2024.05.03.

Sub_Bar

2024.05.09.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Ugye te is találkoztál már a közösségi médiában trollokkal és kommenthuszárokkal, akik olyanok, mintha csak arra várnának, hogy a nagy gondossággal összerakott posztjaidat rosszindulatúan, negatív színben tüntessék fel?
Trollok és kommenthuszárok – mit tudsz tenni ellenük?
Ez már önmagában sem egy jó dolog, de ha még hozzátesszük, hogy a cégednek/vállalkozásodnak sem tesz jót egy-egy ilyen hozzászólás, akkor már igazán láthatjuk, ez ellen valamit tenni kell, méghozzá lehetőség szerint azonnal! Ebben a cikkben összefoglaljuk neked a legfontosabb teendőket, de ha mélyebben elmerülnél a témában, látogasd meg a Klikkmarketing blogját is.

Etesd a trollt?

Semmiképpen sem! Ebből nem jöhetsz ki jól. Bármit írsz hozzá, bármennyire is "igazad van", ne válaszolj. Magyarázkodásnak fog tűnni. A látogató csak arra emlékszik majd, hogy "ezzel a céggel valami gond volt".

A poszt a tiéd!

Képzeld el, hogy valaki bejön a szobádba és puff, odapottyant…ha rászólsz, megint ingert kap és potty. Mit teszel? Valószínűleg az a minimum, hogy kiteszed az otthonodból.

A trollok megkerülhetetlenek, ha elég ismert vagy már (tehát elértél valamit), akkor bizony megjelennek.

Azért előtte tedd fel magadnak a kérdést, hogy amit leírt, az jóindulatú kritika? Mert ha igen, akkor bizony meg kell válaszolni és akár meg is köszönni!

Oké, oké, nem eteted, de akkor mit tehetsz?

A kérdés jogos. Megszünteted a vállalkozásod és elmész alkalmazottnak, miután törölted magad a közösségi médiából és elhagyod az országot. Persze nem, azért ennyire nem súlyos a helyzet. Szerencsére rendelkezésre állnak olyan eszközök, amikkel orvosolni lehet a problémát.

Ezek pedig: törlés, tiltás.

Minél hamarabb töröld az ilyen hozzászólásokat, mielőtt kárt okoznának a vállalkozásodnak. Fontos, hogy tartsd magadnál a kontrollt! Nem lehet és nem is kell mindenkinek megfelelni. Ne feledd, ő a “vendég” a saját tulajdonodban lévő posztod alatt, ha nem viselkedik jól, akkor sajnos mennie kell.

Semmiképpen se hagyatkozz arra, hogy majd a követőid “bevédenek”, ez nagyon ritkán fordul elő, és addig sok idő eltelhet, márpedig addig sok ügyfelet vesztesz. Ezt nem engedheted meg magadnak.

Mivel előzheted meg a negatív posztok megjelenését?

Facebook csoportokban lehetőséged van beállítani, hogy csak a te jóváhagyásod után kerüljön ki egy bejegyzés. Az utólagos moderálás lehetőséget ne válaszd, mert sok idő telhet el, míg észreveszed a bejegyzést. A reaktív moderálást (amikor jelentik a bejegyzést) pedig végképp felejtsd el!

Mit kezdjünk a tündi-bündi kommentekkel, amikkel semmi gond nincs?

Reagáljunk rájuk! Mindenképpen és minél hamarabb. Nagyon nagy megtartó ereje van, szeretni fognak érte és úgy érzik, végre valaki komolyan veszi őket. Ez nagyban erősíti az elköteleződést. Sokkal jobb lesz a cég megítélése.

Ezt a pár dolgot ha betartod, akkor már jobb vagy kommentkezelésben, mint a cégek nagy része.
  • Troll: poszt törlése
  • Tündi-bündi: poszt megválaszolása

Kezeld hát jól a kommenteket és virágoztasd fel vállalkozásodat!