Eseménynaptár
2017. november
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
2017.11.19. - 2017.12.17.
Szombathely
2017.11.18. - 2017.12.22.
Debrecen
2017.11.17. - 2018.02.18.
Budapest
2017.11.16. - 2017.12.03.
Győr
2017.11.14. - 2017.12.31.
Budapest
2017.11.11. - 2017.12.11.
Kecskemét
2017.11.09. - 2017.12.31.
Budapest
2017.11.08. - 2017.12.10.
Budapest
2017.11.08. - 2018.01.07.
Budapest
2017.11.01. - 2018.03.31.
Mosonmagyaróvár
2017.10.27. - 2017.12.21.
Ebes
2017.10.22. - 2017.12.31.
Debrecen
2017.10.11. - 2017.12.31.
Komló
2017.09.29. - 2017.12.21.
Kismaros
2017.04.28. - 2017.11.25.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
Közlekedési Múzeum - Budapest
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum<br>A múzeum épülete
Cím: 1146, Budapest Városligeti körút 11.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: A múzeum jelenleg zárva tart.
A múzeum alapítása az 1896. évi millenniumi kiállításhoz kapcsolódik. Ekkor épült fel - Pfaff Ferenc építész tervei alapján - a "Közlekedési Csarnok". Ebből a csarnokból jött létre a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum 1899-ben. A millenniumi kiállítás keretében mutatták be a legfontosabb közlekedési eszközöket, eredeti járműveket és modelleket. tovább
Állandó kiállítások
A kiállítás témája az út, a közlekedés egyik legősibb eleme, amelyet a természetes vízfolyások, és az állóvizek mellett azonnal használatba vettek az emberek. A kiállítás az 1920-as évek elejétől dolgozza fel a közút építésének, fejlesztésének és fenntartásának történetét, valamint a hozzájuk kapcsolódó technikai és technológiai változásokat. tovább
Az űrkabin mellett Farkas Bertalan áll.
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg. tovább
A Magyar Általános Gépgyár Magomobil és Magotax gépkocsijai taxiként közlekedtek Budapesten az 1920-as, 1930-as években. A második világháború után a hazai személyautó gyártás újraindítását tervezték, ezt képviseli Pentelényi János Pente kisautója. tovább
Az 1890-1945 között használt menet-, és szabadjegyek közt találhatunk szép kiállítású darabokat, 1891-es menetjegyet, az országgyűlés felsőházi tagjai számára kiállított utazási igazolványt, a ma már elfeledett, a nem utazóknak is megváltandó peron-, vagy a katonák által használható katonajegyet is. tovább