
Nyitva tartás: Sze 10-17, Cs 12-19, P-V 10-17
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2015.11.20. - 2016.01.31.
időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
800 HUF
Belépő diákoknak
400 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
400 HUF
Belépő családoknak
(2 felnőtt és 2 kiskorú gyermek)
400 HUF
/ fő
Kokesch Ádám a modernitás tárgykultúráját és az absztrakt művészet hagyományait eredeti módon gondolja újra, az absztrakt művészet esztétikáját köti össze egy képzeletbeli csúcstechnológia dizájnjának az esztétikájával.

A klasszikus modernizmus purista esztétikája kezdetben párhuzamosan fejlődött a modern dizájnnal, belsőépítészettel, tárgyformálással, ez a jelenség a huszadik század elején a Bauhaus tevékenységében artikulálódott először.

Kokesch Ádám elsősorban azt a kérdést veti fel munkáiban, hogy mai szemmel összefüggés teremthető-e a klasszikus modernség és a modern dizájn párhuzamos fejlődésének a mintájára a mai radikális dizájn esztétikája és a radikális képzőművészet között?

A technológiai fejlődés páratlan dinamizmusával a dizájn haladási impulzusai egy művészeten kívül eső területről érkeztek és ezzel elképesztő fejlődésen ment keresztül. A dizájn a technikával, technológiával került szoros értelmezési viszonyba, alakította ki sajátos kommunikációját, nem utolsó sorban a funkcionális értelmezés kifinomultságának a csúcsra járatásával egy eliter pozíciót vívott ki magának.

De mi van akkor, ha a dizájn meg van fosztva ettől az értelmező-kommunikáló szerepétől? Puszta díszítménnyé válik? Kokesch Ádám munkái technikai hamisítványok, imitációk, „halandzsák”, amiből azt sejtjük, hogy a radikális dizájn és radikális képzőművészet összefüggéseit vagy e viszony fiktív voltát igazán egy ironikus kapcsolatrekonstruálási kísérletben érthetjük meg mélyebben.