Eseménynaptár
2019. július
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2019.07.19. - 2019.08.23.
Dunaújváros
2019.07.15. - 2019.09.16.
Budapest
2019.07.10. - 2019.09.22.
Budapest
2019.07.03. - 2019.07.24.
Budapest
2019.07.01. - 2019.12.30.
Budapest
2019.06.28. - 2019.09.28.
Mezőkövesd
2019.06.28. - 2019.10.20.
Budapest
2019.06.22. - 2019.07.31.
Szombathely
2019.06.22. - 2019.09.01.
Mosonmagyaróvár
2019.06.22. - 2019.07.31.
Szombathely
2019.06.22. - 2019.12.31.
Budapest
2018.09.14. - 2019.12.31.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum - Budapest
A múzeum épülete
Cím: 1095, Budapest Művészetek Palotája, Komor Marcell u. 1.
Telefonszám: (1) 555-3444, (1) 555-3457
Nyitva tartás: Időszaki kiállítások (I. és II. emelet) kedd–vasárnap: 10.00–20.00 Gyűjteményi kiállítás (III. emelet) kedd–vasárnap: 10.00–18.00 Jegypénztár: (hétfő kivételével) 10.00–19.30
gyermek- és ifjúsági program, képzőművészet, múzeumpedagógiai foglalkozás, rendezvény
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Csoportos belépő
(20 fő felett 20% kedvezmény)
1000 HUF
Belépő felnőtteknek
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
1200 HUF
Belépő diákoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 szülő + max. 4 gyermek)
1600 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 szülő + max. 4 gyermek)
2400 HUF
/ család
Belépő Budapest Kártyával felnőtteknek
960 HUF
Belépő Budapest Kártyával diákoknak
480 HUF
Rendezvényjegy
600 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
4000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
5000 HUF
Foglalkozásainkon az életkori sajátosságokhoz igazodva más-más nyelvezettel, eszköz- és anyaghasználattal közelítünk meg egy témát. A programjaink komplexek, a dialógusra építő múzeumi sétát alkotójellegű, játékos, interaktív mozzanatok egészítik ki.

A foglalkozásokon való részvételhez előzetes bejelentkezés, időpontegyeztetés szükséges, minimum 2 héttel a foglalkozás előtt, a muzeumpedagogia@ludwigmuseum.hu e-mail címen, vagy a 06-1-555-3477 telefonszámon.


Aktuális foglalkozások

Játékhatár - A no pain no game című kiállításhoz kapcsolódó foglalkozás

Milyen hatással van ránk a játék? A játék kizárólag szórakoztató, öncélú tevékenység vagy tanulunk belőle, fejlődünk általa? Miben más a valós térben, igazi tárgyakkal folytatott játék, amikor az ember egy másik emberrel működik együtt (vagy küzd ellene) és milyen amikor egy ember valamint egy gép között jön létre játékhelyzet? A foglalkozás alatt a művészek által fölvetett nézőpontból próbáljuk megvizsgálni a videojáték hatását a társadalomra, a személyiségre. Valamint röviden betekintünk a videojátékok történetébe is.

A Ludwig Múzeumban bemutatott játékok komoly üzeneteinek megértéséhez, most játszanunk kell!

A foglalkozást elsősorban felső tagozatos és középiskolás diákoknak ajánljuk.


Film-kép! - A Fényképezte: Zsigmond Vilmos kiállításhoz kapcsolódó tematikus foglalkozás

A XIX. század talán legközismertebb találmánya a fotográfia volt (1839). Alig több mint ötven év múlva a Lumière testvérek megmozgatták az állóképet, hogy a XX. század elején már az első színes- és hangosfilm kísérletekre is sor kerüljön. A technikai vívmányt gyorsan birtokba veszi a tudomány, az ismeretterjesztés, a szórakoztatóipar és a művészet. 2013-ban megnyílt az első 4D-s moziterem is Budapesten.

A Fényképezte Zsigmond Vilmos című kiállításban újra egymásra talál a fotó és a film. A kiállításon közel százötven kép látható, amelyek mellett az Oscar-díjas operatőr filmjeinek részletei peregnek.

A programhoz két foglalkozás választható:

I. A programunkon röviden foglalkozunk a fotó és a film történetével. Megfigyeljük, miben hasonlít, és miben különbözik a két (művészeti) technika, majd a kiállított képek felhasználásával elkészítjük „saját” film-képeinket.

A foglalkozást egyaránt ajánljuk általános- és középiskolai csoportok számára.

II. A kiállítás után betekintünk a filmkészítés és az operatőri munka alapjaiba, előtérbe helyezve a beállítások, a megvilágítás, a kompozíció témaköreit, emberi arcokat világítunk meg, amit majd lefotózunk és megfigyeljük, hogy a hideg és a meleg tónusú megvilágítás milyen hangulatot eredményezhet az egyes képeken. Kompozíció szempontjából összehasonlítjuk a narratív fotó lehetőségeit a filmből kifotózott képekével. A film nyersanyagát is szemügyre vesszük: 35 mm-es filmre különböző eszközök segítségével karcolunk kísérletként, a film faktúrájának alakíthatóságát modellezve.

A foglalkozás elsősorban a középiskolás korosztály számára ajánlott.

