Eseménynaptár
2019. március
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2019.03.25. - 2019.03.25.
Budapest
2019.03.24. - 2019.03.24.
Budapest
2019.03.24. - 2019.03.24.
Budapest
2019.03.24. - 2019.03.24.
Budapest
2019.03.23. - 2019.03.23.
Budapest
2019.03.23. - 2019.03.23.
Budapest
2019.03.23. - 2019.03.23.
Budapest
2019.03.23. - 2019.03.23.
Budapest
2019.03.21. - 2019.03.21.
Budapest
2019.03.21. - 2019.03.21.
Budapest
2019.03.21. - 2019.06.16.
Zirc
2019.03.20. - 2019.08.25.
Kaposvár
2019.03.14. - 2019.06.26.
Debrecen
2019.03.12. - 2019.08.31.
Szeged
2019.03.08. - 2019.08.25.
Budapest
2019.03.04. - 2019.12.15.
Budapest
2019.03.01. - 2019.06.02.
Budapest
2019.03.01. - 2019.06.02.
Budapest
2019.03.01. - 2019.05.30.
Pécs
2015.10.14.
hír, muzeológia, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, néprajz, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Társadalmi érzékenységet erősítő nemzetközi projekt megvalósításába kezd a budapesti Néprajzi Múzeum: a DiverCity elnevezésű kezdeményezés első szakmai programját csütörtökön tartják.
Erasmus+ DiverCity
Az uniós támogatással megvalósuló kétéves projekt célja, hogy a kultúrához való hozzáférés és a múzeumba járás ne kiváltság legyen, hanem olyan hétköznapi gyakorlat, amelyhez mindentől függetlenül bárki hozzáférhet - közölte az intézmény az MTI-vel.

A nemzetközi projekt a kultúrához való hozzáférés egyenlőtlenségeit célozza meg, különösen a hátrányos helyzetű, gyakran alacsony presztízsű lakókörnyezetben élő fiatalokra fókuszálva.

A program első szakmai napján az érdeklődők megismerhetik a projekt korábbi állomásait, workshopokon, beszélgetéseken vehetnek részt. Többek között azokra a kérdésekre keresik majd a választ, hogy miként jelenhet meg a generációk közti párbeszéd és a kulturális sokszínűség a múzeumban, hogyan válhat a látogató résztvevővé is, hogyan jöhet létre egy multigenerációs múzeum, és mi történik, ha a múzeumpedagógia és a nem formális nevelés módszertana találkozik.

A projektben résztvevő szakemberek olyan módszerek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek a kulturális örökséget közérthetően teszik hozzáférhetővé, és a nyitottságot, a személyes érintettséget és a társadalmat alkotó valamennyi csoport fontosságát hangsúlyozzák.

Az Erasmus + európai uniós pályázati program keretében megvalósuló DiverCity projektben 6 európai ország 7 intézménye vagy szervezete vesz részt.

(MTI)