2020.05.13.
Tomory Lajos Múzeum

Ez nem csak festészet, hanem tiszta zene is

2020.05.27.
Magyar Nemzeti Múzeum

Restaurátorok a viking mesterek útján

2020.05.27.
Jósa András Múzeum

A kelták feladták a leckét a vaskor kutatóinak

2020.05.27.
Budapest Főváros Levéltára

Kapások, vincellérek... no meg a hegymester

2020.05.27.
PIM - Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet

Vörös hajú táncosnő - hófehér ruhában

2020.05.27.
Röszkei Paprika Park - Paprika Üzem és Múzeum

Végállomás: villamosút a Pesti paprikából

2020.05.26.
Dr. Batthyány-Strattmann László Múzeum

Egy Batthyány, aki még (űr)hajót épített

2020.05.26.
Hatvany Lajos Múzeum

Azok a nyakas hatvaniak

2020.05.26.
MNM Palóc Múzeuma

Áldozócsütörtök és Váróvasárnap

Tomory Lajos Múzeum - Budapest
Herrich-Kiss villa
Cím: 1181, Budapest Margó Tivadar utca 116-118. Herrich-Kiss villa
Telefonszám: (1) 290-1585
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
2020.05.22.
Tomory Lajos Múzeum
építészet, hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
5 éve, 2015. április 15-én zárt be végleg a városligeti Közlekedési Múzeum. Az 1966. április 2-án megnyitott épület háború utáni átépítését Strohmayer Ferenc tervezte.
A Strohmayer Ferenc által felújított Közlekedési Múzeum
Strohmayer Ferenc (1899–1967) Budapesten született egy nyolcgyermekes asztalos mester fiaként. Faipari szakiskolát, majd felsőkereskedelmi szaktanfolyamot végzett. 1934-ben „Strohmayer Testvérek Különleges Faáru- és Műbútorgyára” néven vállalkozást alapított, számos igényes épületbelsőt tervezett (pl. Lillafüredi nagyszálló). 1936-ban pedig meghívták a dániai Palace Hotel mulatójának berendezésére, és több külföldi nagyváros lokáljában is figyelemreméltó belsőépítészeti munkát végzett.

A II. világháború idején gyára repülőgép-alkatrészeket készített, 1948-ban fahatású alumíniumbútorok gyártására állt át „Alufa” néven.

Az államosítás után a MÁV Vasúttervező Vállalathoz került, ahol 1958-ban főtervezőként ő készítette el a Nyugati és a Keleti pályaudvar átépítési tanulmányterveit. Ugyanekkor rajzolta meg munkatársaival, Siraky Lóránddal és Thomas Antallal a Közlekedési Múzeum újjáépítési tervét is. Az épület 1944-ben komoly károkat szenvedett, a MÁV azonban pártolta a felújítását. „Az új Közlekedési Múzeum külső képe eltér majd a régitől. A tervezők mellőzték a tornyos cirádás bejáratot, és egyszerűbb homlokzatot alakítanak ki. Az eredeti architektúrát azonban tiszteletben tartják.”

1960-ban ismét Koppenhágába hívták a Palace Hotel éttermének átépítésére. Hamarosan több nyugati megkeresést is kapott. „A kék szemű és piros arcú férfi […] végig építette az egész életét. A régi világban csak Európában tizenhét szórakozóhelyiséget rendezett be. Lokálokat, grill-bárokat és varietéket csinált. Épített Oranban, Tuniszban, Casablancában, Isztambulban, Varsóban, Lodzban, Kaunasban, Rigában, Oslóban, Koppenhágában és Stockholmban és már Japánba és Amerikába is hívták. Nem ment. Strohmayer Ferenc dolgozni nagyon szeret. Elmenni nem szeret.”

Strohmayer Ferenc 1967. február 11-én ment el végleg.
Pápai Tamás László