Eseménynaptár
2019. augusztus
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2019.08.22. - 2019.08.22.
Budapest
2019.08.20. - 2019.08.20.
Veszprém
2019.08.20. - 2019.08.20.
Szarvas
2019.08.20. - 2019.08.20.
Budapest
2019.08.18. - 2019.08.18.
Debrecen
2019.08.17. - 2019.08.17.
Budapest
2019.08.17. - 2019.08.17.
Veszprém
2019.08.15. - 2019.09.20.
Budapest
2019.08.10. - 2019.08.10.
Budapest
2019.08.10. - 2019.12.31.
Székesfehérvár
2019.08.03. - 2019.11.17.
Debrecen
2019.07.23. - 2019.11.06.
Budapest
2019.07.20. - 2019.11.10.
Kápolnásnyék
2019.07.19. - 2019.08.23.
Dunaújváros
2019.07.15. - 2019.09.16.
Budapest
2019.07.11. - 2019.10.31.
Békéscsaba
2019.07.10. - 2019.09.22.
Budapest
2019.07.01. - 2019.12.30.
Budapest
2019.06.12.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Római anzix (Római képeslapok) címmel mutatkoznak be közös kiállításon csütörtöktől a Római Magyar Akadémia képzőművészeti ösztöndíjasai.

Az akadémia épületében nyíló kiállítás nyolc magyar művész - Dobó Bianka grafikus, Nagy Karolina szobrász, Szepessy Béla István grafikus, Szilágyi Kornél filmrendező, Takács Lídia grafikus, Torma Éva festő, Tóth Márton Emil szobrász és Tóth Norbert képzőművész - csaknem negyven grafikáját, festményét, szobrát és videóinstallációját tárja a római közönség elé - közölte az MTI-vel kedden a Római Magyar Akadémia.

A Németh Pál által rendezett tárlat ajánlója szerint a klasszikus képeslap műfajához Szepessy Béla és Takács Lídia művei állnak a legközelebb, míg Dobó Bianka művei az épített tér változó képeiben keresik a pusztuló és születő építészetet összekötő kapcsokat. Hasonló gondolatmenet vezérli Torma Éva műveit is, aki fotóiban a különböző képi rétegekből újraértelmezett valóságot talál meg.

Szilágyi Kornél videómunkája egyszerre önreflexív és önironikus, egy "szürrealista látomás", amelynek főszereplője önmaga, aki meghatározhatatlan lénynek álcázva keresi az utat egy magasabb dimenzióba - áll a közleményben.

Tóth Márton Emil munkái csak annyiban érintik Rómát, amennyiben a társadalmi igazságtalanságok, a szegénység mindenütt jelen vannak a világban. Tóth Norbert munkája humorral átitatva beszél az öndicsőítés kétes értékű, múlékony és pusztuló voltáról, Nagy Karolina installációi pedig a derengéssel átitatott kedvesség nyelvén beszélnek a mechanikussá válásról - írja az augusztus 30-ig látogatható kiállításról a Római Magyar Akadémia közleménye.

(MTI)