Eseménynaptår
2019. november
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2019.11.16. - 2019.11.16.
Ópusztaszer
2019.11.08. - 2019.11.10.
Szombathely
2019.11.08. - 2020.04.05.
Budapest
2019.11.08. - 2019.12.20.
Székesfehérvår
2019.11.07. - 2019.11.08.
Debrecen
2019.11.07. - 2019.11.10.
Budapest
2019.11.05. - 2019.12.07.
Budapest
2019.10.16. - 2019.11.18.
Budapest
2019.10.12. - 2020.02.12.
Veszprém
2019.10.05. - 2019.11.30.
HódmezƑvásárhely
2019.09.28. - 2020.01.15.
GyƑr
2019.09.27. - 2020.02.02.
Budapest
2019.09.19. - 2020.02.28.
Balassagyarmat
2019.09.19. - 2020.01.05.
Budapest
2019.09.17. - 2019.12.10.
Székesfehérvår
2018.09.14. - 2019.12.31.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
VĂĄc
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
NagykĂĄta
SzabadtĂ©ri NĂ©prajzi MĂșzeum - Szentendre
HĂșsvĂ©ti zöldĂĄghordĂĄs a SzabadtĂ©ri NĂ©prajzi MĂșzeumban
CĂ­m: 2000, Szentendre Sztaravodai Ășt
TelefonszĂĄm: (26) 502-500, (26) 502-501
Nyitva tartĂĄs: XI.1-III.27.: Szo-V 10-16
IV.1-X.31.: K-P 9-17
XI.12-13.:9-18
ajĂĄnlott korosztĂĄly: 10 - 18 Ă©v
rendezvény
Ha tetszik, ossza meg mĂĄsokkal is:
JegyĂĄrak:
Programjegy
600 HUF
/ fƑ
MĂșzeumpedagĂłgiai kapcsolattartĂł
Angeli Adrienn
(26) 502-511
Az intézmény felszereltsége
Szakemberek:
interpretĂĄtor, muzeolĂłgus, ĂłvodapedagĂłgus
Helyiségek:
elƑadĂłterem, foglalkoztatĂł, mƱhely (helyisĂ©gek)
Eszközök:
  • technikai felszerelĂ©s: projektor, videĂł, cd lejĂĄtszĂł, plazma televĂ­ziĂł
  • demonstrĂĄciĂłs eszközök: makettek, mƱtĂĄrgymĂĄsolatok
  • egyĂ©b segedeszközök: Ă­rĂłeszközök, jelmezek, bĂĄbok, termĂ©szetes anyagok, szerszĂĄmok
Kényelmi felszereltség:
akadĂĄlymentes mosdĂł, Braille feliratok, bĂŒfĂ©, csomagmegƑrzƑ, jĂĄtszĂłtĂ©r, mĂșzeumi bolt, orvosi rendelƑ a közelben, pihenƑ, ruhatĂĄr, tapinthatĂł tĂĄrlat, uzsonnĂĄzĂł, vendĂ©glƑ, Ă©tterem a közelben
Közlekedés:
akadĂĄlymentes Ă©pĂŒlet, jĂĄrmƱ a mĂșzeumon belĂŒl, mĂșzeumtĂ©rkĂ©p, parkolĂł
Helyszín: Csilléry Klåra Oktatóközpont
A megtisztĂ­tott, beĂĄztatott gabonaszĂĄrat - szalmĂĄt - ĂŒgyes kĂ©zzel, kĂŒlönbözƑ fonĂĄsok alkalmazĂĄsĂĄval szĂ©p tĂĄrgyakkĂĄ lehet alakĂ­tani. Az ĂłvodĂĄs, vagy kisiskolĂĄs csoport a foglalkozĂĄson szalmalĂĄnccal, karkötƑvel, gyƱrƱvel Ă©kesĂ­theti magĂĄt, vagy szalmababĂĄt kĂ©szĂ­thet. A közĂ©piskolĂĄsok megfonhatjĂĄk azt a "bĂșzacsigĂĄt" is, mellyel az aratĂĄs vĂ©geztĂ©vel az ĂŒnnepi felvonulĂĄs aratĂłkoszorĂșjĂĄt dĂ­szĂ­tettĂ©k.


