Eseménynaptár
2025. július
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2025.07.16. - 2025.09.30.
Budapest
2025.07.10. - 2025.08.30.
Budapest
2025.07.10. - 2025.10.05.
Szeged
2025.07.07. - 2025.08.31.
Szeged
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.06.28.
Szombathely
2025.06.28. - 2025.11.05.
Makó
2025.06.16. - 2026.06.16.
Budapest
2025.06.06. - 2026.01.25.
Budapest
2025.06.05. - 2025.06.30.
Dunaújváros
2025.05.30. - 2025.09.30.
Dunaújváros
2025.05.30. - 2026.05.30.
Budapest
Janus Pannonius Múzeum - Martyn–Lantos Múzeum - Pécs
Mattis János festménye
Cím: 7621, Pécs Káptalan utca 4.
Telefonszám: (72) 514-040
Nyitva tartás: K-Szo 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2015.07.03. - 2015.09.20.
agyagművesség, kerámia, időszaki kiállítás, iparművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Jegyárak:
Egyéni belépő felnőtteknek
1800 HUF
Egyéni belépő diákoknak
900 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
900 HUF
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
1500 HUF
Egyéni belépő diákoknak
750 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
750 HUF
Egyéni kombinált belépő felnőtteknek
(az összes pécsi kiállításra, 72 órán belül)
9000 HUF
Egyéni kombinált belépő diákoknak
(az összes pécsi kiállításra, 72 órán belül)
4500 HUF
Egyéni kombinált belépő nyugdíjasoknak
(az összes pécsi kiállításra, 72 órán belül)
4500 HUF
Nádor Judit pécsi keramikusművész életművét bemutató kiállítást rendez a Janus Pannonius Múzeum, amely a művész magántulajdonban lévő kerámiái, tervei, tanulmányai alapján ad képet az életpályáról.
Nádor Judit alkotása
Nádor Judit neve főként azon gyűjtők számára ismerős, akik érdeklődnek a Zsolnay-gyár államosítás utáni művészeti törekvései iránt. Az 1960-as, '70-es évek jellegzetes lakberendezési, formatervezési stílusa ma dizájnerek inspirációs forrása, tudományos feldolgozások és kiállítások tárgya, nem utolsósorban pedig „retro” néven rendkívüli népszerűségnek örvend a közönség körében.

Magyarországon kevés konkrét ismeretünk van arról a művész generációról, amely az államosítást követő évtizedekben, a hiánygazdaság körülményei között meghonosította a modernizmus formavilágát az ipari formatervezés területén. A Zsolnay-gyárban Fekete János, Fürtös György, Gazder Antal, Török János mellett kiemelkedő szerep jutott Nádor Juditnak a termékek korszerű művészi arculatának megteremtésében.

1956 után a fiatal művészek feladata elsősorban a porcelán díszművek és ajándéktárgyak kínálatának megújítása, kibővítése volt. Ebbe a munkába kapcsolódott be Nádor Judit 1962-ben az Iparművészeti Főiskola elvégzését követően. Főiskolásként Borsos Miklós és Csekovszky Árpád tanítványa volt, így alapos szobrászi képzésben részesült. Kezdetben főként porcelán vázákat, kisebb ajándéktárgyakat tervezett, a '60-as évek végétől azonban – a pirogránit gyártás fejlesztése idején – érdeklődését elsősorban ez a durvább, tektonikus anyag vonzotta. Művészi kísérletei a kerámia architektonikus jellegét hangsúlyozták, különös figyelemmel a variációkból kialakítható változatos térkapcsolatokra.

Művészi fejlődésében komoly szerepet játszott az 1969-ben alapított siklósi Kerámia Szimpozion munkájában való részvétel. Számos csoportos kiállításon szerepelt, bemutatkozott a faenzai Kerámia Biennálén, 1968-tól rendszeres résztvevője volt a pécsi Országos Kerámia Biennálé rendezvényeinek, önálló kiállítását 1965-ben rendezték meg Pécsett.

Gyári tervezőként és autonóm művészként is a természeti motívumok, főként állatalakok stilizálása foglalkoztatta. Jól ismert, ma is népszerű hal, macska, madár, béka figurái számos változatban porcelán és eozin ajándéktárgyakon, faliképeken, kerti plasztikákon jelentek meg különböző variációban.

Törékeny alkata ellenére vonzódott a monumentális, letisztult formálásmódhoz, ugyanakkor műveire jellemző az áttört formák, szellemes térkapcsolatok játékossága.

1979-ben művészi pályája betegsége miatt megtört, életműve azonban egész kortárs kerámia művészetünk maradandó értéke.