2020.05.14.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Potyka, a bőgőshajó... no meg a superek

2020.05.05.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

"Kilendült" paraszti kurázsi - a hagymás zsákok árnyékában

2020.04.30.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Fal állott vagy kőhalom?

2020.04.28.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

A szegedi madzagvasút

2020.04.27.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Édes álmok - keskeny nyomtávon

2020.04.23.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

A soha fel nem épült szeri honfoglalás-emléktemplom

2020.04.21.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Minden férfi zsebében ott lapul egy bicska...

2020.04.15.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Örül a varga, ha kaptafáját kihúzta

2020.04.11.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Trianon és a magyar oktatás 1920-45

2020.04.09.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Az elpusztult szeri monostorrom 1935-ös légifelvételeken

2020.04.04.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

A szeri romok, a címzetes apát és Borsszem Jankó (2. rész)

2020.04.03.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

A szeri romok, a címzetes apát és Borsszem Jankó (1. rész)

2020.03.08.
Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark

Lezárult a zentai Történelmi Levéltár és az ÓNTE közös projektje

Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark - Ópusztaszer
Nyári utcarészlet a skanzenből - a szegedi napsugaras házzal
Cím: 6767, Ópusztaszer Szoborkert 68.
Telefonszám: (62) 275-133 /103, (62) 275-133 /104
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
2019.07.05.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Mezőgazdasági gépgyűjteménnyel gyarapodott az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark, a harminc eszközből álló kollekciót szombaton mutatják be a nagyközönségnek - tájékoztatta az intézmény marketingvezetője szerdán az MTI-t.

Kodácz Csengele elmondta, hogy a Dél-Alföld már nem használt, de ipartörténeti szempontból fontos mezőgazdasági gépeit 1979-ben kezdte el összegyűjteni a szegedi Móra Ferenc Múzeum. A berendezéseket az akkor a közgyűjtemény egységeként működő emlékparkban mutatták be, de a felbecsülhetetlen értékű gyűjteményének állaga fedett kiállítótér hiányában az évtizedek során leromlott.

A gépek restaurálását egy uniós és hazai forrásokból megvalósuló program tette lehetővé. A projekt részeként a skanzenben egy a 20. század első felére jellemző uradalmi gépszíneket idéző, új kiállítóhely is épült. A restaurált példányok mellett újak is bekerültek a gyűjteménybe. A hiánypótló tárlatban többek között fogatos ekekapa, fagerendelyes mankókerekes ekekapa, hengeres magtisztító (triőr), HSCS szecskavágó, kétsoros kukorica vetőgép, 15 soros vetőgép, Johnston-féle szénagyűjtő gereblye, Hofherr-Schrantz cséplőgép, Fordson F20 HP traktor és gőzlokomobil is látható.

Az állandó kiállítás megnyitója alkalmából szombaton 35 veterán jármű érkezik az emlékparkba. A Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesülete szervezte találkozón felvonuló járművek között szerepel majd VW 1200 DeLuxe (1972), BMW 51/3 Steib 350 oldalkocsival (1951), DKW F8 (1941), Pannonia T1 Duna oldalkocsival, Pannonia TLF Duna oldalkocsival, Volga, Trabant 601 kombi, Marusius vagy Csepel D 125 is.

Az érkező autók és motorok közül a legérdekesebbnek egy 1923-as Ford T-Modell Touring ígérkezik, amely az USA-ból, Kaliforniából származik eredeti papírokkal. Az előző tulajdonos családja 1929-ben vásárolta meg az első gazdájától. Azóta csak a szükséges javításokat végezték el rajta a működés érdekében, így megmaradt az eredeti patinás állapotában. Tulajdonosa nyugdíjas otthonba került, oda nem vihette a családi járművet, ekkor kénytelen volt eladni. Mikor megtudta, hogy az egykori Ford főmérnök, Galamb József szülővárosába, Makóra kerülhet egy olyan civil szervezethez - a Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesületéhez -, amely régi autókkal és motorokkal foglalkozik, nagy örömmel adta el, más vevő szóba sem jöhetett.

(MTI)