Eseménynaptár
2025. október
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2025.08.20. - 2025.08.20.
Ópusztaszer
2025.08.19. - 2025.08.19.
Hódmezővásárhely
2025.08.08. - 2025.08.08.
Kecskemét
2025.07.30. - 2025.10.05.
Szeged
2025.07.23. - 2025.09.30.
Sepsiszentgyörgy
2025.07.16. - 2025.09.30.
Budapest
2025.07.16. - 2025.09.30.
Budapest
2025.07.10. - 2025.10.05.
Szeged
2025.07.10. - 2025.08.30.
Budapest
2025.07.07. - 2025.08.31.
Szeged
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.11.05.
Makó
2025.06.16. - 2026.06.16.
Budapest
2025.06.06. - 2026.01.25.
Budapest
2025.06.05. - 2025.06.30.
Dunaújváros
Műcsarnok - Budapest
A Műcsarnok épülete
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2022.04.30. - 2022.10.16.
fotóművészet, időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1200 HUF
Belépő felnőtteknek
(a Műcsarnok + az Ernst Múzeum megtekintésére)
1400 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 főtől)
800 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(6-26 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő diákoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 6-26 év)
700 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
400 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 62-70 év)
700 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(62-70 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 felnőtt + 2 gyermek)
1800 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
2400 HUF
/ család
Sinkó Istvánnak a mostani kiállításra készített új munkái egységesen Jelenségek címen szerepelnek. Az új sorozatnál a látogató nagyobb szabadságot kap a befogadásban, az alkotó rábízza az értelmezést. A képek harmonikus színállása, líraisága és személyessége ellenére a művek egyfajta finom ellentét feszültségét hordozzák az absztrakció versus figurativitás, a klasszikus festészet versus alkalmazott műfajok használata miatt. A felismerhető formák és motívumok ezeken csak mint a megfigyelt látványok, a jelenségek részei úsznak be a kép terébe. A különböző rétegek, formatöredékek, árnyképek kiadnak egy új beállítást, vagy jelenséget, és így lesz például egy talált fotóból csendélet.
Sinkó István alkotása
A megfigyelés folyamatának nyugodt hangulata érződik minden munkán, ahogy a festő rácsodálkozik a világ lényeges képeire, a látvány minőségére, vagyis az elé táruló jelenségekre. A színek és formák ilyen váltakozása és alakulása a zenei improvizációra emlékeztetheti a nézőt. Aki járatos abban, hogy tudatosítsa a jelenségek kiváltotta saját érzéseit, az képes lehet meghallani a mögöttük húzódó, nyújtózó dallamokat is.

Sinkó István munkamódszerét a képek réteges felépítése jellemzi, de nem a szokásos értelemben rétegez, hanem műfajokat, módszereket és eljárásokat helyez egymásra, ezek alkotják a jelenségeket feltáró képeit. A kiindulópont mindig egy fotó, nevezhetnénk akár talált fotónak is, bár a művész saját fotóját használja a munkák alapjául. Fotó egy alakról, fény- vagy árnyékjelenségről, formáról. Az A4-es méretű nagyítást követően a művész beledolgozik a képbe: formákat helyez el benne, vagy egyszerűen csak belenagyít, komponál. Ebből a változatból készül egy nyomdai print vászonra, amelybe végül pasztellel vagy festékspray-jel felteszi a végső gesztusokat, és megszületik a kép. Figyelemre méltó az e módszerből fakadó gondolatiság. A fényképezés mögött az az igény húzódik, hogy egy eszköz segítségével szeretnénk megörökíteni a valóság részleteit, illetve minél pontosabban, minél élethűbben visszaadni a jelenségeket. Tehát az alkotó a valóság egy részleteként, egyfajta vázlatként kijelöl egy kompozíciós irányt, hogy az a végső munka kiindulópontja legyen. Miután ezt „kézműves” eszközökkel tovább alakítja, vagyis belefest, létrejön az a végső állapotú vázlat, amely felnagyítva és kinyomtatva a kiállításra kerülő festmény utolsó előtti fázisa lesz. És ekkor, a végső méretet és kompozíciót kialakítva, a művész elhelyez bizonyos formákat, gesztusokat, amelyek segítségével létrejön a végső egyensúly: ez a kép befejezése.