Eseménynaptár
2020. augusztus
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
2020.08.12. - 2020.08.12.
Budapest
2020.08.12. - 2020.09.12.
Sepsiszentgyörgy
2020.08.11. - 2020.08.11.
Tatabánya
2020.08.10. - 2020.08.14.
Budapest
2020.08.10. - 2020.08.12.
Eger
2020.08.10. - 2020.08.11.
Fehérvárcsurgó
2020.08.10. - 2020.08.14.
Debrecen
2020.08.10. - 2020.08.14.
Szentendre
2020.08.10. - 2020.08.14.
Veszprém
2020.08.08. - 2020.08.08.
Gyula
2020.08.08. - 2020.08.08.
Gyula
2020.08.04. - 2020.10.25.
Budapest
2020.07.31. - 2020.10.18.
Budapest
2020.07.24. - 2020.10.31.
Székesfehérvár
2020.07.24. - 2020.10.30.
Baja - Szentistván
2020.07.19. - 2020.08.19.
Debrecen
2020.07.17. - 2020.08.17.
Kápolnásnyék
2020.07.17. - 2020.09.04.
Dunaújváros
2020.07.16. - 2020.08.16.
Hatvan
2020.07.15. - 2020.08.04.
Herend
Kossuth Múzeumhajó - Budapest
A Kossuth hajó a Láchíd közelében, a pesti oldalon látható.
Cím: 1052, Budapest Vígadó téri hajóállomás, 2. számú ponton
Telefonszám: (1) 411-0942
Nyitva tartás: H-V 12-24
A közel 100 esztendős Kossuth gőzhajó már önmagában is kiemelkedő muzeális értékkel bír, hiszen mára ez az egyetlen eredeti formájában fennmaradt termes személygőzös Magyarországon!

A hajó fedélzetén a hajózás számos érdekes relikviáját bemutató kiállítás várja látogatóinkat. Megtekinthető a hajó teljes egészében megmaradt gőzgépe és lapátkereke, sőt: még a hajó "szervokormánya", a gőzműködtetésű kormányszerkezet is.

A hajó fedélzetére látogató vendégeink kis képzelőerővel visszaléphetnek a magyar hajózás dicsőséges múltjába.

A hajó története

A Kossuth gőzhajó 1913-ban épült az Újpesti Ganz-Danubius hajógyárban, a Magyar Királyi Folyam-tengerhajózási Rt. részére "Ferdinánd Főherceg" néven. A Habsburg-ház trónfosztását követően, 1919-ben a "Rigó", majd 1930-ban a "Leányfalu" nevet kapta. Használati jellegét tekintve kofahajó volt: Mohácsról szállította fel az árusokat a nagyobb városokba.

A második világháborúban, 1944 végén, a német csapatok visszavonulása során Ausztriába került. Kétévi fogság után tért haza, 1947 tavaszától a Magyar-Szovjet Hajózás Rt. tulajdona volt.

1953-ban Újpesten átépítették pakurafűtésesre, ekkor kapta meg jelenlegi felépítmény-elrendezését is. 1955-től a Magyar Hajózási Rt. tulajdona lett. 1976-ban kivonták a forgalomból, majd hosszú ideig csak lakó-, illetve étkezőhajó volt Újpesten, a Folyamhajózási Üzemigazgatóságnál.

1984-től kezdődött első felújítása és múzeumhajóvá történő átalakítása, amelynek befejezése után, 1986 októberében adták át a közönségnek.

A hajó ezt követően ismét jelentős felújításon esett át, így nyerve el - sokak szerint - valaha létezett legszebb formáját. Első körben, 2003-ban a belső terei szépültek meg, 2008-ban pedig a hajó teljes acélszerkezetét és vízvonal alatti részét kicseréltük a komáromi hajógyárban: így már szerkezetileg is méltó múzeumi hangulatot árasztó belső tereihez és lépcsőkkel tagolt szintjeihez.

Magyarország egyik légértékesebb ipartörténeti remekműve a felújítás előtti állapotában hűségesen szolgált bennünket 80 évig. Reméljük, teljesen restaurált Kossuth Múzeumhajónkban még legalább ennyi ideig gyönyörködhetünk...