Eseménynaptár
2020. február
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
2020.02.21. - 2020.03.26.
Makó
2020.02.18. - 2020.04.30.
Budapest
2020.02.15. - 2020.06.28.
Veszprém
2020.02.13. - 2020.03.13.
Tata
2020.02.11. - 2020.05.03.
Debrecen
2020.02.08. - 2020.03.08.
Fehérvárcsurgó
2020.02.08. - 2020.03.08.
Győr
2020.02.07. - 2020.03.28.
Tatabánya
2020.02.06. - 2020.05.03.
Kaposvár
2020.02.04. - 2020.05.17.
Budapest
2020.02.01. - 2020.05.31.
Győr
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.07.04. - 2011.07.08.
Budapest
Kossuth Múzeumhajó - Budapest
A Kossuth hajó a Láchíd közelében, a pesti oldalon látható.
Cím: 1052, Budapest Vígadó téri hajóállomás, 2. számú ponton
Telefonszám: (1) 411-0942
Nyitva tartás: H-V 12-24
A közel 100 esztendős Kossuth gőzhajó már önmagában is kiemelkedő muzeális értékkel bír, hiszen mára ez az egyetlen eredeti formájában fennmaradt termes személygőzös Magyarországon!

A hajó fedélzetén a hajózás számos érdekes relikviáját bemutató kiállítás várja látogatóinkat. Megtekinthető a hajó teljes egészében megmaradt gőzgépe és lapátkereke, sőt: még a hajó "szervokormánya", a gőzműködtetésű kormányszerkezet is.

A hajó fedélzetére látogató vendégeink kis képzelőerővel visszaléphetnek a magyar hajózás dicsőséges múltjába.

A hajó története

A Kossuth gőzhajó 1913-ban épült az Újpesti Ganz-Danubius hajógyárban, a Magyar Királyi Folyam-tengerhajózási Rt. részére "Ferdinánd Főherceg" néven. A Habsburg-ház trónfosztását követően, 1919-ben a "Rigó", majd 1930-ban a "Leányfalu" nevet kapta. Használati jellegét tekintve kofahajó volt: Mohácsról szállította fel az árusokat a nagyobb városokba.

A második világháborúban, 1944 végén, a német csapatok visszavonulása során Ausztriába került. Kétévi fogság után tért haza, 1947 tavaszától a Magyar-Szovjet Hajózás Rt. tulajdona volt.

1953-ban Újpesten átépítették pakurafűtésesre, ekkor kapta meg jelenlegi felépítmény-elrendezését is. 1955-től a Magyar Hajózási Rt. tulajdona lett. 1976-ban kivonták a forgalomból, majd hosszú ideig csak lakó-, illetve étkezőhajó volt Újpesten, a Folyamhajózási Üzemigazgatóságnál.

1984-től kezdődött első felújítása és múzeumhajóvá történő átalakítása, amelynek befejezése után, 1986 októberében adták át a közönségnek.

A hajó ezt követően ismét jelentős felújításon esett át, így nyerve el - sokak szerint - valaha létezett legszebb formáját. Első körben, 2003-ban a belső terei szépültek meg, 2008-ban pedig a hajó teljes acélszerkezetét és vízvonal alatti részét kicseréltük a komáromi hajógyárban: így már szerkezetileg is méltó múzeumi hangulatot árasztó belső tereihez és lépcsőkkel tagolt szintjeihez.

Magyarország egyik légértékesebb ipartörténeti remekműve a felújítás előtti állapotában hűségesen szolgált bennünket 80 évig. Reméljük, teljesen restaurált Kossuth Múzeumhajónkban még legalább ennyi ideig gyönyörködhetünk...