Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Műcsarnok - Budapest
A Műcsarnok épülete
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
A program már nem tekinthető meg.
2015.05.15. 17:00
beszélgetés, képzőművészet, koncert, rendezvény, táncművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1200 HUF
Belépő felnőtteknek
(a Műcsarnok + az Ernst Múzeum megtekintésére)
1400 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 főtől)
800 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(6-26 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő diákoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 6-26 év)
700 HUF
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
400 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 62-70 év)
700 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(62-70 éves korú EU-s állampolgárok)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 felnőtt + 2 gyermek)
1800 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
2400 HUF
/ család
A rendezvénysorozat a jelenkori magyar művészeti élet fontos, ám Budapestről nem mindig látható helyeit, eseményeit, mutatja be. A sorozat fontos eleme a helyi művészeti élet, a művészetoktatás sokrétűségének bemutatása. Külön estéket szervezünk a művészekről készült filmek bemutatásának. A legtöbb eseményt élő művészeti produkciók egészítik ki a társművészetek – kortárs tánc, zene, performance – köréből.

Vendégünk: Pécs

A kerekasztal-beszélgetés előtt Baráth Bálint ad elő egy darabot zongorán.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői: Miklya Gábor, Pinczehelyi Sándor, Somody Péter és Varga Rita képzőművészek

Fellép: Wéber Kristóf zeneszerző és Lőrinc Kati táncművész.


Kristof J. Weber – Lőrinc Katalin: Paraván

Kortárs zene-tánc improvizáció

„A készülő ciklusban – melynek ez a zenemű is része – azt a kérdést vizsgálom, hogyan tud egy ciklikus zenemű több, nem pontosan körülírt térben (például múzeumi kiállítótermekben) eltűnni, illetve háttérbe szorulni, miként tud ez a zenei anyag a szólamok szimultán lejátszásakor egy pontosan meghatározott térben (koncertteremben) a figyelmet magára vonva előtérbe kerülni. A problémafelvetéshez az is tartozik, hogy ugyanazt a zenei anyagot lehet többféleképpen hasznosítani úgy, hogy a faktúrák nem változnak. Praktikusan ez azt jelenti, ha egy zenész megtanul és begyakorol egy darabot, azt nem csak egy módon (koncertteremben) tudja megvalósítani, hanem utcazeneként, háttérzeneként és meditációs programzeneként is megszólaltathatja különféle, nem csak zenélésre szánt terekben. A ciklus nemcsak szólódarabok sorozata, szimultán lejátszás esetén kamaramű is lehet. Mivel a szimultán megszólalásokkor a szólamok párhuzamos mozgását tervezem, a szólisztikus előadások alatt sem hiányozhat egy mozgás faktúrája és megjelenítése. Ezek a hagyományos társművészetekből tevődnek hozzá, így a balett, a pantomim és a film segítségével. A mozgásfaktúrák nem kötődnek kompozíciószerűen a zenei szólamokhoz, hanem improvizációval reflektálnak. Bemutatják azt a folyamatot, ahogyan egy mű a kreatív kitalálásától a reflektív továbbgondolásig jut el – remélve, hogy végleges formái sosem lesznek, s a mű az élete során folyamatosan átalakul. Hiszen a darab lehetőséget ad a reflexió reflexiójára is.”

Lőrinc Katalin (Budapest, 1957)

Harangozó-díjas táncművész, táncpedagógus, szakíró. 1977-ben klasszikus balett végzettséggel Brüsszelbe indul, hogy a modern táncművészet felé orientálódjon. Itt Maurice Béjart Stúdiójában tanul, majd Londonban a Graham technikát tanulmányozza, közben 3 évig a svéd Cullberg Balett szólistája, 3 évig a Pécsi Balett, majd ismét 3 évig a Tanztheater Wien tagja. A kilencvenes évektől koreográfusi, pedagógiai, valamint elméleti tevékenységbe kezd (1997-től újságírói végzettséggel), 2000-től ezek mellett ismét visszatér a színpadra, immár független előadóként. Táncművészeti szakértőként 1993-tól tagja a szakma vezető érdekképviseleti szervezeteinek, valamint tánc- és színházi kuratóriumoknak. Jelenleg a Magyar Táncművészeti Főiskola docense, a Budapest Kortárstánc Főiskola tanára, a Színház- és Filmművészeti Egyetemen pedig a mozgás tanszéki csoport munkáját vezeti.

Kristof J. Weber (Pécs, 1959)

 Zeneszerző, muzikográfus. 1979-től Budapesten intézményen kívül, önképzéssel tanul zeneszerzést Csapó Gyula (zeneszerző) felügyelete mellett. 1984-ben vendéghallgató Darmstadtban. 1985-től Vidovszky László asszisztense, mesterének őt tartja. 1984-től rendszeresen jelennek meg zenei tárgyú írásai. 1988-ban Witold Lutos?awski kurzusát látogatja a lengyelországi Wroc?aw-ban. Kapcsolatot tart a budapesti zenei undergrounddal: rövid ideig az A. E. Bizottság együttes vendégzenésze és zenésíti Swierkiewicz Róbert (képzőművész) és a Xertox csoport dolgos meditációit (performanszait). A 90-es évektől alkalmazott zenével foglalkozik több, mint száz kísérőzenét komponál rövidfilmekhez és színdarabokhoz. 2014-től a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán számítógépes kottaszerkesztést oktat.

Zeneszerzői munkásságára jellemző Erik Satie és John Cage, valamint az amerikai minimalizmus hatása. Két évtizede kísérletezik dupla faktúrájú (szinkronitikus) művek komponálásával, ahol nemcsak két faktúra szólal meg egyszerre, hanem két különböző (bitonális) hangnem és ritmus is. Egy-egy zeneművében különböző hangrendszereket szembesít: funkciós tonalitást véletlen műveletekkel, akusztikus hangaszereket elektronikussal, dodekafóniát modális hangsorokkal. Könyvei: Vidovszky Lászlóval: Beszélgetések a zenéről (Jelenkor Kiadó, 1997) Alkalmazott zene (Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar, 2005)


A rendezvényre az aznapi kiállítási belépő érvényes.

Hasonló programok
2024.01.28. 15:00
Mayer Marianna tárlatvezetésére Gémes Péter kiállításán várnak minden kedves érdeklődőt. tovább
Orvos-Tóth Noémi gondolatai Paolo Ventura Velencei történet című kiállításáról
A Műcsarnok, Juhász Anna sikeres virtuális tárlatvezetése után felkérte Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológust is, hogy a meghirdetett helyszíni tárlatvezetés helyett otthonából kalauzolja a vendégeket Paolo Ventura: Velencei történet / Automaton c. kiállításában, amely a képzőművészet és a fotográfia, a képzelet és a valóság határán épült különleges képi világával varázsolja el a látogatókat. tovább
Virtuális tárlatvezetés
A Műcsarnok a most kiállító Derkovits-ösztöndíjasok közül négy alkotót hívott meg, hogy a tárlaton szereplő figyelemre méltó műveik mellett pályájukról, céljaikról beszélhessenek. tovább
Virtuális tárlatvezetés
A Műcsarnok a most kiállító Derkovits-ösztöndíjasok közül négy alkotót hívott meg, hogy a tárlaton szereplő figyelemre méltó műveik mellett pályájukról, céljaikról és a generációjuk helyzetéről is beszélhessenek. tovább