Eseménynaptár
2022. május
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
2022.05.28. - 2022.05.28.
Budapest
2022.05.28. - 2022.05.28.
Gyula
2022.05.27. - 2022.09.25.
Hódmezővásárhely
2022.05.23. - 2022.05.23.
Balassagyarmat
2022.05.21. - 2022.05.21.
Gyula
2022.05.21. - 2022.05.21.
Budapest
2022.05.21. - 2022.05.21.
Gyula
2022.05.21. - 2022.05.21.
Budapest
2022.05.21. - 2022.05.21.
Gyula
2022.05.21. - 2022.05.21.
Debrecen
2022.05.18. - 2022.06.17.
Zalaegerszeg
2022.05.18. - 2022.05.28.
Tatabánya
2022.05.17. - 2022.06.17.
Budapest
2022.05.17. - 2022.05.29.
Fehérvárcsurgó
2022.05.16. - 2023.03.31.
Pécs
2022.05.16. - 2022.05.20.
Budapest
2022.05.10. - 2022.09.25.
Kaposvár
2022.05.08. - 2022.05.29.
Budapest
2022.05.07. - 2022.07.20.
Verőce
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
2022.01.20. - 2022.03.13.
időszaki kiállítás, kortárs, újkori művészet, XX. századi művészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Sokféle utazás sűrűsödik össze ebben a kiállításban. Van közte képzeletbeli és múltbeli, tengerentúli, vasúti és légi, verőfényes kerékpáros, de mindenekelőtt téli. Bécs városa központi szerepet kap, hiszen a kiállító művészek választott otthonaként a kiállításon szereplő művek nagyobb része is ott készült. Bécsi jövés-menésük óhatatlanul is formálta e műveket és alkotóikat. Schubert névadó dalciklusa azonban nem közvetlen utalás, inkább kijelöli a kiállításon bemutatott művek értelmezési keretét és segít képzeletbeli utazásra invitálni közönségét.

Tibor Zsolt és Vécsei Júlia – generációjuknak két meghatározó alkotóművésze – következetes alkotói praxist építenek, melynek kiindulópontja a rajz. Mostani, Budapest Galériabeli közös kiállításuk alkotói gyakorlatuk megannyi párhuzamát felfedi: a rajz alapvetésén túl a manualitás (ragasztás, applikálás, másolás, fújás) fontossága; a rajzeszközök (indigó, milliméterpapír, tintaceruza, vonalzó) iránti rajongás; a halvány, elmosódó formák és ceruzavonalak jellegzetessége; az esetlegesség érzete, a véletlen vagy a hiány kitüntetett szerepe mindkét életműben hangsúlyos. Mindkét művész előszeretettel nyúl vissza és inspirálódik a gyermekkor motívumaiból, tárgyaiból, emlékeiből: a szülő vagy nagyszülő figurája ott bújkál a szigszalag struktúrákban, a lila tintaceruzában, az óramutató vonalkáiban vagy az indigó használatában. Az ismétlés, szimmetria, tükrözés mint kompozíciós technikák, vagy általánosságban a játékos, ugyanakkor csendes, a személyességet és narratívát kerülő alkotások mindkét életmű sajátjai. A felfedezett hasonlóságok örömén túl azonban a kiállítás nem párhuzamok és különbözőségek koordinátarendszerében gondolkodik. Hiszen amíg Tibor nagyméretű, a fehér háttér előtt véletlenszerűen elszórtnak tűnő motívumait áthatja a transzcendens, spirituális tartalom, addig Vécsei leheletfinom vonalakkal, átmenetekkel megfestett vagy geometriába rendezett művei filozófikus megközelítésmódról árulkodnak. De minden fordítva is igaz: ugyanúgy Tibor apró, tökéletes ceruzarajzaiban is felfedezhetjük a mérnöki pontosságot, ahogyan Vécsei finoman lebegő madár és szarvas figuráiban a költőiséget.

A mostani kiállításon a művészek legújabb, nagyobb részt erre a kiállításra készült művei az idő és időtlenség, a ciklikusság, az emlékezés kulcsfogalmait járják körül.