Eseménynaptár
2020. augusztus
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
2020.08.12. - 2020.08.12.
Budapest
2020.08.12. - 2020.09.12.
Sepsiszentgyörgy
2020.08.11. - 2020.08.11.
Tatabánya
2020.08.10. - 2020.08.14.
Budapest
2020.08.10. - 2020.08.12.
Eger
2020.08.10. - 2020.08.11.
Fehérvárcsurgó
2020.08.10. - 2020.08.14.
Debrecen
2020.08.10. - 2020.08.14.
Szentendre
2020.08.10. - 2020.08.14.
Veszprém
2020.08.08. - 2020.08.08.
Gyula
2020.08.08. - 2020.08.08.
Gyula
2020.08.04. - 2020.10.25.
Budapest
2020.07.31. - 2020.10.18.
Budapest
2020.07.24. - 2020.10.31.
Székesfehérvár
2020.07.24. - 2020.10.30.
Baja - Szentistván
2020.07.19. - 2020.08.19.
Debrecen
2020.07.17. - 2020.08.17.
Kápolnásnyék
2020.07.17. - 2020.09.04.
Dunaújváros
2020.07.16. - 2020.08.16.
Hatvan
2020.07.15. - 2020.08.04.
Herend
Aeropark - Budapest
Részlet a kiállításból
Cím: 1185, Budapest Budapest - Ferihegy 2.
Telefonszám: (20) 617-4141
Nyitva tartás: III.15-X.15.: 9-18, (belépés 17 óráig lehetséges)
X.16-XI.30.: 9-16, (belépés 15 óráig lehetséges)
1993-ban megnyílt a Ferihegy Repülő Múzeum. Az itt kiállított eszközök részben a Közlekedési Múzeum tulajdonába, a teljes múzeumi állomány pedig a Közlekedési Múzeum szakmai felügyelete és irányítása alá került.

A múzeum üzemeltetéséről a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság, majd a Budapest Airport Zrt. gondoskodott.

2004 júniusában a múzeum üzemeltetését az akkor megalakult Ferihegy Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány vette át, mely közhasznú szervezetként üzemeltetette tovább az Emlékparkot.

Az Alapítvány közhasznú céljai:

- tudományos tevékenység, kutatás
- oktatás, ismeretterjesztés, kulturális tevékenység
- kulturális örökség megóvása

Közérdekű tartós céljaink:

- a magyar polgári repülés történetének nyilvánosság részére történő bemutatása
- a magyar polgári repülés kulturális értékeinek megőrzése

A Ferihegy Repülőgép Emlékparkban megtekinthetők:

- a Magyarországon használt jelentősebb utasszállító repülőgéptípusok: Il-18, Tu-134, Tu-154, Jak-40, Il-14, An-2, Li-2, illetve egy Mi-2 helikopter
- különleges repülős berendezések és eszközök széles skálája (például a feketedobozok)
- a Ferihegyen használt Tesla leszállító radar, a régi kifutópálya bevezetőfények, több repülőgép hajtómű és repülőgép részegység

Külön exkluzív program keretében március 15-től november 30-ig a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér életét bemutató repülőtér látogatásokat szervezünk, ahol az érdeklődők testközelből megfigyelhetik:

- a repülőgépek földi kiszolgálását
- a kulcsfontosságú épületeket, guruló-utakat
- a repülőtér működéséhez nélkülözhetetlen eszközöket
és átélhetik az élményt, amikor a fel- és leszállás közvetlenül a fejük fölött zajlik.
Állandó kiállítások
IL-18
A repülőgép 1960. április 1-én érkezett Ferihegyre, az akkori Malév arculatának megfelelő festéssel, majd a műszaki átvétel után 1960. május 25-én repülte első útját Moszkvába. A gép AI-20A szériájú hajtóművével kezdetben gondok voltak, ugyanis idő előtt kiégett az égőtér, így a meghatározott üzemidő felét sem tudták lerepülni. Ezért 1964-ben "K" szériájú hajtóművekre cserélték a régieket. tovább
An-2
A repülőgépet 1967. december 19-én vette át a Magyar Repülőgépes Szolgálat. Közel 26 éven keresztül aktívan szolgálta a magyar mezőgazdasági repülést. Selejtezését követően 1994. októberében állították ki itt az Emlékparkban. tovább
Yak-40
A repülőgép 1975. december 17-én érkezett meg a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) megrendelésére. 1978-ban beszerelték a S. TFIS 7701 teljes légi ellenőrző berendezést, mely az ICAO II kategóriának felelt meg. Később III kategóriára bővítették, és pályaellenőrzésekre, ILS bemérésre és egyéb feladatokra használták. 1980-ban került sor az első nagyjavítására. tovább
Li-2
1952. március 27-én került a Magyar Néphadsereg tulajdonába 206-os fedélzeti számmal. 1957. március 20-án átadták a Malévnek, de maradt katonai színekben (zöld szín, fehér felirat). 1958-tól teherszállító gépként üzemel. tovább