Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.03.08.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.04. - 2024.03.10.
Budapest
2024.03.02. - 2024.03.03.
Szentendre
2024.03.02. - 2024.03.02.
Eger
2024.03.01. - 2024.03.01.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.02.29. - 2024.02.29.
Szombathely
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.28. - 2024.02.28.
Hódmezővásárhely
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
2024.02.15. - 2024.03.15.
Hódmezővásárhely
2024.02.10. - 2024.05.12.
Debrecen
Móra Ferenc Múzeum - Szeged
Móra Ferenc Múzeum, Szeged
Cím: 6720, Szeged Roosevelt tér 1-3.
Telefonszám: (62) 549-040
Nyitva tartás: H-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2004.03.04. - 2004.05.23.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1590 HUF
Belépő felnőtteknek
(a kilátóba)
700 HUF
Belépő diákoknak
990 HUF
Belépő diákoknak
(a kilátóba)
500 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(a kilátóba)
500 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
990 HUF
Belépő családoknak
(max. 2 felnőtt + 2 gyermek)
4490 HUF
/ család
Belépő családoknak
(a kilátóba, max. 2 felnőtt + 2 gyermek)
2000 HUF
/ család
Kombinált belépő felnőtteknek
(minden szegedi kiállítóhelyre)
2490 HUF
Kombinált belépő diákoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre)
1490 HUF
Kombinált belépő nyugdíjasoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre)
1490 HUF
Kombinált belépő családoknak
(minden szegedi kiállítóhelyre, max. 2 felnőtt + 2 gyermek)
6990 HUF
/ család
Tárlatvezetés magyar nyelven
7500 HUF
/ helyszín
Tárlatvezetés idegen nyelven
10000 HUF
/ helyszín
A Cegléd-Szeged vasútvonal már gróf Széchenyi István reformországgyűlési előterjesztésében is előkelő helyen szerepelt, ám az építési munkálatok csak az 1848-1849-es szabadságharc után, 1851-ben kezdődhettek meg. Az osztrák kormány megvásárolta a Magyar Középponti Vasút vonalait és Délkeleti Államvasútként kiépítette a Cegléd - Kecskemét - Félegyháza -Szeged vasútvonalat. A Cegléd - Félegyháza közötti szakaszt 1853. szeptembert 3-án, a Félegyháza - Szeged közötti vasutat pedig 1854. március 4-én adták át ünnepélyes keretek között a forgalomnak. 1855-ben a Délkeleti Államvasutat eladta az osztrák állam egy magántársaságnak, amely Osztrák Államvasúttársaság névvel 1857-ben kiépítette a Szeged - Temesvár vasútvonalat.

A szegedi vasúti Tisza-hidat 1858. december 2-án helyezték ünnepélyesen forgalomba. Szeged második vasútjával, az Alföld Fiume Vasút Rókus pályaudvarával 1870-ben jött létre a vasúti kapcsolat.

Az Osztrák - Magyar Államvasúttársaságot Baross Gábor 1891-ben államosította. Az államosított Cegléd - Szeged - Temesvár vasút alapvető szerepet játszott a MÁV hálózatában. A vonal fontosabb állomásaihoz csatlakozva egymás után épültek ki a mellék és összekötő vasutak. A szegedi vasút gyorsvonatait a MÁV legkorszerűbb mozdonyai húzták.

A magyar vasút fénykorának az első világ-háborút lezáró békediktátumok vetettek véget. A trianoni békediktátum jelentős változásokat hozott a szegedi vasút életében. Az új országhatár kettévágta a Szegedtől délre vezető vasútvonalakat. A vasúti forgalom visszaesését a két világháború között az olcsó utazási formák bevezetésével próbálták ellensúlyozni.

A második világháborúban a szegedi vasúti Tisza-híd súlyosan megrongálódott. A háborút követően a szegedi vasutat helyreállították a Tisza-híd kivételével.

Az 1960-as évektől a pályakorszerűsítés, majd az 1980-as évektől a villamosítás jelentős fejlesztést jelentett a Cegléd-Szeged vasútvonalon.