Eseménynaptár
2019. június
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2019.06.17. - 2019.06.21.
Budapest
2019.06.16. - 2019.06.16.
Fertőrákos
2019.06.16. - 2019.06.16.
Tihany
2019.06.16. - 2020.01.19.
Budapest
2019.06.15. - 2019.06.15.
Fertőrákos
2019.06.15. - 2019.06.15.
Budapest
2019.06.15. - 2019.06.30.
Budapest
2019.06.15. - 2019.06.16.
Fülek
2019.06.14. - 2019.06.14.
Fertőrákos
2019.06.14. - 2019.06.14.
Budapest
2019.06.14. - 2019.06.14.
Budapest
2019.06.14. - 2019.07.14.
Budapest
2019.06.14. - 2019.11.10.
Budapest
2019.06.14. - 2019.09.22.
Budapest
2019.06.13. - 2019.08.14.
Pozsony
2019.06.11. - 2019.07.21.
Hódmezővásárhely
2019.06.07. - 2019.06.30.
Debrecen
2019.06.07. - 2019.07.21.
Debrecen
2019.06.06. - 2019.09.22.
Budapest
2019.06.12.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Római anzix (Római képeslapok) címmel mutatkoznak be közös kiállításon csütörtöktől a Római Magyar Akadémia képzőművészeti ösztöndíjasai.

Az akadémia épületében nyíló kiállítás nyolc magyar művész - Dobó Bianka grafikus, Nagy Karolina szobrász, Szepessy Béla István grafikus, Szilágyi Kornél filmrendező, Takács Lídia grafikus, Torma Éva festő, Tóth Márton Emil szobrász és Tóth Norbert képzőművész - csaknem negyven grafikáját, festményét, szobrát és videóinstallációját tárja a római közönség elé - közölte az MTI-vel kedden a Római Magyar Akadémia.

A Németh Pál által rendezett tárlat ajánlója szerint a klasszikus képeslap műfajához Szepessy Béla és Takács Lídia művei állnak a legközelebb, míg Dobó Bianka művei az épített tér változó képeiben keresik a pusztuló és születő építészetet összekötő kapcsokat. Hasonló gondolatmenet vezérli Torma Éva műveit is, aki fotóiban a különböző képi rétegekből újraértelmezett valóságot talál meg.

Szilágyi Kornél videómunkája egyszerre önreflexív és önironikus, egy "szürrealista látomás", amelynek főszereplője önmaga, aki meghatározhatatlan lénynek álcázva keresi az utat egy magasabb dimenzióba - áll a közleményben.

Tóth Márton Emil munkái csak annyiban érintik Rómát, amennyiben a társadalmi igazságtalanságok, a szegénység mindenütt jelen vannak a világban. Tóth Norbert munkája humorral átitatva beszél az öndicsőítés kétes értékű, múlékony és pusztuló voltáról, Nagy Karolina installációi pedig a derengéssel átitatott kedvesség nyelvén beszélnek a mechanikussá válásról - írja az augusztus 30-ig látogatható kiállításról a Római Magyar Akadémia közleménye.

(MTI)