Ajánlás műveltségi területhez: ember és társadalom, ember és természet, művészetek
Ajánlás iskolai órákhoz: rajz és vizuális kultúra, művészettörténet, média

Programjegy: 600Ft/fő



Általános iskola felső tagozat és középiskola

Betonszív – jelképek és szimbólumok

Vajon mit jelent, ha a Szabadságszobor tornázni kezd, ha a világirodalom remekei formaldehiddel töltött laboratóriumi üvegedénybe kerülnek, ha a művész hímezi ki betonszíveket piros cérnával?
A foglalkozáson nemcsak azt vizsgáljuk meg, mit jelentnek a szimbólumok, hanem azt is, hogyan jönnek létre.

Emberek a körtéren

Ki vagyok én, miben különbözöm a többiektől, miben különböznek tőlem mások. El tudjuk-e fogadni a másikat olyannak, amilyen? Nehéz-e toleránsnak lenni? Mi történik, amikor a társadalom, egy közösség nem tolerál egy társadalmi csoportot? Milyen lehetőségeink vannak arra, hogy elmondjuk a véleményünket, és megváltoztassuk negatív társadalmi jelenségeket (diszkrimináció, rasszizmus, antiszemitizmus)? Mit jelent a politikai és a civil aktivitás.

A programot egy oktató film vezeti fel. A foglalkozás a Zahor Alapítvány támogatásával készült.

Idő van

A program alatt egy időkapszulát készítenek a gyerekek, miközben megismerkednek a gyűjteményi kiállítás idővel foglakozó alkotásaival, az idő kortárs művészeti megjelenítésével.


Középiskola

Fotó a kortárs művészetben

A kortárs művészek szívesen alkalmazza a fotótechnikát, igaz, ma már leginkább a korszerű digitális eszközöket veszik kézbe. A foglalkozáson megismerkedünk a fotóhasználat művészi lehetőségeivel és a kiállításon szereplő fényképekkel, fotóalapú munkákkal. A programot médiaórákhoz is ajánljuk.

Ami a tanagyból kimaradt

Programunk a XX. század második felének illetve a kortárs művészet középiskolai művészettörténet, rajz és vizuális kultúra tantárgyak ismeretanyagát rendszerezi. A program két részből áll: egy Pp-prezentációból és egy múzeumi sétából. A prezentáció iskolai keretek között is megvalósulhat.



ÚJDONSÁG - A LUDWIG HÁZHOZ MEGY!

A program keretében megfordulnak a szerepek: a múzeum keresi fel a (leendő) múzeumlátogatókat. Célunk, hogy a kihelyezett múzeumpedagógiai foglalkozásokkal, minél szélesebb körben ismertessük meg a kortárs képzőművészetet, illetve a Ludwig Múzeum kortárs művészeti gyűjteményét.

A jelenleg választható foglalkozások:

Holdból kör, égből kék – mi a csuda is az absztrakt művészet?

A foglalkozáson bemutatjuk, hogyan jönnek létra az „egyszerűsítő”, absztrakt képek, mit jelenthetnek az egyszerű formák, s miért lényegesek a színek a festményeken. Több alkotó-jellegű feladat is szerepel a programban.

ajánlott korosztály: általános iskola alsó- és felső tagozat

A téma az utcán hever… – street art: graffiti, stencil, köztéri akciók

Az utcán megjelenő graffitikat sokféleképpen ítélik meg az emberek: ki vandalizmusnak, ki művészetnek tartja. A foglalkozás célja nem ennek eldöntése, hanem az, hogy beszéljünk, vitatkozzunk róla, s közelebb kerüljünk ehhez a mindenkit érintő vizuális jelenséghez.

ajánlott korosztály: 7.-től a 12. évfolyamig

Az optikán túl – fotó- és hiperrealizmus

A huszadik század egyik legnépszerűbb festészeti irányzata versenyre kel a fényképező gép optikájával, objektivitásával. A foglalkozáson megismertetjük az irányzat előzményeit, szellemi hátterét valamint válogatást mutatunk be a legjelesebb alkotók műveiből, melyek közül több, a Ludwig Múzeum gyűjteményében található.

ajánlott korosztály: 7.-től a 12. évfolyamig

Ami a tananyagból kimarad

A foglalkozás és vele azonos című prezentáció a rajz-és vizuális kultúra valamint a művészettörténet érettségire való felkészülést segíti. Olyan műveket válogattunk a Ludwig Múzeum gyűjteményéből, amelyek közvetlenül vagy közvetve kapcsolódnak a vizsgák követelményeihez.

Kérhető még e program a keretében A XX. század második felének képzőművészeti irányzatai, jelenségei című hatvan perces előadás is.

ajánlott korosztály: 9.-től a 12. évfolyamig


Kapcsolat:

e-mail: muzeumpedagogia@ludwigmuseum.hu
telefon: 06-1-555-3477

Előzetes egyeztetés szükséges, minimum 2 héttel a foglalkozás előtt!
Vidéki kiszállás is megoldható.

Egy tanévben egyszer keresünk fel egy iskolát, kivéve, ha az iskola a kihelyezett program után ellátogat a múzeumba: mert akkor a Ludwig újra házhoz megy.
Kapcsolódó programok
Iskolai csoportfoglalkozás
Foglalkozásainkon az életkori sajátosságokhoz igazodva más-más nyelvezettel, eszköz- és anyaghasználattal közelítünk meg egy témát. A programjaink komplexek, a dialógusra építő múzeumi sétát alkotójellegű, játékos, interaktív mozzanatok egészítik ki. tovább
Program nyugdíjas csoportoknak
Különleges múzeumi séta a múzeum aktuális kiállításaiban az idősebb korosztály számára, finom teával és izgalmas beszélgetésekkel. tovább