Eseménynaptár
2019. november
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2019.11.08. - 2020.04.05.
Budapest
2019.11.08. - 2019.12.20.
Székesfehérvár
2019.11.05. - 2019.12.07.
Budapest
2019.10.16. - 2019.11.18.
Budapest
2019.10.12. - 2020.02.12.
Veszprém
2019.10.05. - 2019.11.30.
Hódmezővásárhely
2019.09.28. - 2020.01.15.
Győr
2019.09.27. - 2020.02.02.
Budapest
2019.09.19. - 2020.02.28.
Balassagyarmat
2019.09.19. - 2020.01.05.
Budapest
2019.09.17. - 2019.12.10.
Székesfehérvár
2019.09.13. - 2019.12.31.
Miskolc
2018.09.14. - 2019.12.31.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2019.06.12.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Római anzix (Római képeslapok) címmel mutatkoznak be közös kiállításon csütörtöktől a Római Magyar Akadémia képzőművészeti ösztöndíjasai.

Az akadémia épületében nyíló kiállítás nyolc magyar művész - Dobó Bianka grafikus, Nagy Karolina szobrász, Szepessy Béla István grafikus, Szilágyi Kornél filmrendező, Takács Lídia grafikus, Torma Éva festő, Tóth Márton Emil szobrász és Tóth Norbert képzőművész - csaknem negyven grafikáját, festményét, szobrát és videóinstallációját tárja a római közönség elé - közölte az MTI-vel kedden a Római Magyar Akadémia.

A Németh Pál által rendezett tárlat ajánlója szerint a klasszikus képeslap műfajához Szepessy Béla és Takács Lídia művei állnak a legközelebb, míg Dobó Bianka művei az épített tér változó képeiben keresik a pusztuló és születő építészetet összekötő kapcsokat. Hasonló gondolatmenet vezérli Torma Éva műveit is, aki fotóiban a különböző képi rétegekből újraértelmezett valóságot talál meg.

Szilágyi Kornél videómunkája egyszerre önreflexív és önironikus, egy "szürrealista látomás", amelynek főszereplője önmaga, aki meghatározhatatlan lénynek álcázva keresi az utat egy magasabb dimenzióba - áll a közleményben.

Tóth Márton Emil munkái csak annyiban érintik Rómát, amennyiben a társadalmi igazságtalanságok, a szegénység mindenütt jelen vannak a világban. Tóth Norbert munkája humorral átitatva beszél az öndicsőítés kétes értékű, múlékony és pusztuló voltáról, Nagy Karolina installációi pedig a derengéssel átitatott kedvesség nyelvén beszélnek a mechanikussá válásról - írja az augusztus 30-ig látogatható kiállításról a Római Magyar Akadémia közleménye.

(MTI)