InformĂĄciĂłk:

AjĂĄnlott korosztĂĄly: 3-12. osztĂĄly

IdƑtartam: 90 perc/30 fƑ

KĂ©rjĂŒk, hogy a gyerekek hozzanak magukkal ollĂłt a foglalkozĂĄsra!
KapcsolĂłdĂł kiĂĄllĂ­tĂĄs
1970.01.01. 01:00
A FelsƑ-TiszavidĂ©k Ă©pĂŒletcsoport az orszĂĄg Ă©szak-keleti sarkĂĄban, a SzlovĂĄkia, Ukrajna Ă©s RomĂĄnia közĂ© Ă©kelt terĂŒleten Ă©lt nĂ©pessĂ©g falusi Ă©pĂ­tĂ©szetĂ©t örökĂ­ti meg. A Tisza Ă©s mellĂ©kfolyĂłi ĂĄltal szabdalt vidĂ©ket a 19. szĂĄzad elejĂ©n mĂ©g gyĂŒmölcsfĂĄkban gazdag erdƑsĂ©gek, sƱrƱ tölgyesek borĂ­tottĂĄk. tovĂĄbb
1970.01.01. 01:00
© SzabadtĂ©ri NĂ©prajzi MĂșzeum
A mĂșzeumi tĂĄjegysĂ©g kĂ©t szemközti hĂĄzsorĂĄnak Ă©pĂŒletei hatĂĄrozottan eltĂ©rnek egymĂĄstĂłl: az egyik oldalon tĂ©glĂĄbĂłl Ă©pĂŒlt, mĂłdos hĂĄzak, a mĂĄsik oldalon szerĂ©nyebb, földfalĂș, nĂĄd- Ă©s zsĂșpfedĂ©sƱ Ă©pĂŒletek ĂĄllnak. A kiĂĄllĂ­tĂĄs a Kisalföld gazdagon tagolt nĂ©prajzi kĂ©pĂ©t igyekszik hagyomĂĄnyaiban Ă©s vĂĄltozĂĄsaiban megmutatni. tovĂĄbb
1970.01.01. 01:00
A tĂĄjegysĂ©g a Vas megyei ƐrsĂ©g, a Zala megyei Göcsej Ă©s HetĂ©s hagyomĂĄnyos paraszti vilĂĄgĂĄt tĂĄrja elĂ©nk. E nyugat-dunĂĄntĂșli tĂĄjak talaja agyagos, nehezen termƑ, a tĂ©rsĂ©g folyĂłvizekben gazdag. Erdeiben a tölgy, a bĂŒkk Ă©s a fenyƑ honos. Az itt megtelepĂŒlƑk az erdƑkkel borĂ­tott dombtetƑkön Ă©getĂ©ses irtĂĄssal hoztĂĄk lĂ©tre elsƑ telepĂŒlĂ©seiket, a laza, szĂłrt elrendezĂ©sƱ szereket, illetve szegeket. A sĂ­k vidĂ©keken fƑkĂ©nt utcasorba rendezƑdött falvak alakultak ki. tovĂĄbb
KapcsolĂłdĂł programok
Az Ă©rtelmi fogyatĂ©kosok szĂĄmĂĄra összeĂĄllĂ­tott, tematikus programsorozatban a hagyomĂĄnyos nĂ©pi kultĂșrĂĄt rendhagyĂł mĂłdon, speciĂĄlis mĂłdszerekkel, Ă©lmĂ©nyszerƱen ismertetjĂŒk meg, mellyel hozzĂĄjĂĄrulunk az Ă©rtelmi sĂ©rĂŒltek komplex, sokoldalĂș fejlesztĂ©sĂ©hez. tovĂĄbb
TĂĄrlatvezetĂ©s vakok Ă©s gyengĂ©n lĂĄtĂłk rĂ©szĂ©re. A Nyugat-DunĂĄntĂșl tĂĄjegysĂ©g egyik lakĂłhĂĄzĂĄban egy speciĂĄlisan berendezett kiĂĄllĂ­tĂĄs vĂĄrja a lĂĄtogatĂłkat, ahol Braille-Ă­rĂĄsos feliratok Ă©s katalĂłgus segĂ­ti a tĂĄjĂ©kozĂłdĂĄst. tovĂĄbb
Amint kĂ©t szĂĄl keresztezi egymĂĄst, mĂĄr is a szövĂ©st alapozzuk meg. Amikor a hajunkat fonjuk, vagy összekulcsoljuk az ujjainkat, sajĂĄt magunkon is ezeket az egyszerƱ, de nagyszerƱ technikĂĄkat alkalmazzuk. A szövƑmƱhelyben meg lehet tanulni, hogyan kell öt szĂĄlbĂłl övet fonni Ășgy, hogy csak a tĂ­z ujjunkra legyen szĂŒksĂ©g, vagy mi is az a "körmöcskĂ©zĂ©s". tovĂĄbb