Eseménynaptár
2020. február
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
2020.02.26. - 2020.04.05.
Budapest
2020.02.21. - 2020.04.19.
Budapest
2020.02.21. - 2020.03.26.
Makó
2020.02.18. - 2020.03.17.
Budapest
2020.02.18. - 2020.04.30.
Budapest
2020.02.15. - 2020.06.28.
Veszprém
2020.02.13. - 2020.03.13.
Budapest
2020.02.13. - 2020.03.13.
Tata
2020.02.13. - 2020.03.15.
Tatabánya
2020.02.12. - 2020.02.28.
Kisújszállás
ggg
2020.02.01. - 2020.05.31.
Győr
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.10.01. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.09.30. - 1970.01.01.
Nagykáta
2011.07.04. - 2011.07.08.
Budapest
Bajor Gizi Színészmúzeum - Budapest
Cím: 1124, Budapest Stromfeld Aurél út 16.
Telefonszám: (1) 375-1184
Nyitva tartás: Sze-V 14-18
A program már nem tekinthető meg.
2020.01.24. 16:00
előadás, rendezvény
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Csoportos belépő
(10 fő felett)
500 HUF
Belépő felnőtteknek
800 HUF
Belépő diákoknak
400 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
400 HUF
Belépő családoknak
400 HUF
Programjegy felnőtteknek
(A Múzeum épületében megvalósuló egyéb fizetős programok látogatására jogosító belépőjegy)
1000 HUF
Programjegy diákoknak
500 HUF
Programjegy nyugdíjasoknak
500 HUF
A PIM–Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet szeretettel meghív minden érdeklődőt a Székely György Színháztudományi Szabadegyetem doktori hallgatók által tartott tudományos-ismeretterjesztő előadássorozatának következő részére.


Cseh Dávid

dramaturg, esztéta (az ELTE BTK Filozófiatudományi DI-Esztétika Doktori Program doktorandusza)

Zeami mester és az élet ritmusa - A dzso-ha-kjú elve a hagyományos japán nó-játékban

„Előadásomban a klasszikus japán nó-játékban és más hagyományos japán előadó-művészeti formákban tetten érhető dzso-ha-kjú ritmust fogom bemutatni több példán és Zeami mester szövegein keresztül.

A dzso-ha-kjú ritmus jellegzetessége, hogy folyamatosan, egyre intenzívebben gyorsul, és egyszerre határozza meg a nó-játék zenéjét, mozgását, terét, drámaszerkezetét, sőt az egész napos nó-programok felépítését is. Közösen megvizsgáljuk majd, pontosan hogyan teszi mindezt - és hogy Zeami miért hasonlítja egyenesen az élet ritmusához."