Eseménynaptár
2019. június
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2019.06.25. - 2019.06.25.
Veszprém
2019.06.24. - 2019.06.28.
Vác
2019.06.24. - 2019.06.28.
Budapest
2019.06.24. - 2019.06.28.
Győr
2019.06.22. - 2019.06.23.
Budapest
2019.06.22. - 2019.06.23.
Debrecen
2019.06.22. - 2019.06.23.
Budapest
2019.06.22. - 2019.06.22.
Budapest
2019.06.22. - 2019.06.22.
Budapest
2019.06.22. - 2019.06.22.
Budapest
2019.06.22. - 2019.11.02.
Pécs
2019.06.22. - 2019.09.01.
Mosonmagyaróvár
2019.06.22. - 2019.07.31.
Szombathely
2019.06.22. - 2019.07.31.
Szombathely
2019.06.22. - 2019.07.31.
Szentes
2019.06.22. - 2019.06.26.
Budapest
2019.06.22. - 2019.08.31.
Pécs
2019.06.22. - 2019.07.31.
Tiszafüred
2019.06.22. - 2019.07.31.
Győr
2019.06.22. - 2019.12.31.
Budapest
2015.10.14.
hír, muzeológia, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, néprajz, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Társadalmi érzékenységet erősítő nemzetközi projekt megvalósításába kezd a budapesti Néprajzi Múzeum: a DiverCity elnevezésű kezdeményezés első szakmai programját csütörtökön tartják.
Erasmus+ DiverCity
Az uniós támogatással megvalósuló kétéves projekt célja, hogy a kultúrához való hozzáférés és a múzeumba járás ne kiváltság legyen, hanem olyan hétköznapi gyakorlat, amelyhez mindentől függetlenül bárki hozzáférhet - közölte az intézmény az MTI-vel.

A nemzetközi projekt a kultúrához való hozzáférés egyenlőtlenségeit célozza meg, különösen a hátrányos helyzetű, gyakran alacsony presztízsű lakókörnyezetben élő fiatalokra fókuszálva.

A program első szakmai napján az érdeklődők megismerhetik a projekt korábbi állomásait, workshopokon, beszélgetéseken vehetnek részt. Többek között azokra a kérdésekre keresik majd a választ, hogy miként jelenhet meg a generációk közti párbeszéd és a kulturális sokszínűség a múzeumban, hogyan válhat a látogató résztvevővé is, hogyan jöhet létre egy multigenerációs múzeum, és mi történik, ha a múzeumpedagógia és a nem formális nevelés módszertana találkozik.

A projektben résztvevő szakemberek olyan módszerek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek a kulturális örökséget közérthetően teszik hozzáférhetővé, és a nyitottságot, a személyes érintettséget és a társadalmat alkotó valamennyi csoport fontosságát hangsúlyozzák.

Az Erasmus + európai uniós pályázati program keretében megvalósuló DiverCity projektben 6 európai ország 7 intézménye vagy szervezete vesz részt.

(MTI)