2024.10.14.
Déri Múzeum

Áldokumentumfilmek a MALTER-en

2024.09.26.
Magyar Nemzeti Galéria

Október 13-ig látható az Így történt.

2024.07.09.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Ha van weboldalad vagy webáruházad, akkor nem kérdés, hogy azzal is foglalkozni kell, hogy a látogatókból minél több vásárlód legyen. Amennyiben tudatosan, lépésről lépésre elvégzed az ezzel kapcsolatos feladatokat, tapasztalni fogod, hogy vevők csak úgy adják majd egymásnak a kilincset! Neked pedig egyre több lesz a szabadidőd, és foglalkozhatsz végre a hobbiddal! De még mielőtt hátradőlnél, nézd meg, hogy hogyan lehet javítani a konverziós arányokat!
Miért fontos a konverzió optimalizálása?\r\n
Cikkünkben most leírjuk Neked, hogyan növelheti a webshopod forgalmát a konverzió optimalizálás. Ha úgy érzed, hogy ehhez szakemberekre is szükséged van, akkor keress egy jó online marketingügynökséget! Olyat, akik weboldal analízist is készítenek, hogy felmérjék mennyire hatékony az online jelenléted, és feltárják előtted a lehetőségeket. Ebben segítségedre lehet például a Prioris is.

Mi a konverzió?

Első lépésként azt kell tisztázni, hogy mi is az a konverzió. Ez nem más, mint minden olyan mérhető aktivitás, ami fontos lehet a vállalkozásodnak. Nézzünk néhány gyakorlati példát a szemléltetés kedvéért!

  • Az egyik leggyakoribb konverzió a hírlevél-feliratkozás. Amikor megadja a látogató az e-mail címét azért, hogy valamilyen plusz információt szolgáltass neki a termékeidről.
  • A másik az ingyenes tartalmak letöltése vagy videók megtekintése.
  • De például idetartozik egy hívás kezdeményezése, vagy egy CTA gombra történő kattintás is.
  • Az időpontfoglalás különféle szolgáltatók esetében szintén egy jól mérhető esemény.
  • Webáruházaknál pedig a vásárlás az, ami a legjobban skálázható konverzió.

Mikro- vagy makrokonverzió?

A magasabb rendű elkölteleződéseket makro-, az alacsonyabb rendűeket mikrokonverziónak nevezzük. Előbbihez tartozik például a vásárlás. Míg a gombra kattintás vagy a görgetés a mikro kategóriába sorolandó. Lényeges mindkettő mérése ahhoz, hogy átfogó képet kapjunk a weboldalunk hatékonyságáról.

Ha ezekkel megvagyunk, megtörténtek a besorolások, akkor jöhet a konverziós arány meghatározása!

Mi is pontosan, és mitől függ a konverziós arány?

A konverziós arányt roppant egyszerűen megkaphatod, csak az összes látogató számát kell elosztani a konverziókéval. Abban pedig, hogy ez jónak mondható, vagyis 1-3% közötti legyen, több tényező is közrejátszik. Alapvetően a weboldal által nyújtott felhasználó élmény függvénye. A kiértékelést a többi mutatóval (pl. Google Analytics) és a látogatói útvonallal együttesen kell elvégezni. Ennek során megfigyelhetjük az esetleges lemorzsolódásokat is.

A konverzióoptimalizálás valójában egy folyamatos tesztelési folyamat. Vagyis, ha be vannak mérve a konverziók, és látjuk, hol a probléma, akkor javítjuk, majd újból kipróbáljuk, hogy működik-e megfelelően. Sokszor elegendő lehet egy gomb színének megváltoztatása, a szállítási lehetőségek sorrendjének módosítása vagy egyszerűen csak egy jól elhelyezett GIF.