Eseménynaptár
2024. július
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
2024.07.22. - 2025.03.31.
Budapest
2024.07.10. - 2024.07.24.
Budapest
2024.07.07. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.06. - 2024.08.04.
Ópusztaszer
2024.07.01. - 2024.08.10.
Gödöllő
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.30. - 2024.06.30.
Fehérvárcsurgó
2024.06.28. - 2024.06.28.
Szeged
2024.06.28. - 2024.06.28.
Budapest
2024.06.28. - 2024.06.29.
Kápolnásnyék
2024.06.27. - 2024.08.16.
Sepsiszentgyörgy
2024.06.26. - 2024.06.26.
Szekszárd
2024.06.22. - 2024.06.22.
Zirc
2024.06.22. - 2024.06.22.
Székesfehérvár
2024.06.22. - 2024.06.22.
Szigetvár
2024.06.22. - 2024.11.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.21. - 2024.10.06.
Budapest
2024.06.19. - 2024.09.22.
Budapest
2024.06.15. - 2024.09.15.
Hódmezővásárhely
2024.06.07. - 2025.02.02.
Budapest
Holokauszt Emlékközpont - Budapest
Az állandó kiállítás bevezető tere
Cím: 1094, Budapest Páva utca 39.
Telefonszám: (1) 455-3333, (1) 455-3320
Nyitva tartás: K-V 10-18
Állandó kínálat
A tananyagban a magyarországi deportálások témája kerül bemutatásra. A téma feldolgozása során szó esik a zsidókérdés nácik általi végső megoldásáról. Bemutatjuk a haláltáborokat és a zsidók ipari módon való meggyilkolásának programját. tovább
Ebben a tanegységben a munkaszolgálat intézményéről tanulunk. Szó esik arról, hogy az 1939 évi honvédelmi törvény alapján hogyan rekesztették ki a zsidókat, immár jogi alappal bíróan (hiszen az ellenforradalmi rendszer már a kezdetektől, 1919-20-tól sem bízott a zsidókban) a fegyveres katonai szolgálatból. tovább
A tananyag megismerteti az érdeklődőket azokkal az ideológiai pillérekkel, amelyek két és fél évtizedes társadalmi jelenléte előkészítette a magyar társadalmat arra, hogy közömbös szemlélőként nézze végig a faji törvények értelmében zsidónak számító honfitársainak kirekesztését, üldözését, elhurcolását vagy éppen meggyilkolását. tovább
A legnagyobb halál- és munkatábor működésébe pillanthatunk bele az egyedülálló fotósorozat segítségével. tovább
A foglalkozás történeti kontextusban mutatja be két ősi szimbólum, az Árpád-házi királyok vörös-fehér sávos zászlója és a turulmadár történetét, valamint azt, hogyan és milyen jelképeket, jelvényeket, zászlókat használt a Horthy-rendszer és annak szélsőjobboldali ellenzéke. tovább
Ez a tanegység a budapesti zsidóság sorsával foglalkozik, nem csupán a kilenc héten keresztül fennálló gettókkal, hanem a német megszállástól (1944. március 19.) a pesti városrész felszabadulásáig (1945. január 18.). tovább
Ez a tanegység igyekszik bemutatni azt a történelmi együttélést, amely a magyarok és a zsidók között fennállt az államiság kezdete óta. A program során elsősorban arra koncentrálunk, hogy a többségi társadalom hogyan viszonyult a zsidósághoz. tovább
Ebben a tanegységben azokkal a személyekkel foglalkozunk, akik részt vettek a gyilkosságokban. Vajon csak azok tehetőek felelőssé a holokausztért, akik a parancsokat kiadták? Vagy, akik meghúzták a ravaszt? tovább
Ebben a tanegységben azokról a személyekkel foglalkozunk, akik a faji politika és propaganda őrületében az üldözött zsidók mentésére vállalkoztak. tovább
A nácik és elvbarátaik nem csupán fizikailag, hanem anyagilag is meg akarták semmisíteni a zsidókat. Ebben a tananyagban a magyarországi zsidók anyagi megsemmisítésének témájáról tanulunk. Igyekszünk felvázolni azt az ívet, ahogyan a magyar zsidókat teljesen megfosztották vagyonuktól. tovább
A tananyag azokkal a törvényekkel foglalkozik, amelyeken keresztül a magyarországi zsidóságot az ország német megszállását megelőzően, 1938-44 között kirekesztették, és jogaitól megfosztották. tovább
A tananyagban a náci koncentrációs táborokkal foglalkozunk. Bemutatjuk a táborok létrehozásának célját, rendszerét és típusait. Ismertetjük a náci táborrendszer fejlődésének fázisait. Szólunk arról, hogy milyen módon valósult meg a rabok megalázása, megtörése. tovább
Ebben a tanegységben körüljárjuk a magyar kollaboráció, együttműködés kérdését a magyarországi zsidóság megbélyegzésében, gettósításában és deportálásában. Szó esik arról, hogy milyen módon működtek együtt a nácikkal a megszállt Európa más országaiban. tovább
Sokat tudunk már a holokausztról, a foglalkozás arra koncentrál, hogy a gyerekek és a fiatalok, hogyan élték meg a kirekesztést, az üldözést. Milyen lehetőségeik voltak a túlélésre? tovább
Kertész Imre Nobel-díjas író legismertebb művének történelmi háttere. Értelmezzük a Köves Gyurival történteket a dokumentumok alapján. tovább
A tanegységben - amelyet a Yad Vashem jelentett meg - egy olyan képeskönyvet tanulmányozunk, amelyet egy apa készített kisfia harmadik születésnapjára a terezíni (Theresienstadt) gettóban. A könyv, mivel egy három éves gyerek számára készült, kevés szöveget, de sok képet tartalmaz. tovább
A következő tanegységben két fontos témáról esik szó. Egyik oldalról megismerkedünk azzal, hogy mit, mikor és milyen mélységben tudtak a Szövetségesek a náci "végső megoldásról". Hogyan dolgozták fel az ismert tényeket és milyen cselekvésre sarkallta ez őket? tovább
Ebben a tanegységben a következő témákkal foglalkozunk, a tanulók aktív bevonásával: milyen választások és döntések elé kerültek a holokausztot túlélő emberek? Az új vagy régi lakóhely közötti választás, a családalapítás és megélhetés kérdései. tovább
Múzeumpedagógiai kapcsolattartó
Pécsi Tibor
(1) 455-3324
Az intézmény felszereltsége
Helyiségek:
előadóterem, foglalkoztató
Eszközök:
  • technikai felszerelés: projector, PC, videó, internet kapcsolat, dvd lejátszó
  • demonstrációs eszközök: fénykép és iratmásolatok
  • egyéb segedeszközök: feladatlapok, ceruzák,
Kényelmi felszereltség:
akadálymentes mosdó, büfé, hordozható székek, kerekesszék, magnós tárlatvezetés, múzeumi bolt, orvosi rendelő a közelben, ruhatár, ülőpárnák, vendéglő, étterem a közelben
Közlekedés:
akadálymentes épület, múzeumtérkép, parkoló