2024.03.06.
Dobó István Vármúzeum

Egri vár bora 2024

2024.02.28.
Intercisa Múzeum

Ingyenes múzeumlátogatási alkalom

2023.01.24.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Egy vállalkozás elindításának még mindig vannak olyan klasszikus lépései, amelyeket nem lehet megspórolni. Ezek közé tartozik az üzleti terv elkészítése. Nem csupán számokban, hanem szöveges formában is bemutatja az adott szervezet céljait, elvárásait és egyéb, a gazdasági környezetben lényeges mutatóit.
A megkerülhetetlen üzleti terv
Ugyanolyan, mint egy ház tervrajza, ami alapján építkezni lehet. Rengeteg minden múlhat egy jól elkészített üzleti terven, éppen ezért érdemes gondos és tapasztalt szakértőket bevonni az elkészítésébe.

Hogy révbe érjen a vállalkozás hajója

A PANDORANT támogat a stratégia alkotás teljes folyamatában, hogy tudatos, professzionális szinten működhessen a céged. Egy jól összeállított és megfelelően megírt üzleti terv kulcs lesz majd a kezedben, amellyel hitelekhez és pályázati támogatásokhoz juthatsz, és a befektetők is csak így vesznek komolyan. Sokan mondják manapság, hogy annyira kiszámíthatatlanná vált a világ, s vele együtt az üzleti környezet, hogy nem nagyon van értelme az üzleti tervezésnek.


Ez nincs így, az üzleti tervet nem jóslásra találták ki, segítségével pontosan lehet látni, hogy merre tart egy vállalkozás hajója, és mire számíthat a haladása közben. Persze ugyanúgy, mint a tengereken, a nagyobb hullámok ezt a képletes hajót is eltéríthetik, de sokkal könnyebb a helyes utat megtalálni, ha van kijelölt cél.

Vedd komolyan, hogy mások is komolyan vegyék

Fontos rész a vezetői összefoglaló, ahol bemutatod a céget, a környezetét és a főbb célokat, valamint tájékoztatást adsz a pénzügyekről. A marketing terv a kínált termékekre vagy szolgáltatásokra fókuszál, valamint azok piacára, a versenytársakra és az alkalmazott marketingeszközökre. A működési terv a fejlesztéseket és a gyártást, illetve kivitelezést írja le. Emellett még a szervezetről és a pénzügyekről is külön részben szokás kimerítő tájékoztatást adni. Érdemes a mellékletekben jól láthatóan és érthetően - grafikonokkal, táblázatokkal - alátámasztani az egyes részek adatait.

Klasszikus felépítés egyedi tartalommal

Az üzleti terv megadja azokat a kereteket, amelyekhez viszonyítva pontosan láthatóvá válik, hogy mikor kell már beavatkozni a folyamatokba és pontosan melyikbe, hogy ne történhessen semmi visszafordíthatatlan. Egyértelműen leírja a vállalkozás fő célját, vízióját és filozófiáját. Nagyon fontos, hogy az anyag legyen tényszerű, informatív, és csak reális adatokat tartalmazzon, amelyeket igazolni tudsz. Legyen az üzleti terv kisugárzása pozitív. Nem árt, ha jól is néz ki és jól tagolt. Minden esetben törekedj arra, hogy az aktuális címzettje könnyen megérthesse és meg tudja találni benne azokat az elemeket, amik neki fontosak. Nem érdemes bő lére ereszteni, tökéletesen elég, ha a terjedelme nem haladja meg a 20-30 oldalt.

Egy szakértői segítséggel megírt üzleti terv iránytűt ad a kezedbe, amellyel vállalkozásod majd könnyen megtalálja a helyes utat és rajta is maradhat.