Manapság már a vállalkozások számára szinte alapkövetelmény az online jelenlét. Az emberek többsége az interneten keres rá a különböző termékekre, szolgáltatásokra. A weboldalak segítséget nyújtanak számukra, hogy hozzájussanak az összes fontos információhoz.
Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen a honlap. Egy egyszerű weboldal még nem feltétlen lesz sikeres. Ahhoz, hogy hatékony legyen, többféle kritériumnak kell megfelelnie. Ellenkező esetben nem fogja felkelteni a vásárlók figyelmét, és nem fogja őket vásárlásra, kapcsolatfelvételre ösztönözni.
De vajon melyek a legfőbb szempontok? Mi alapján dől el, hogy sikeres lesz-e a weboldalunk? Összeszedtük a legfontosabbakat!
Mitől lesz hatékony a weboldalad?A weboldal két alappillére a tartalom, azaz a szöveg, illetve a megjelenés, azaz a dizájn, az arculat.
Az értékesítő webszöveg a vevőszerző weboldal alapja. Ahhoz, hogy megfelelő szöveget tudjunk írni, nélkülözhetetlen, hogy ismerjük a célcsoportunkat. Minél pontosabban ismerjük a vásárlóinkat, annál pontosabban fogjuk tudni, hogy kinek és mit kell kommunikálni. Ebben segítségünkre lehet egy előzetes marketing- és célcsoportkutatás.
A holnap másik fontos eleme a meggyőző dizájn. A megjelenítésnek egyszerre kell szépnek lennie, ugyanakkor segítenie kell a felhasználónak, hogyan menjen végig az oldalon. A weboldalt érdemes a vállalkozás arculata alapján elkészíteni, a főbb arculati elemeket megjeleníteni.
További fontos szempontokAz értékesítési szöveg mellett lényeges a megfelelő, minőségi tartalom biztosítása (például blog formájában). Ez nem csak a vásárlók meggyőzése miatt fontos, de keresőoptimalizálási szempontok miatt is.
A honlapot szükséges folyamatosan frissíteni, hiszen csak így lesz kellően naprakész. Ez nem csak tartalmilag, de technikailag is fontos. Rendszeres időközönként érdemes ellenőrizni a termékleírásokat, az árakat, megjeleníteni a legújabb akciókat, vagy pedig újdonságokról szóló cikkeket feltölteni.
A sikeres
weboldal készítés függ attól, hogy milyen stratégia mentén indulunk, ezért érdemes profi segítséget kérni, például az AdNet Mediától.
Következő lépés: marketingA profi weboldal mit sem ér tudatos marketingstratégia nélkül. Fontos, hogy a holnap a vállalkozás céljaihoz illeszkedjen, például támogassa az értékesítést, segítsen a termékek, szolgáltatások bemutatásában, biztosítsa a lehetőséget a hírlevél-feliratkozásra, csábítsa az ügyfeleket a boltokba.
Egy tartalmas és profi weboldal a vállalkozás online sikerességének alappillére. Érdemes tervezéskor szem előtt tartani a legfontosabb szempontokat, hiszen ezek nélkül az eredményeink elmaradnak a várttól.