Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.03.08.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.04. - 2024.03.10.
Budapest
2024.03.02. - 2024.03.03.
Szentendre
2024.03.02. - 2024.03.02.
Eger
2024.03.01. - 2024.03.01.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.02.29. - 2024.02.29.
Szombathely
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.28. - 2024.02.28.
Hódmezővásárhely
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
2024.02.15. - 2024.03.15.
Hódmezővásárhely
2024.02.10. - 2024.05.12.
Debrecen
Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros
Cím: 2400, Dunaújváros Vasmű utca 12.
Telefonszám: (25) 412-220
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2022.10.29. - 2022.12.17.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
100 HUF
Belépő diákoknak
50 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
50 HUF
Gróf Ferenc (1972, Pécs) képzőművész 2001-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán. Első önálló kiállí tására 2002-ben a budapesti Stúdió Galériában „Franz-Joseph – Land" címen került sor.

A 2004-ben (Jean-Baptiste Naudyval) alapított Société Réaliste művészkollektíva tagjaként vált a hazai kortárs művészeti színtér meghatározó figurájává. 2015 óta ismét önálló munkákkal vesz részt egyéni és csoportos kiállításokon itthon és külföldön. Párizsban él és dolgozik, a bourges-i École Nationale Supérieur d'Art (ENSA) tanára.

Munkáiban ideológiai lenyomatokat vizsgál a grafikai tervezés és a térélmény metszéspontjában. Praxisa műfajilag sokszínű, nyelvi és tipográfiai elemekből, kartográfiai, heraldikai jelekből építkezik, különös művészeti nyelve a társadalmi folyamatok vizsgálatára, a múlt és a jelen összefüggéseinek felmutatására, a jövő lehetőségeinek felvillantására fókuszál.

A dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet Gróf Ferenc elmúlt két évben készült munkáiból mutat be nagyszabású  válogatást, az ICA-D kiállítási évadának kiemelkedő állomásaként.

A háromtermes tárlat címét az 1967-es „Világűrszerződés" hivatalos elnevezéséből – „Szerződés az államok tevékenységét szabályozó elvekről a világűr kutatása és felhasználása terén, beleértve a Holdat és más égitesteket" – kölcsönzi. A „Világűrszerződés", mely a világűr kutatására, erőforrásainak kiaknázására vonatkozó nemzetközi jogrendszer alapkeretét adta meg, napjainkra teljesen jelentéktelenné vált, miközben egy szárnyaló iparág, a NewSpace kibontakozásának vagyunk szemtanúi. A NewSpace mozgalom az évtizedekig állami cégek és források révén működő hagyományos, „old space" űriparral szemben alakult ki; a magánszektorból érkező, új űrkutatási vállalatok a technológiai innováció és a profit terén is új távlatokat nyitottak az űripar és -kutatás számára, ami napjainkra az egyik legdinamikusabban fejlődő iparággá vált Európában és az Egyesült Államokban. Adóparadicsomok a Marson, ritkafém-bányák az aszteroidákon, hélium-3 reaktorok a Holdon, klíma-és energiaválság, fokozódó politikai instabilitás és háborúk pusztítása a Földön. Számos, a környezetrombolás és a jelenlegi ökológiai válság okait vizsgáló társadalomelméleti kutatás – elsősorban a kapitalocén magyarázat – az emberi faj kollektív felelőssége helyett a tőke és a kapitalizmus lényegi szerepére figyelmeztet. Gróf munkái a globálist immár meghaladó, atmoszférikus kapitalizmus okozta erózió lenyomatai, amelyek a kapitalocén kísérteteit és élő halottait próbálják beszédre bírni.