Eseménynaptár
2025. július
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2025.07.16. - 2025.09.30.
Budapest
2025.07.10. - 2025.08.30.
Budapest
2025.07.10. - 2025.10.05.
Szeged
2025.07.07. - 2025.08.31.
Szeged
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.11.05.
Makó
2025.06.16. - 2026.06.16.
Budapest
2025.06.06. - 2026.01.25.
Budapest
2025.06.05. - 2025.06.30.
Dunaújváros
2025.05.30. - 2025.09.30.
Dunaújváros
2025.05.30. - 2026.05.30.
Budapest
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2010.01.16. - 2010.03.14.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
2009 júniusa és novembere között az 53. Velencei Biennále Magyar Pavilonjában volt látható Forgács Péter médiaművész "Col Tempo" - a W.-projekt című rendhagyó médiaművészeti installációja. A Rényi András kurátor gondozásában megvalósított mű egy a II. világháború idején nemzetiszocialista antropológiai kutatások céljából összegyűjtött és ma a bécsi Természettudományi Múzeumban őrzött film- és fényképarchívum anyagából építkezik. A gyűjtemény sok ezernyi, egységes szabvány szerinti, hadifoglyokról, őrökről és osztrák lakosokról készült arcképből áll, amelyeket "tudományos" célból gyűjtöttek össze és archiváltak. De a mű nem az egykorú dokumentumok történeti feldolgozása. Célja inkább az, hogy egyfajta labirintus struktúrában mutassa meg: hányféleképpen nézhetünk rá a másik emberre? Miként nézi, szemléli, érti félre vagy érti meg a mai néző ugyanazon képeket különféle - művészettörténeti, történeti, kortársművészeti, életrajzi vagy akár lélektani - kontextusokban? A drámai erejű mű erkölcsi kérdésekkel, a történelmi emlékezet hiányaival és előítéletes reflexeink működésének felkavaró tapasztalataival szembesíti a nézőt.
Részlet a kiállításból
A munka velencei bemutatkozása jelentős sikert aratott: több mint 200.000-en látták, és nemcsak a laikusok körében lelt értő visszhangra, de rangos szakmai fórumokon is méltatták itthon (Artmagazin, Artportál) és külföldön (Art in America, Kunstforum) egyaránt. Honfitársaink közül csak keveseknek lehetett alkalmuk a Giardini kertjében felkeresni a kiállítást, ezért az Ernst Múzeum termeiben most a szélesebb hazai közönség is megismerkedhet vele.

Forgács Péter nemzetközi rangú, Erasmus-díjjal kitüntetett médiaművész munkái - mindenekelőtt régi mozgóképeket feldolgozó, a mélyebb megismerést célzó filmjei és avantgardista képzőművészeti installációi - jobban (el)ismertek külföldön, mint idehaza. A világot bejárt Dunai exodus után - amely nemrég a Ludwig Múzeumban aratott nagy sikert - a Col tempo Forgács második olyan "totál-installációja", amely joggal számíthat élénk hazai visszhangra és fontos külföldi meghívásokra is.

Kurátor: Rényi András

Projektvezető: Mayer Marianna