2020.07.02.
Janus Pannonius Múzeum

A nagy háború - egy hadifogoly naplójából

2020.06.26.
Janus Pannonius Múzeum

Életképek a századforduló pécsi piacairól

2020.06.24.
Janus Pannonius Múzeum

Szent Iván éjjelének "varázserejű" növényei

2020.06.22.
Janus Pannonius Múzeum

Háború a színházi kulisszák mögött

2020.06.19.
Janus Pannonius Múzeum

A szomjas törökök megadták magukat

2020.06.18.
Janus Pannonius Múzeum

Természet "hímezte" tojások

2020.06.18.
Janus Pannonius Múzeum

Milyen lehetett egy római kori bronz szűrőkészlet?

2020.06.15.
Janus Pannonius Múzeum

Piroska, a néprajzi osztály „édesanyja”

2020.06.10.
Janus Pannonius Múzeum

A holtest a jobb kezében egy pápai bullát tartott

2020.06.09.
Janus Pannonius Múzeum

Szombat esti láz - dédanyáink idejéből...

2020.06.05.
Janus Pannonius Múzeum

Füves asszonyok és vadvirágok nyomában

2020.06.03.
Janus Pannonius Múzeum

Díjnyertes pécsi hárfák

2020.06.02.
Janus Pannonius Múzeum

Parancsol egy piócát...?

Janus Pannonius Múzeum - Pécs
Cím: 7621, Pécs Káptalan utca 5.
Telefonszám: (72) 514-040
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
2020.05.24.
Janus Pannonius Múzeum
gazdaság, Helytörténet, helytörténet, hír, közlekedés, Magyarország, Pécs, szolgáltatás, tömegközlekedés, történet, városi tömegközlekedés
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A vasút kiépítésében a mecseki szénmedence hatékony kiaknázását az 1850-es években megkezdő Első Duna Gőzhajózási Társaságnak volt jelentős szerepe, hiszen e tőkeerős vállalatnak érdeke volt a kitermelt szén Mohácsig való eljuttatása, ahonnan már hajók vitték tovább a rakományt.
Villamosok a Király utcában (Pécs)
Az első, Pécs-Üszög és Mohács közötti vasútvonal 1857-ben épült fel, ezt követte 1868-ban a Pécs-Barcs-nagykanizsai, majd 1882-ben a Pécs-budapesti, 1911-ben a Pécs-bátaszéki vonalon a forgalom megindítása.


A helyi közlekedésben az igazi áttörést a villamos megjelenése jelentette. 1913 és 1960 között rótták a város utcáit – a szemtanúk emlékezete szerint meglehetősen lassan haladó – szerelvények, melyek igen hamar a városi lakosság kedvelt személyszállító eszközeivé váltak. A kitérők beiktatásával kiépített vonalak összekötötték például a pályaudvart, vagyis a vasúti forgalom centrumát a belváros szívével (a Széchenyi térrel), illetve a Budai és Szigeti külvárosokkal. Végighaladt a pálya a belváros kelet-nyugati irányú tengelyén is, és ennek nyomán könnyen elérhetővé váltak a kiskereskedelemben működtetett üzletek, városi hivatalok, középületek, munkahelyek, illetve a piacok is.

A pécsi villamosnak emléket állító táblát a Király utcában, a Corso kávéház épületén helyezték el.