Eseménynaptár
2024. július
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2024.07.10. - 2024.07.24.
Budapest
2024.07.07. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.06. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.01. - 2024.08.10.
Gödöllő
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.28. - 2024.06.28.
Szeged
2024.06.28. - 2024.06.28.
Budapest
2024.06.28. - 2024.06.29.
Kápolnásnyék
2024.06.27. - 2024.08.16.
Sepsiszentgyörgy
2024.06.26. - 2024.06.26.
Szekszárd
2024.06.22. - 2024.06.22.
Zirc
2024.06.22. - 2024.06.22.
Székesfehérvár
2024.06.22. - 2024.06.22.
Szigetvár
2024.06.22. - 2024.11.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.21. - 2024.10.06.
Budapest
2024.06.19. - 2024.09.22.
Budapest
2024.06.15. - 2024.09.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.07. - 2025.02.02.
Budapest
2024.06.02. - 2024.07.02.
Debrecen
Aeropark - Budapest
Részlet a kiállításból
Cím: 1185, Budapest Budapest - Ferihegy 2.
Telefonszám: (20) 617-4141
Nyitva tartás: III.15-X.15.: 9-18, (belépés 17 óráig lehetséges)
X.16-XI.30.: 9-16, (belépés 15 óráig lehetséges)
1993-ban megnyílt a Ferihegy Repülő Múzeum. Az itt kiállított eszközök részben a Közlekedési Múzeum tulajdonába, a teljes múzeumi állomány pedig a Közlekedési Múzeum szakmai felügyelete és irányítása alá került.

A múzeum üzemeltetéséről a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság, majd a Budapest Airport Zrt. gondoskodott.

2004 júniusában a múzeum üzemeltetését az akkor megalakult Ferihegy Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány vette át, mely közhasznú szervezetként üzemeltetette tovább az Emlékparkot.

Az Alapítvány közhasznú céljai:

- tudományos tevékenység, kutatás
- oktatás, ismeretterjesztés, kulturális tevékenység
- kulturális örökség megóvása

Közérdekű tartós céljaink:

- a magyar polgári repülés történetének nyilvánosság részére történő bemutatása
- a magyar polgári repülés kulturális értékeinek megőrzése

A Ferihegy Repülőgép Emlékparkban megtekinthetők:

- a Magyarországon használt jelentősebb utasszállító repülőgéptípusok: Il-18, Tu-134, Tu-154, Jak-40, Il-14, An-2, Li-2, illetve egy Mi-2 helikopter
- különleges repülős berendezések és eszközök széles skálája (például a feketedobozok)
- a Ferihegyen használt Tesla leszállító radar, a régi kifutópálya bevezetőfények, több repülőgép hajtómű és repülőgép részegység

Külön exkluzív program keretében március 15-től november 30-ig a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér életét bemutató repülőtér látogatásokat szervezünk, ahol az érdeklődők testközelből megfigyelhetik:

- a repülőgépek földi kiszolgálását
- a kulcsfontosságú épületeket, guruló-utakat
- a repülőtér működéséhez nélkülözhetetlen eszközöket
és átélhetik az élményt, amikor a fel- és leszállás közvetlenül a fejük fölött zajlik.
Állandó kiállítások
IL-14
Az IL-14-es 1957-től a szovjet légierőnél szolgált és a 04-es oldalszámot viselte. 1970-től a Déli Hadseregcsoport Légierő PCs 226. szállító századánál szolgált. Utolsó bázisrepülőtere Kassa volt, ahonnan 1987. december 08-án repülték át Ferihegyre, eredeti katonai festéssel. Összesen 5928 repült órát teljesített. tovább
Tu-134
A repülőgép 1969. április 4-én érkezett Ferihegyre. A flottából elsőként nyugdíjazták, utolsó útja 1987. december 18-án a Budapest - Varsó - Budapest útvonalon volt Durucz Jenő parancsnokkal a fedélzetén. Ezután sokáig a műszaki előtéren állt, majd 1991. októberében az Emlékparkba került. tovább
Mi-2
1980. január 12-én került az Országos Mentő Szolgálathoz, mint mentő- és betegszállító helikopter. Utolsó állomáshelye a Székesfehérvepült órát teljesített.ári Mentőszolgálatnál volt, ahol 1994. augusztus 14-én teljesítette utolsó útját Ferihegyre. Addig 7732 felszállást és 2841 repült órát hajtott végre. tovább